Live streaming – pomysł na kobiecy biznes w sieci

Szukasz pomysłu na biznes lub nowych możliwości rozwoju twojej działalności? Jesteś otwarta na nowe technologie? Wykorzystaj live streaming. Dlaczego transmisje online to dobry pomysł na biznes w sieci?

Źródło: www.pixabay.com

Wystarczyły trzy lata

Live streaming to technologia, która zapewne dla większości z nas nie jest już niczym nowym. Internetowe programy transmitowane na żywo, transmisje online z koncertów, konferencji czy szkoleń, które możemy oglądać na ekranach swojego komputera, telefonu czy tabletu, dziś są powszechne tak samo jak telewizja. Tym bardziej trudno nam dziś uwierzyć, że jeszcze w 2016 roku live streaming w Polsce ledwo raczkował. Owszem największe wydarzenia muzyczne i branżowe można było już obejrzeć na żywo w sieci, ale zwykli użytkowników Internetu o prowadzeniu własnej transmisji live mogli co najwyżej pomarzyć. Zasady gry zmienił YouTube i Facebook, które właśnie w 2016 roku przekazały tę technologią w ręce indywidualnych twórców internetowych. I tak, w ciągu zaledwie 3 lat, popularność tej technologii urosła na tyle, że dziś mało kto jest w stanie przypomnieć sobie zamierzchłe czasy bez live streamów.

Eksplozja popularności

Obecnie mało kto wyobraża sobie brak dostępu do tej technologii. Live streaming jest dziś szeroko wykorzystywany w branży rozrywkowej, reklamowej, jak i przez dużych i małych twórców internetowych, jako kanał komunikacji z widzami. Jednak jeszcze w 2016 roku rynek streamingu w USA wyceniany był na zaledwie 30 mld dolarów. Do końca 2021 roku szacuje się wzrost rynku do 70 mld dolarów. Mowa zatem o 130% wzroście w perspektywie 5 lat.

Co z tego dla mnie?

Jak Ty możesz ugryźć kawałek tego tortu? Dlaczego warto zainteresować się technologią live streamingu? Przykładów na nietuzinkowe wykorzystanie live streamingu w biznesie nie brak nawet na naszym polskim rynku. Wystarczy spojrzeć np. na internetowy teatr TheMuBa, którego jednym z pomysłodawców jest Borys Szyc. Niemniej, zyski z live streamingu czerpać można w wielu branżach.

#1 Rozrywka

Branża rozrywkowa wydaje się matecznikiem dla wszystkich streamerów. Rozrywka mieści w sobie wiele, to też równie wiele może być pomysłów na wykorzystanie transmisji online w biznesie rozrywkowym. Jesteś gamerką? Dzięki transmisjom online możesz np. organizować i transmitować premierowe pokazy popularnych gier. Możesz pomóc podjąć decyzję wszystkim, którzy zastanawiają się nad ich zakupem. Prowadzisz swój własny blog lub kanał na YouTube? Stwórz swój własny program na żywo w sieci.

#2 Fitness

Jesteś trenerem personalnym? Chciałabyś mieć więcej klientów, jednak Twój grafik jest już wypełniony po brzegi? Transmituj sesje treningowe w Internecie, dotrzyj do wszystkich, którzy z różnych powodów mogą ćwiczyć jedynie w domu. Przygotuj pakiety treningowe dla osób o różnym stopniu zaawansowania i skaluj zyski ze swoich treningów prowadząc je równolegle z dziesiątkami widzów.

#3 Edukacja

Kursy i szkolenia online to dziś bardzo popularny format. Potencjalni odbiorcy często nie mają czasu na to, by uczestniczyć osobiście w interesującej ich konferencji czy spotkaniach branżowych. Transmisje na żywo pozwalają im śledzić je w czasie rzeczywistym. Podobnie sytuacja wygląda w branży kursów i szkoleń. Live streaming to najprostszy sposób na skalowanie zysków z raz przeprowadzonego szkolenia czy kursu. Masz pomysł na swój własny kurs gotowania, szydełkowania, analizy danych czy sprzedaży? Transmituj go na żywo w sieci.

#4 Gastronomia

Prowadzisz swoją restaurację? Stwórz kurs na żywo i naucz swoich fanów przygotowywać swoje najlepsze dania. Nie archiwizuj materiałów w sieci. Prowadź kurs i gotuj tylko na żywo. Wraz z rozwojem popularności możesz organizować kilka odsłon swoich kursów rocznie.

#5 Muzyka

Masz swój zespół, z którym koncertujesz? Wasze koncerty wypełniają po brzegi każdy klub w mieście? Transmituj je online fanom, dla których zabrakło już biletów.

Najpopularniejsze platformy do live streamingu?

Najczęściej wykorzystywane do prowadzenia transmisji live w sieci są rozwiązania dostarczane przez największe serwisy społecznościowe. Zgodnie z badaniem przez opublikowanym na NeilPatel.com najpopularniejsze z nich to:

  • FB live, z którego korzysta korzysta 17% badanych;
  • YouTube – korzysta z niego 16% badanych;
  • Snapchat Live Stories, którego użytkownicy stanowili 12% badanych.

Żadna z tych platform nie umożliwia jednak obecnie tworzenia płatnych pakietów subskrypcji. Stąd, jeśli chciałabyś czerpać zyski z płatnego dostępu do wideo transmitowanego na żywo, musiałbyś poszukać innej platformy.

Warto pamiętać

Wybierając ofertę firmy świadczącej kompleksowe usługi live streamingu warto byś miała na uwadze kilka istotnych kwestii.

  1. a) Przepustowość sygnałów – popularności transmisji live nie da się do końca przewidzieć. Twoją transmisję może chcieć nagle obejrzeć dodatkowe kilka tysięcy osób, a za obciążenie serwerów trzeba zapłacić. Nie ma nic gorszego niż przerwa w transmisji spowodowana przeciążeniem serwera albo brak dostępu do opłaconej transmisji.
  2. b) Pakiety subskrypcji – pakiety subskrypcji pozwalają odpowiedzieć na potrzeby różnych typów klientów. Stworzenie kilku pakietów subskrypcji, różniących się ceną i możliwościami, zmaksymalizuje zyski z transmisji.
  3. c) Ochrona przed kradzieżą – wraz z popularnością transmisji live rośnie liczba osób, które próbują przechwycić sygnał popularnego live streamu lub udostępniają go za darmo innym użytkownikom sieci. Poszukaj usługodawców, którzy mają wypracowane rozwiązania pozwalające na efektywną walkę z hakerami.

Autor: https://streamonline.pl/

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (134 głosów, średnia: 4,03 z 5)
zapisuję głos...