Modnie i wygodnie, czyli zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci
Polki coraz częściej kompletują szafę na nowy sezon, nie ruszając się z kanapy – wynika z najnowszych statystyk Nokaut.pl. Polskie konsumentki wyszukują modowe perełki w internecie tym chętniej, że z łatwością mogą porównać ceny wymarzonych sukienek czy butów bez biegania po sklepach.
Znalezienie ciekawej oferty i porównanie cen wybranych produktów, nie tylko z branży modowej, jest obecnie możliwe w każdym miejscu, gdyż porównywarka Nokaut.pl jest dostępna w telefonie, więc świadoma konsumentka ma ją zawsze pod ręką. To znacznie ułatwia zakupy i wyszukanie produktu ulubionej marki w najlepszej cenie – tłumaczy Stefan Nowak, doradca zarządu Grupy Nokaut ds. strategii i rozwoju.
Jakie produkty są najchętniej poszukiwane w kategorii Moda i Styl? W ciągu ostatniego roku o 175% wzrosła popularność butów w sieci, a ubrań o 57%. Popularność sukienek oraz marynarek i żakietów zwiększyła się kilkunastokrotnie. Zegarki i biżuteria – czyli dobra tzw. luksusowe także są chętnie wyszukiwane.
Polka modna również na siłowni
– Ciekawym trendem w kategorii Moda i Styl jest nawet kilkunastokrotny wzrost wyszukiwań rzeczy związanych ze sportem i zdrowym stylem życia – zauważa Stefan Nowak.
Dane są imponujące: liczba wyszukiwań np. damskich butów sportowych zwiększyła się w ciągu ostatniego roku niemal pięciokrotnie, a damskiej bielizny sportowej – kilkunastokrotnie. W sezonie jesienno-zimowym w top 10 najczęściej wyszukiwanych rzeczy w kategorii Moda i Styl znalazły się aż cztery produkty związane z damskim sportem, m.in. buty Nike i Adidas oraz torby sportowe. – Jeśli połączyć to z faktem, że w tym samym czasie o 66 proc., wzrosło zainteresowanie bielizną wyszczuplającą, to widać wyraźnie, że Polki coraz bardziej dbają o swój wygląd – komentuje Stefan Nowak.
Dlaczego Polka woli sieć od galerii?
Wygoda, najniższa cena ulubionych marek, różnorodność – to oczywiste atuty zakupów za pośrednictwem porównywarki Nokaut.pl. Popularności internetowych zakupów sprzyja również słabość tradycyjnych sklepów, w których wciąż mało jest wyprzedaży z prawdziwego zdarzenia, umożliwiających zakup markowych produktów nawet za ok. 20% oryginalnej ceny. Dobrym przykładem jest biżuteria, dostępna w sieci w niższych cenach i coraz bardziej popularna, o czym świadczyć może wzrost w wyszukiwaniu naszyjników (o 50%), łańcuszków (o 38%) czy kompletów biżuterii (o 25%).
Warto również zauważyć, że klientki korzystają z sieci w coraz bardziej przemyślany sposób. – Użytkowniczki często znajdują ładną rzecz w sklepie, mierzą, po czym wracają do domu i szukają okazji w sieci. To taktyka przemyślanego kupowania, w której zawsze dostępna porównywarka cenowa staje się wygodnym asystentem zakupowym każdej świadomej konsumentki – dodaje Stefan Nowak.