Mięśnie Kegla – ćwicz dla zdrowia i przyjemności!

Bardzo wiele mówi się o mięśniach Kegla w kontekście polepszenia życia seksualnego i zintensyfikowania doznań podczas seksu. Trzeba jednak zaznaczyć, że ćwiczenia Kegla mają ogromny wpływ na kobiece zdrowie. Mięśnie Kegla, czyli mięśnie dnia miednicy dopowiadają również za trzymanie moczu, ułatwiają poród i zapobiegają obsuwaniu się narządów. Wspólnie z dr Grzegorzem Mrugaczem, ekspertem medycznym kampanii „Płodna Polka” radzimy, jak  i dlaczego wykonywać ćwiczenia tych mięśni.

mięśnie kegla sex  związek

Ćwiczenie mięśni Kegla ułatwia poród i zwiększa doznania seksualne. Jak je wykonywać prawidłowo i bezpiecznie, aby uzyskać oczekiwane efekty?

Mięśnie dna miednicy pełnią wiele ważnych funkcji w organizmie kobiety. Odpowiadają za trzymanie moczu, podtrzymują pęcherz, macicę i okrężnicę. Dno miednicy składa się z trzech warstw: przepony miednicy, przepony moczowo-płciowej i mięśni powierzchownych krocza. Warstwy te zbudowane są z ośmiu mięśni, które znajdują się pomiędzy kością łonową a ogonową.

Jak zlokalizować mięśnie dna miednicy?

Aby prawidłowo zlokalizować te mięśnie, można spróbować wstrzymać strumień moczu podczas jego oddawania. Dochodzi wtedy do pracy mięśni dna miednicy, które otaczają m.in. cewkę moczową. Należy pamiętać, że nie jest to ćwiczenie, a jedynie sposób ułatwiający odszukanie mięśni dna miednicy. Częste wstrzymywanie moczu może bowiem spowodować jego zaleganie w pęcherzu. Drugą metodą ułatwiającą wyczucie mięśni dna miednicy jest włożenie do pochwy w pozycji leżącej palców i wykonanie takiego skurczu, jak podczas wstrzymywania moczu. Należy wtedy zacisnąć odbyt, a mięśnie dna miednicy uniosą się do środka i w górę. Błędem jest natomiast napinanie
w tym czasie pośladków i ud.

Zbawienny wpływ ćwiczeń Kegla na seks

Regularne wykonywanie ćwiczeń Kegla pozwoli zwiększyć doznania seksualne obojga partnerów (mężczyźni też posiadają mięśnie Kegla!). Silne mięśnie dna miednicy sprawią, że kobiecie będzie łatwiej osiągnąć orgazm, a lepsze ukrwienie okolic pasa sprawi, że jego przeżywanie będzie mocniejsze. To z kolei ułatwia zapłodnienie, ponieważ dochodzi wtedy do zwężenia zewnętrznej części pochwy i zatrzymania w niej większej ilości nasienia. Kobieta silnymi mięśniami może także w dowolnym czasie zacisnąć pochwę, co spowoduje większe doznania nie tylko dla niej, ale również dla partnera. Ćwiczenia Kegla mogą przyczynić się do wydłużenia stosunku, a także doprowadzić do osiągania wielokrotnych orgazmów.

Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia?

Ćwiczenia mięśni dna miednicy opracował amerykański ginekolog Arnold H. Kegel. Można je wykonywać w dowolnym miejscu i w różnej pozycji. Dla najlepszych efektów zaleca się regularne treningi nawet kilka razy w ciągu dnia. Na początek można spróbować wykonać 10 powtórzeń, podczas których zaciśnięcie i rozluźnienie mięśni powinno trwać tyle samo np. 5 sekund. Z czasem należy zwiększać ilość powtórzeń, serii oraz wydłużać spięcie. Należy pamiętać o prawidłowym oddechu. Przed spięciem mięśni powinno się wziąć wdech, a następnie podczas trwania skurczu łagodnie wypuścić powietrze.

Pomocne w ćwiczeniach dna miednicy mogą okazać się kulki dopochwowe, które w czasie poruszania się kobiety, zaczynają drgać i wywołują zaciskanie się mięśni. Podobnie do kulek działa stożek dopochwowy. Należy umieścić go w pochwie i starać się tak obkurczać mięśnie, aby nie wypadł. Gdy utrzymanie stożka staje się coraz prostsze, należy zastosować cięższy. Pozwoli to na dalsze wzmacnianie mięśni.

Mięśnie dna miednicy u każdej z kobiet mogą być w lepszej lub gorszej kondycji. Wpływ na ich stan mają między innymi przebyte choroby, wysiłek fizyczny, poród, wiek, czy po prostu zaniedbanie. Nie należy się dlatego zrażać brakiem odpowiedniego wyczucia mięśni, czy też niemożnością wykonania założonej ilości powtórzeń. Tak jak w przypadku innych grup mięśniowych, na efekty należy poczekać.

Odpowiedni trening mięśni dna miednicy spowoduje ich wzmocnienie, uelastycznienie oraz ukrwienie, co przekłada się na lżejszy przebieg porodu. Świadoma kontrola mięśni dna miednicy zmniejsza ryzyko nacięcia krocza podczas drugiego etapu porodu, w którym dziecko podrażnia odpowiadające za parcie nerwy dróg rodnych. Lżejszy jest także sam przebieg ciąży, ponieważ kobiecie łatwiej jest radzić sobie z coraz większą wagą dziecka. Regularne ćwiczenie tych mięśni może również pomóc osobom, które mają problem z wysiłkowym nietrzymaniem moczu, a także łatwiej odzyskać kobietom formę po porodzie – powiedział dr Mrugacz, ekspert medyczny kampanii „Płodna Polka”.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (88 głosów, średnia: 4,78 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. lilkawodna  17 lutego 2015 07:19

    Ciekawe czy faktycznie ma to wpływ na poród.

    Odpowiedz
  2. martucha180  17 lutego 2015 10:23

    Się ćwiczy.

    Odpowiedz
  3. bbo  17 lutego 2015 12:32

    U mnie też 🙂

    Odpowiedz
  4. truskawka89  17 lutego 2015 14:10

    w moim przypadku nie miało to wpływu na poród mimo ćwiczeń nawet kilka razy w ciągu dnia

    Odpowiedz
  5. paolia  17 lutego 2015 19:58

    no to poćwiczymy 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.