Modelki 50 plus – srebrnowłose gwiazdy pokazów i kampanii reklamowych podbijają świat!
Modelki 50 plus udowadniają, że wiek to tylko numer. W czasach, w których trend „body positive” nabiera w siłę coraz częściej można spotkać się z widokiem dojrzałych pań próbujących swoich sił w tym fachu. Siwizna i zmarszczki nie są przesłanką, by przestać się pokazywać. Modelki 50 plus wiedzą o tym doskonale i pobijają świat przekonując nas, że dojrzałość może być równie piękna! Zjawisko nazwane „srebrną falą” trwa zatem w najlepsze i obala mit, że jedynie kult młodości zasługuje na uwagę i zachwyt.
Spis treści:
Modelki 50 plus w kampaniach reklamowych i na pokazach
Świat modelingu przyzwyczaił nas do widoku zgrabnych dziewczyn na pokazach czy okładkach kolorowych magazynów. Niegdyś widok kobiety w starszym wieku na pokazie wzbudziłby szok i niedowierzanie. Teraz to się zmieniło. Branża modowa przeszła prawdziwą rewolucję i obecnie coraz częściej zatrudnia modelki o różnych kształtach, w różnym wieku czy o różnych urodowych mankamentach. Świat fashion powoli przestaje też faworyzować wyłącznie młodszą generację. Staje się bardziej tolerancyjny, ale też nowoczesny, więc stara się iść z duchem czasu. Panie po 60-tce z kolei chcą się pokazywać i być widoczne zarówno w świecie beauty, jak i fashion. Dojrzałe modelki siwe włosy, niedoskonałe ciała i zmarszczki, jednak zamiast popadać w kompleksy czy chować się w domach goszczą na wybiegach i pojawiają się w kampaniach reklamowych. Modelką 50 plus, która pobija wybiegi jest np. ulubienica Jean Paul Gaultiera – Carmen Dell’Orefice.
Ostatnio na pokazie pokazie Le Défilé L’Oréal Paris pod wieżą Eiffla można było zobaczyć ambasadorki marki właśnie w wieku 50-plus. Zarówno Andie Mac Dowell, jak i Helen Miller prezentowały się nienagannie i zachwycały formą przykuwając spojrzenia wszystkich zgromadzonych.
Modelki-seniorki w kampaniach reklamowych
Zdjęcia czy spoty produktowe dla danych marek to także świetna okazja dla pań w wieku 50 plus, aby się pokazać. Coraz częściej w kampaniach reklamowych wykorzystuje się właśnie wizerunek pań po 50-tce i starszych, a one same domagają się zaistnienia w przestrzeni publicznej. Przykładem jest np. spot reklamowy marki Zara, w którym to pokazała się hiszpańska aktorka filmowa i telewizyjna Angela Molina. Wiele osób zapewne kojarzy też srebrnowłosą modelkę występującą w kampanii H&M czy ZARA – Gillean McLeod.
Kolejnym gorącym nazwiskiem w świecie kampanii reklamowych jest 65-letnia modelka Yazemeenah Rossi, która mimo wieku nadal zachwyca sylwetką. Sekret jej urody ponoć polega…na robieniu jak najmniej. Modelka w wywiadzie dla DDTVN powiedziała: „ Nie robiłam operacji plastycznych, zabiegów medycyny estetycznej. Mimo że pracuję w branży modowej, lubię siebie naturalną. Uważam, że im mniej kosmetyków, tym lepiej. Cały sekret tkwi w prostocie życia. Próbuje nam się wmówić, że powinniśmy robić to, używać tamtego, ale prawda jest taka, że nie musimy nic. Kiedy wyjmujesz z siebie stres wynikający z chęci przypodobania się, spełniania oczekiwań innych ludzi, rozkwitasz”.
Jeśli zaś chodzi o modelki 50 plus w magazynach to dla wielu osób zaskoczeniem było pojawienie się matki Elona Muska na okładce Sports Illustrated. Być może w ten sposób Maye Musk chciała przekazać, że kobiety w tym wieku także mają prawo pokazywać się w kostiumie kąpielowym i wcale nie powinny wstydzić się swojego ciała.
Fotomodelki 50 plus w sesjach fotograficznych
Sesje fotograficzne to także doskonała opcja dla pań w wieku 50 plus do wypromowania swojej osoby. Silver modelki, bo takim mianem są określane kobiety o siwych włosach coraz częściej próbują swoich sił przed obiektywem. Srebrne czupryny powoli stają się trendem w świecie beauty. Są symbolem akceptacji samej sobie i jednocześnie pogodzenia się z upływającym czasem. Eleganckie stylizacje dobrane do zdjęć dodają takim fotomodelkom wyjątkowej klasy.
Słynne supermodelki na okładce Vogue po 30 latach!
Kto z nas nie pamięta znanych supermodelek, które czasy swojej świetności przeżywały w latach 90-tych. Dziś panie są już po 50-tce, ale nie zwalniają tempa. Linda Evangelista, Naomi Campbell, Cindy Crawford oraz Christy Turlington pojawiły się ostatnio na okładce Vogue w tzw. September Issue. Co ciekawe, wymienione panie na swoich instagramowych kontach mogą pochwalić się zdecydowanie większą ilością fanów niż ich młodsze koleżanki po fachu. To dowodzi, że modelki 50 plus mogą dotrzeć do większego grona odbiorców, więc z marketingowego punktu widzenia są dla marek… po prostu bardziej opłacalne.
Polskie seniorki 50 plus
W naszym kraju także nie brakuje modelek, które mimo przekroczenia magicznej 50-tki i pojawieniu się siwizny zdecydowały się na uczestnictwo w kampaniach reklamowych. Przykładem jest np. Grażyna Torbicka – ambasadorka marki L’Oréal . Jeśli zaś chodzi o kampanie modowe to mimo wieku 60plus nadal zachwyca w nich Lidia Popiel – żona Bogusława Lindy. Bognę Swarowską z kolei można było zobaczyć na pokazie gali Elle Style Awards 2023.