Millennialsi – kim są, czego pragną, jak żyją?
Miellenialsi, tak nazywa się pokolenie urodzone na przełomie lat 80 i 90, czyli to, które całkiem świadomie przeszło z XX do XXI wieku. Jacy są? Czego pragną? Jakie są ich potrzeb? Jakie jest ich nastawienie do rodziny, mediów, usług, przyjaźni ?Czy są otwarci na świat?
Bliscy ponad wszystko
Millennialsi – osoby urodzone na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych – cenią wartości takie jak przyjaźń oraz rodzina. Jak wynika z badań Urban Land Insitute, pośród ulubionych sposobów na spędzanie wolnego czasu 57 proc. kobiet i 38 proc. mężczyzn w wieku millenialsów wymieniło spotkania z rodziną. Kontakty z przyjaciółmi ceni kolejno 43 proc. i 41 proc. spośród nich.
Millennialsi częściej niż poprzednie pokolenia zawierają znajomości z osobami zza granicy. Do podtrzymywania takich relacji używają mediów społecznościowych. Według badań Pew Research Center, 81 proc. spośród nich posiada konto na Facebooku. – Swoje międzynarodowe znajomości przedstawiciele pokolenia Y często zawierają podczas zagranicznych studiów lub praktyk m.in. w ramach programu Erasmus. Dzięki social media mogą rozmawiać, przesyłać sobie zdjęcia i filmiki, a od niedawna również kupować wspólnie prezenty online. Zrzutki internetowe to nowa, społecznościowa forma płatności w sieci – opowiada Witalij Kedyk, współtwórca platformy Wishround.pl służącej do prowadzenia internetowych zbiórek na wymarzony prezent.
Z technologią na „ty”
Millennialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie komputerów i internetu. Najmłodsi spośród nich nie pamiętają czasów, kiedy w poszukiwaniu informacji sięgano po papierową encyklopedię lub słownik, a nie wyszukiwarkę Google. Według raportu przygotowanego przez MEC, 76 proc. osób w wieku 20-24 lat posiada smartfona.
Millennialsi doskonale czują się w świecie nowoczesnych technologii i tego samego oczekują od innych. Według danych NSL Finance 26 proc. spośród nich zdarzyło się przenieść swoje konto do konkurencji z powodu niewystarczająco dobrej aplikacji mobilnej.
– Według danych raportu E-commerce w Polsce 2015 przygotowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska, osoby w wieku 25 – 34 lata stanowią 34 proc. klientów robiących zakupy przez internet!
„Posłucham mamy, a nie dziennikarza i reklamy”
W badaniu przeprowadzonym przez Elite Daily, mniej niż 3 proc. millennialsów uznało tradycyjne media za istotne źródła wiedzy. Podejmując decyzje zakupowe, znacznie chętniej kierują się wskazówkami przyjaciół (37 proc.) oraz rodziny (36 proc.). Brylujące w sieci pokolenie chętnie wsłuchuje się również w opinie internetowych ekspertów (17 proc.). – Na brak zaufania millennialsów do tradycyjnych mediów przedsiębiorcy muszą reagować wzmożoną aktywnością w internecie. Dlatego znaczna część ich budżetów reklamowych powinna być przeznaczana na działania online – stwierdza Kedyk z Wishround.pl.
***
O Wishround
Wishround to nowa forma płatności społecznościowych online, która ułatwia zbiórkę na zakup prezentu.