Marka Levi’s poszerza gamę dżinsów z linii WATER

Kiedy mówimy o wodzie wykorzystywanej przy produkcji dżinsów Levi’s® Water<Less™ – mniej zdecydowanie znaczy więcej! Levi’s® przedstawia poszerzoną o nowe modele i wykończenia linię Water<Less™. Przeciętnie do produkcji jednej pary denimowych spodni wykorzystuje się 42 litry wody, podczas gdy w nowych dżinsach ilość tą zredukowano nawet o 96%. Marka Levi’s® wyprodukowała już 13 milionów produktów Water<Less™ oszczędzając przy tym aż 172 miliony litrów wody.

Levi's WATER LESS

W jaki sposób planować produkcję biorąc pod uwagę wszystkie zmiany zachodzące we współczesnym świecie?” pyta Erik Joule, vice prezes działu globalnego handlu i designu marki Levi’s®. “Levi’s® Water<Less™ jest platformą, która patrzy na produkcję z zupełnie innej perspektywy. Patrzymy na design od strony środowiska naturalnego, w taki sposób by wpływ na nie był jak najmniejszy.” – dodaje.

172 miliony litrów wody, które zostały zaoszczędzone dzięki nowej technologii Levi’s® Water<Less™ to dokładnie tyle co:

  • 726,600,812 szklanek wody pitnej
  • ilość wody pitnej wystarczającej dla 157 00 ludzi na rok.

Levi's WATER LESS

Levi's WATER LESS

W technologii Levi’s® Water<Less™ zredukowano zużycie wody poprzez:

–        zredukowanie ilości cykli prania tkanin do pojedynczego procesu

–        wykorzystanie ozonu w procesie prania tkanin

–        wyeliminowanie wody z procesu „stone wash

Jest to dopiero początek wyzwania, którego podjęła się marka Levi’s®. Główny cen marki to produkować więcej zabierając mniej, czyli produkować więcej produktów z linii Water<Less™. Obejrzy film i zobacz jak przebiega proces produkcji linii Levi’s® Water<Less: https://youtube.com/embed/L9iOUea46TU?hl=en&fs=1

Levi's WATER LESS

Levi's WATER LESS

Produkty Levi’s® Water<Less™ dostępne są we wszystkich salonach marki oraz na www.levi.com.

Jednocześnie z wprowadzeniem nowej linii Levi’s® Water<Less™ marka Levi’s® została partnerem organizacji Water.org wspólnie prowadząc kampanię zwiększającą świadomość istoty wody pitnej oraz dostarczając wodę do najbardziej potrzebujących regionów. Miliony ludzi na całym świecie nie mają dostępu do czystej wody, marka Levi’s® angażując się w ten projekt pomaga im i jest dumna z tego, co może dla nich zrobić. Od 22 marca, czyli Światowego Dnia Wody Levi’s® i Water.org już po raz drugi łączą swoje siły. Dzięki czemu wspólnie mogą edukować miliony ludzi na całym świecie jak w prosty sposób zacząć oszczędzać wodę pitną, a dodatkowo informować o tym co oznacza jej ograniczenie bądź brak.

Levi's WATER LESS

Specjalna technologia stosowana przy wykończeniach linii Levi’s® Water<Less™ to tylko jeden ze sposobów, dzięki któremu marka Levi’s® ogranicza ingerencję w środowisko naturalne podczas procesów produkcji. Trzeba jednak pamiętać, że największa ilość wody zużywana jest podczas użytkowania dżinsów, czyli wtedy kiedy opuszczają sklep i rozpoczynają swoje własne 'życie’. Dlatego bardzo ważne jest, aby edukować społeczeństwo i zwracać szczególną uwagę na ograniczanie procesów prania.

Ostatnie badania przeprowadzone na zlecenie Levi Strauss & Co. pokazują, że w ciągu swojego 'życia’ para klasycznych dżinsów Levi’s® 501® najwięcej wody potrzebuje w procesie wzrostu bawełny wykorzystywanej do produkcji denimu oraz podczas ich prania w domu. Jako przedsiębiorstwo, Levi Strauss & Co. Stara się redukować zużycie wody wykorzystywanej do nawadniania bawełny, a także monitoruje w jaki sposób dostawcy tkanin wykorzystują wodę w procesie ich produkcji. Firma rozpoczęła także kampanię Care Tag for Our Planet, która polega na umieszczaniu na metkach spodni dodatkowych informacji w jaki sposób dbać o ubrania, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w środowisko naturalne, a więc: poprzez rzadsze pranie, pranie w zimnej wodzie, tradycyjne suszenie, bez użycia suszarek elektrycznych a także oddawanie ubrań organizacjom charytatywnym, kiedy nie są nam już potrzebne.

Levi's WATER LESS

Więcej informacji na eu.levi.com oraz na www.facebook.com/Levis

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (145 głosów, średnia: 4,01 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. m258  10 kwietnia 2012 07:56

    jedno jest pewne – fajne fotki 🙂

    Odpowiedz
  2. marttoolla  10 kwietnia 2012 08:43

    nie wiedzialam o tym modelu

    Odpowiedz
  3. Niunia  10 kwietnia 2012 09:00

    Popieram akcję i uważam, że to bardzo dobrze, że Levi`s bierze w niej udział. Zdjęcia bardzo fajne, ze względu na to, że skojarzone z wodą, czyli głównym bohaterem akcji promocyjnej.

    Odpowiedz
  4. dudqa  11 kwietnia 2012 07:18

    Bardzo ciekawa propozycja, warto zwrócić na nią uwagę.

    Odpowiedz
  5. mama_kazala  29 stycznia 2016 11:44

    świetna kampania i świetne zdjęcia!!!
    nie moge oderwac wzroku

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany