Mały biznes z pomysłem

Dla osób robiących zakupy przez Internet coraz większe znaczenie ma nie tylko to, co kupują, ale także interesuje je, skąd pochodzi i jak powstaje dany produkt. Liczy się też jego unikalny wizerunek. W jaki sposób wyróżnić swoje wyroby i przyciągnąć uwagę kupujących?

kobieta z pieniędzmi

fot. freepik

Według sondażu przeprowadzonego przez Instytut Opinii Publicznej Infas Polacy coraz częściej kupują przez Internet. Wśród Europejczyków wyprzedzają nas tylko Brytyjczycy i Niemcy. Co trzeci z 17 mln polskich internautów przyznaje, że zakupy w sieci robi przynamniej raz w tygodniu. Rocznie w e-sklepach każdy z nich wydaje średnio około 1 600 zł.

Czego szukamy w sieci?

Do kupowania online zachęcają nas przede wszystkim niższe ceny i wygoda, jaką niesie za sobą tego typu rozwiązanie. W dzisiejszym zabieganym świecie dużą zaletą jest możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio z domu i w dodatku bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych. Najczęściej w ten sposób zamawiamy kosmetyki, ubrania, ale także chętnie wybieramy płyty, książki i filmy.

Sprzedaż w sieci to także szansa zaistnienia dla małych wytwórców, rękodzielników i artystów. W tym przypadku bardziej niż cena liczy się wyjątkowość i niepowtarzalność wybieranego produktu. Robiąc zakupy w sieci konsumenci szukają przedmiotów, których nie dostaną w centrach handlowych i galeriach. Wybierają unikatowe, ręcznie wykonywane rzeczy, projektowane na zamówienie ubrania czy zabawki lub dzieła powstające w krótkich seriach. Polacy stają się także coraz bardziej ekologiczni i szukają przedmiotów pochodzących z firm, które wspierają środowisko i stawiają na naturalne sposoby produkcji. Dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju domowe przetwory czy naturalne kosmetyki, które powstają w małych, często przydomowych pracowniach, a sprzedawane są właśnie przez Internet.

Wyjdź przed szereg – czyli jak zaistnieć

Sprzedaż online ma to do siebie, że kupujący nie może dotknąć i sprawdzić asortymentu, dlatego warto skupić się na innych aspektach. Dobrze jest zadbać o kwestie wizualne i przyciągnąć uwagę kupujących ciekawym zdjęciem, opisem, a także wyglądem produktu. Powszechnie uważa się, że jego charakter odzwierciedla wizerunek firmy – dlatego bardzo ważne jest, by był on wyjątkowy. Na rynku mamy do wyboru rozwiązania, dzięki którym łatwo i szybko stworzymy profesjonalne opakowania oraz umieścimy na nich niezbędne informacje. – Odpowiednie wykończenie można uzyskać dzięki etykietom przeznaczonym specjalnie do oklejania opakowań z produktami. Nadadzą one towarom pożądany wygląd i styl. Wybierać można spośród szerokiej gamy specjalnych etykiet wykonanych z papieru teksturowanego, recyklingowego czy satynowego  – mówi Zuzanna Lewandowska-Piec z firmy Avery Zweckform, producenta wysokiej jakości etykiet samoprzylepnych.

Internetowa działalność wiąże się przede wszystkim z wysyłką produktów, dlatego aby zaistnieć w pamięci kupującego warto do przesyłki dołączyć np. specjalną kartę z podziękowaniem. – Takie indywidualnie zaprojektowane karty świetnie sprawdzają się jako krótka forma korespondencji z kupującym. W ten sposób można podziękować za dokonanie zakupu i przypomnieć wizerunek, logo firmy i dane kontaktowe. W ten sposób budujemy więź z klientem – mówi Łukasz Tabin, specjalista ds. promocji i PR.

Liczba internetowych sklepów wciąż wzrasta, dlatego aby zaistnieć na rynku nie wystarczy już tylko dobry produkt. Liczy się także szereg niestandardowych rozwiązań, które wyróżnią go z tłumu i nakłonią klienta do kliknięcia „Kupuję”.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (156 głosów, średnia: 4,76 z 5)
zapisuję głos...