3 kuracje które warto zrobić latem, czyli wakacyjna odnowa

Wiele z nas wykorzystuje urlop, by zregenerować siły i poprawić swój stan zdrowia, wyjeżdżając do SPA, nad morze lub do miejscowości uzdrowiskowych, słynących z klimatu o korzystnym wpływie na organizm. By poczuć się lepiej i zrobić dla siebie coś dobrego tak naprawdę nie musisz jednak nigdzie wyjeżdżać. Wystarczy sięgnąć po to, co daje Ci lato – witaminę D zawartą w promieniach słońca, minerały i antyoksydanty ze świeżych owoców i warzyw, zioła i leśne powietrze. Oto 3 letnie kuracje, które warto przeprowadzić.

Wakacje to doskonały czas na regenerację sił po chłodnych i pracowitych miesiącach. Z uwagi na zwiększoną aktywność fizyczną i wysokie temperatury, łatwiej jest wtedy schudnąć, wypróbować detoks sokowy czy dietę owocową (sprawdź dietę jabłkową!). Dziś proponujemy Wam 3 kuracje które warto zrobić latem, by w prosty – i niewymagający specjalnych kosztów – sposób odpowiednio: usprawnić pracę serca, poprawić płodność lub oczyścić organizm!

kuracje które warto zrobić latem

źródło: www.pixabay.com

3 kuracje które warto zrobić latem, czyli wakacyjna odnowa

Dieta na ładną opaleniznę

Dieta na ładną opaleniznę

Zdrowa, muśnięta słońcem skóra to marzenie wielu z nas. Jak opalić się na piękny kolor? Jak utrzymać ciemniejszy kolor skór? Zapomnijcie o kremach brązujących i samoopalaczach! Postawcie na dietę na ładną opaleniznę. Przedstawiamy produkty, które
Zdrowe napoje energetyczne DIY na dobry poranek – 10 najlepszych przepisów

Zdrowe napoje energetyczne DIY na dobry poranek – 10 najlepszych przepisów

Problemy ze snem, stres, życie w ciągłym biegu sprawiają, że rano często brakuje nam energii. Wiele osób traktuje kawę i gotowe napoje energetyczne na równi ze szklanką wody, nie zdając sobie sprawy, że te płyny w nadmiarze mogą być bardzo szkodliwe. Co pić zamiast nich? Jak przygotować zdrowe napoje energetyczne samemu w domu? Poznaj sprawdzone przepisy!
Dieta  bananowa – ciekawy wynalazek z Japonii

Dieta bananowa – ciekawy wynalazek z Japonii

Japońską dietę bananową opracował lekarz Hitoshi Watanabe wraz z żoną, która jest farmaceutką. Na czym polega kuracja? Jak przebiega?

 

Kuracja poprawiająca pracę serca

źródło: www.pixabay.com

Sezonowe polskie owoce, pojawiające się na krzaczkach czy drzewach w lipcu i sierpniu to prawdziwy raj dla naszych serc – dzielnych małych pomp pracujących w ciałach! Owoce jagodowe, takie jak maliny, borówki, truskawki czy jagody to bogate źródła antyoksydantów, normalizujących ciśnienie, wzmacniających ścianki naczyń krwionośnych i regulujących poziom cholesterolu. Wykorzystaj je w kuracji dedykowanej prawidłowej pracy serca!

  • Pij koktajle – oczywiście tylko te przygotowane samodzielnie, na bazie malin, jagód, borówek, jeżyn, porzeczek lub agrestu. Miksuj owoce z mlekiem roślinnym (np. kokosowym) albo jogurtem i pij 2 razy dziennie. Tylko uważaj, by nie przesadzić! Dwie szklanki na dobę to optymalna dawka. Większa mogłaby wywołać biegunkę i bóle brzucha.
  • Nawadniaj się wodami o wysokiej mineralizacji – wysokie temperatury sprawiają, że musimy pić znacznie więcej wody niż podczas innych pór roku, a to może prowadzić do wypłukiwania minerałów z organizmu. Wodę źródlaną zastąp więc jedną z tych o wysokiej zawartości minerałów – np. Muszynianką, Nałęczowianką czy Cisowianką.
  • Spożywaj potas w naturalnej postaci – lato to także czas kiedy mamy zwiększony dostęp do potasu w naturalnej formie. Wystarczy połowa zblanszowanego brokuła lub szklanka soku ze świeżych, sezonowych pomidorów, by zapewnić sobie jego wymaganą dzienną dawkę i co za tym idzie, podtrzymać prawidłowe funkcjonowanie serca.

 

3 kuracje które warto zrobić latem

Kuracja podnosząca płodność

źródło: www.pixabay.com

Marzysz o dziecku i chciałabyś jak najlepiej przygotować organizm do ciąży? Latem masz duże szanse na poprawienie swojej płodności. Oto, co powinnaś robić:

  • Wystawiaj ciało na słońce – codziennie przez około 20 minut wygrzewaj się w pełnym słońcu (bez specjalnej ochrony). Na słońce postaraj się wyciągnąć także swojego partnera. Naukowcy dowiedli, że witamina D stymuluje produkcję hormonów w jajnikach i pomaga w zagnieżdżaniu się zarodka. U mężczyzn poprawia natomiast jakość nasienia.
  • Pij sok z buraka – przygotowany latem sok ze świeżych buraków to wspaniałe źródło żelaza, które również ma niebagatelny wpływ na zapłodnienie.
  • Jedz świeże, zielone warzywa – np. szpinak, sałatę czy brokuły. Dostarczysz sobie w ten sposób dużej dawki kwasu foliowego, który ochroni płód przed poważnymi wadami. Korzystnie wpłynie także na Twojego partnera, gdyż usprawni produkcję plemników.
  • Bądź aktywna – Korzystaj z pięknej pogody i oddaj się aktywnościom na świeżym powietrzu. Joga, pilates, pływanie w jeziorze… Zachowując dobrą kondycję, lepiej zniesiesz późniejszą ciążę.
Sok z buraka – dlaczego warto go pić?

Sok z buraka – dlaczego warto go pić?

Te warzywa o intensywnym kolorze są stale obecne w polskiej kuchni. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak pozytywny wpływ mogą wywrzeć na nasze zdrowie! Dlaczego powinniśmy regularnie pić sok z buraka?

3 kuracje które warto zrobić latem

Kuracja oczyszczająca organizm

źródło: www.pixabay.com

Wokół kuracji oczyszczających narosło wiele mitów, nieodmiennie wiążących je z wiosną. Tymczasem taką kurację znacznie lepiej jest przeprowadzać w środku lata. Gdy jest gorąco często przecież nie chce nam się jeść. Dodatkowo trzeba pamiętać, że odchudzanie przyczynia się do wychładzania organizmu, co wiosną może być trudne do zniesienia, a latem okazuje się prawdziwie zbawienne! Co robić, aby oczyścić organizm w czasie urlopu?

  • Oprzyj dietę na świeżych warzywach – niech będą jej bazą, którą uzupełnisz o kasze, pestki dyni i słonecznika, oliwę lub olej wysokiej jakości, owoce, zioła i przyprawy. Staraj się nie przekraczać 1000 kalorii dziennie. Zrezygnuj natomiast z cukru, pszenicy, nabiału, mięsa i tłuszczów trans. Każdy poranek rozpocznij szklanką ciepłej wody z cytryną. Postaraj się pozostać na tej diecie przez 3 tygodnie.
  • Jedz co 4 godziny – w normalnych warunkach bywa to trudne do przeprowadzenia z uwagi na pracę czy inne codzienne obowiązki. Na urlopie możesz sobie jednak na to pozwolić, dlatego nie wahaj się wypróbować 4-godzinnego systemu. Przyspieszysz w ten sposób swoją przemianę materii.
  • Chodź na spacery i masuj brzuch – pierwsze trzy dni na diecie mogą wywołać nieprzyjemne dolegliwości, takie jak ból brzucha. To naturalna reakcja na działanie błonnika, którego dostarczysz sobie wraz z dietą. Niczym czyszcząca miotełka zacznie on bowiem po pewnym czasie usuwać z jelit zalegające tam złogi. Wspomagaj trawienie delikatnym masażem brzucha i spacerami po okolicy.

Efekty? Aż trudno wszystkie wyliczyć. Przede wszystkim zwiększysz odporność organizmu, zaczniesz tryskać energią, ograniczysz widoczność cellulitu, dodasz skórze blasku i wyregulujesz przemianę materii!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (86 głosów, średnia: 4,88 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Hidari11  25 lipca 2018 06:11

    Stosuję prawie wszystkie wskazówki. Trudno mi jedynie jeść co 4 godziny.

    Odpowiedz
  2. J  25 lipca 2018 07:34

    ciekawe

    Odpowiedz
  3. martucha180  25 lipca 2018 12:35

    Buraczki wolę zjeść ugotowane, niż wypić z nich sok.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany