Kosmetyki, triki i rytuały przekazywane przez polskie Mamy swoim Córkom – sprawdź, czy też je znasz!
W ramach akcji „Uroda łączy pokolenia” prowadzonej pod patronatem marki Bell, która od ponad 30 lat łączy pokolenia polskich kobiet, przeprowadziliśmy ankiety u 500. par złożonych z Mamy i Córki. Zadaliśmy im pytania dotyczące nawyków, rytuałów i oczywiście kosmetyków przekazywanych z pokolenia na pokolenia.
Z kilkoma parami Mam i Córek rozmawialiśmy osobiście. Owocem kilku najciekawszych spotkań były opublikowane u nas 3 wywiady z mamami i córkami (kliknij na cyfrę 1, 2 lub 3 – by je zobaczyć). Z klimatu towarzyszącego tym rozmowom przebijała ta wyjątkowa więź, która istnieje pomiędzy Córkami a Matkami. Między innymi sposób w jaki dba o siebie Matka i Córka wskazywała na tę bliskość i kontakt emocjonalny.
Nauka używania kosmetyków, pierwsze wspólne zabiegi urodowe – w ten sposób Mamy przekazują Córkom pewność siebie i poczucie własnego piękna. Na początku drogi to Matki są przewodnikami po krainie kobiecej urody. W pewnym momencie następuje jednak punkt zwrotny: młoda kobieta – córka staje się pewna siebie, swoich wyborów życiowych a także świadoma swej atrakcyjności. W tym momencie to ona przejmuje rolę przewodnika po nowościach urodowych czy zabiegach. Monolog Matki na temat urody zmienia się w dialog pomiędzy Matką i Córką.
To wszystko można także wyczytać wprost lub między wierszami z przeprowadzonej ankiety. Wyniki naszej pracy są bardzo ciekawe – sprawdź, czy niektóre odpowiedzi są podobne do Twoich własnych urodowych doświadczeń przeżytych z Mamą. Podziel się z nami w komentarzach.
Kosmetyki, triki i rytuały przekazywane przez polskie Mamy swoim Córkom – wyniki ankiety
Ankieta była przeprowadzana wśród respondentek, które deklarowały, że znają markę Bell.
Na pytanie: jaki kosmetyk do makijażu przejęłaś od mamy i wciąż go stosujesz – 85% pytanych odpowiedziało, że są to pomadki marki Bell z serii Classic. Nie jesteśmy tym zaskoczone, bowiem przez 30 lat obecności na rynku, marka Bell wyrobiła sobie doskonałą reputację u kobiet. Dzięki posiadanemu własnemu laboratorium oraz własnym liniom do produkcji opakowań, Bell jest w stanie zaproponować nie tylko produkty o najwyższej jakości i zgodne z ostatnimi trendami w wizażu – ale także bardzo konkurencyjne cenowo.
Na pytanie o produkt, który kupiłaś po raz pierwszy za radą Mamy, powtarzasz jego zakup systematycznie i dlaczego – 78% zapytanych odpowiedziało, że są to lakiery do paznokci marki Bell. Tym, co skłaniało respondentki do ponownych zakupów lakierów Bell była w kolejności: trwałość lakieru na paznokciach, oraz modne kolory zgodne z najnowszymi trendami.
Te odpowiedzi nas nie dziwią, bowiem kultowymi kosmetykami marki Bell są właśnie pomadki do ust i lakiery do paznokci. Potwierdza się także zasada, że to od Mamy przejmujemy pierwsze szminki i sposoby na piękne usta a wspólne malowanie paznokci kształtuje nasze późniejsze opinie i wybory lakierów do wykonania modnego manicure.
Co najczęściej podbierałaś mamie z kosmetyczki? – to było kolejne nasze pytanie. Okazuje się, że 53% córek pożyczała w tajemnicy z maminej kosmetyczki kredkę do oczu.
Następne pytanie ankiety dotyczyło reguł dbania o urodę, których nauczyła Mama. 95% pytanych odpowiedziało, że Mama nauczyła je obowiązkowego demakijażu codziennie wieczorem. Nasze Mamy miały do wyboru tylko mydła w kostce i mleczka do demakijażu. Dzisiaj dysponujemy znacznie szerszym wachlarzem kosmetyków – tradycyjne mleczka, płyny dwufazowe, olejki do demakijażu, żele, pianki – kończąc na płynach micelarnych czy rękawicy do demakijażu tylko przy pomocy wody.
Odpowiedź na pytanie o wspólne rytuały kosmetyczne trochę nas zdziwiła. Okazuje się, że razem Mamy i Córki lubią robić… kosmetyczne zakupy! W ten sposób odpowiedziało nam 75% badanych. W dodatkowych komentarzach znalazłyśmy opisy wspólnych wyborów czy testowania nowych produktów podczas codziennych wypraw do osiedlowych sklepów – na przykład do sklepów marki Biedronka. Często nasze respondentki pisały, że „zawsze znajdą tam coś nowego dla siebie w dobrej cenie”. Właśnie kosmetyki marki Bell możecie znaleźć w tej sieci. To, co je wyróżnia to często zmieniający się asortyment, kolekcje limitowane oraz takie kosmetyki, które są dostępne wyłącznie w sieci sklepów Biedronka.
Jeśli chodzi o triki urodowe przekazane przez Mamy Córkom – to tutaj było kilka prawie równorzędnych odpowiedzi:
- 19% córek odpowiedziało, że nauczyło się od mamy triku z używaniem konturówki do ust – by uzyskać ich idealny kształt. Przy pomocy konturówki można bowiem lekko skorygować kształt ust a nawet je optycznie powiększyć. Cała tajemnica tkwi w tym, aby najpierw pomalować usta pomadką, a dopiero na to użyć konturówki. Przykładem takiej konturówki, którą można zastosować do tego triku jest Konturówka do Ust Classic marki Bell.
- 16% córek wskazało na naturalny sposób poprawy koloru włosów przy pomocy rumianku. Respondentki opisywały także receptury na płukanki i odżywki do włosów do zrobienia w domu na bazie rumianku.
- 12% respondentek opisało podgrzewanie sztyftu konturówki do oczu, w celu łatwiejszego narysowania kreski na powiece.
- 11% córek opisało sposób na szybkie konturowanie twarzy w postaci „3ki” (czyli zaczynamy pod kością policzkową rysując ‚3kę’ a następnie kierujemy łukiem pędzel na czoło i wracamy na kość policzkową i potem na linię żuchwy).
Nasze ostatnie pytanie dotyczyło trików urodowych, których Córki nauczyły Mamy. Tutaj także ciekawie rozłożyły się odpowiedzi:
- 32% Mam napisało, że nauczyło się od Córek używania bazy do twarzy, dzięki czemu skóra jest bardziej aksamitna w dotyku, a makijaż trwalszy. Można do tego użyć Bell z linii Ms. Perfect: MATTIFYING BASE – matująca baza pod makijaż.
- 30% odpowiadających wskazało, że to Córki pokazały Mamom, jak zwykłymi lakierami można osiągnąć ciekawe efekty na paznokciach. Mamy wymieniały tutaj marble manicure, wzorki tworzone z pomocą naklejek oraz mieszanie kilku odcieni sondą do zdobienia paznokci.
- 28% Mam wskazało na używanie korektorów. Przykładem takiego korektora może być Multi Mineral Mat&Cover Stick Korektor w Sztyfcie z Minerałami.
Napiszcie, czy gdyby taka ankieta dotarła do Was, odpowiedzi byłyby podobne?