Czy można ćwiczyć podczas okresu? Poznaj fakty i mity

Jak często słyszałaś, że w trakcie miesiączki nie powinnaś się przemęczać lub, że od nadmiernego ruchu w tych dniach możesz dostać poważnego krwotoku lub innych nieprzyjemnych skutków ubocznych? Dowiedz się w końcu jak jest naprawdę czyli: czy można ćwiczyć podczas okresu? Czy jeśli masz w planie większy wysiłek, to warto szukać sposobów jak wywołać okres by pojawił się przed planowanym sportwoym wyczynem?

ćwiczenia

Jeśli szukasz domowych sposobów jak przyspieszyć okres domowymi sposobami – znajdziesz je tutaj:

Jak przyspieszyć okres domowymi sposobami

Jak przyspieszyć okres domowymi sposobami

Okres potrafi nieźle utrudnić życie, kiedy pojawia się w nieodpowiednim czasie. Miesiączkę można jednak przesunąć czyli przyspieszyć lub opóźnić okres na parę sposobów. Przedstawiamy kilka sprawdzonych, naturalnych metod na to, jak wywołać okres. Jak przyspieszyć

Czy można ćwiczyć podczas okresu? Zdecydowanie Tak

Wbrew niektórym opiniom, aktywność fizyczna wcale nie szkodzi w czasie menstruacji, choć prawdą jest, że zbyt intensywne ćwiczenia mogą nasilić krwawienie. We wszystkim należy zachować odpowiedni umiar – wysiłek fizyczny powinien być dostosowany do możliwości i predyspozycji podczas okresu. Co ciekawe, podczas miesiączki oraz kilka dni po jej zakończeniu, zdolności wysiłkowe naszego organizmu są większe niż zazwyczaj. Jeśli odczuwamy silne bóle, sport potrafi skutecznie je zmniejszyć, dzięki uwalnianiu endorfin działających uśmierzająco na ból. Endorfiny doskonale zwalczają również psychiczne objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, eliminują rozdrażnienie, huśtawkę nastrojów, płaczliwość, czy problemy z koncentracją – zamiast rozweselać się tabliczką czekolady, załóż dres i wybierz się na krótki trening.

Kiedy mamy najgorsze wyniki? 

Nie oszukujmy się jednak, że dla każdej z nas menstruacja to wyjątkowo uciążliwy czas, którego wolałybyśmy unikać – najmniej komfortowym momentem jest tydzień przed rozpoczęciem miesiączki – gdy progesteron osiąga swój najwyższy poziom. W tym czasie nasze możliwości np. by osiągnąć daną prędkość w trakcie biegania mogą ulec ograniczeniu, a częstotliwość oddechu często ulega podwyższeniu.

Jak zapanować nad czasem menstruacji, jeśli wyniki sportowe są dla nas bardzo ważne?

Wiele z nas korzysta z antykoncepcji, która pomaga nam wyregulować miesiączkę, tak by nie była uciążliwym zaskoczeniem np. w trakcie aktywności fizycznej – dla kobiet wyjątkowo aktywnych fizycznie wiąże się to przecież z dostosowaniem planu treningowego do rytmu ciała.

Poza powszechnie znaną metoda przyjmowania pigułek, istnieje wiele innowacyjnych metod, która oferuje kobietom poczucie komfortu. Jedną z nich może być na przykład implant wielkości kilku centymetrów, który wprowadza się pod skórę na ramieniu. Wydziela tylko jeden żeński hormon, progestagen, który hamuje owulację. Dużą zaletą tego sposobu antykoncepcji jest fakt, że nie trzeba pilnować terminów przyjmowania środków, które przy stosowaniu antykoncepcji są bardzo ważną sprawą wymagającą skrupulatności.

Innym rozwiązaniem jest antykoncepcja o wydłużonym schemacie stosowania, jeśli bardzo ważne jest dla Was opanowanie miesiączki i jak najkrótsza ilość dni z tym związana. Jeśli zachodzi taka konieczność, to można rozważyć przyjmowanie tabletek, które mają podobne działanie do zwykłych tabletek antykoncepcyjnych, jednak mają dłuższe stosowanie. Krwawienie pojawia się pod koniec stosowania tabletek, mniej więcej między 84 a 91 dniem stosowania. W wydłużonym schemacie stosowania nie robi się przerw między opakowaniami. W efekcie  kobieta ma tylko cztery krwawienia w roku, zamiast comiesięcznych menstruacyjnych bolączek

A jak Wy sobie radzicie podczas tych trudnych dni?

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (89 głosów, średnia: 4,63 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. framboise  31 maja 2016 14:12

    nie lubie podczas okresu cwiczyc

    Odpowiedz
    • magda6915  31 maja 2016 18:10

      ja też, raz że czuję się niekomfortowo a dwa mam mało siły także nijak to się ma do tego artykułu:P dopiero na 3-4 dzień zaczyna być lepiej. Nie polecałabym tak lekko antykoncepcji hormonalnej ponieważ jest to bardzo duża ingerencja w nasz układ hormonalny i mogą się pojawić problemy typu zatory żylne, problem z zajściem w ciążę przez kilka lat czy nowotwór

      Odpowiedz
    • Aneta  6 czerwca 2016 16:05

      Ja też nie, choć jakaś delikatna aktywność, jak np. przejażdżka rowerem – czemu nie? Nie przeszkadza mi to 🙂 Jeżeli jednak chodzi o jakieś bardziej wymagające ćwiczenia, to zdecydowanie nie.

      Odpowiedz
  2. sylwiawes  31 maja 2016 21:13

    Ja mam tak silne bóle ,że nie mam siły ćwiczyć podczas okresu 🙁

    Odpowiedz
  3. Lena  31 maja 2016 21:33

    Z krwawieniem mozna sobie poradzić stosując tampony. Mnie zawsze zniechęcał do treningu ból brzucha podczas okresu ale chyba znalazłam na niego sposób. Tydzień przed okresem biorę kapsułki z olejem z wiesiołka oleovitum albo po prostu dodaję olej do sałatek. Fajne bo działa i jest w pełni naturalne.

    Odpowiedz
  4. xtina120  2 czerwca 2016 09:20

    Ponoć ćwiczenia zmniejszają ból podczas miesiączki, przynajmniej tak mi kiedyś powiedziała nauczycielka wf-u w szkole, ale może tylko tak mówiła abyśmy chętniej ćwiczyły,

    Odpowiedz
  5. monicitia  2 czerwca 2016 22:57

    Akurat….jak się zwijasz z bólu, to ani sport, ani zabawa ci w głowie. Oczywiście to sprawa indywidualna i każda inaczej przeżywa te dni. Ja odpadam wolę spokój…

    Odpowiedz
  6. kasia87g  3 czerwca 2016 13:49

    mimo, że nie mam jakiś specjalnie bolesnych miesiączek, nie lubię wtedy ćwiczyć, czuje taki dyskomfort i martwię się tylko żeby nic mi nie przeciekało 🙂

    Odpowiedz
  7. nataliaa  4 czerwca 2016 01:27

    ja na lekcjach wychowania fizycznego nie lubiłam ćwiczyć podczas miesiączki, ale teraz w domu lubię i nie przeszkadza mi to, nie odczuwam przy tym żadnego bólu, może czasem lekki dyskomfort, ale da się przeżyć. 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany