Kolekcja Swatch BREAK FREE i kultowe prace Keitha Haringa
Kolekcja Swatch BREAK FREE to dowód na to, że Swatch posiada wszystko, czego potrzeba, aby połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, a także sport, sztukę i muzykę, czas, przestrzeń oraz wolność. Wyjątkowy plakat Keitha Haringa stworzony specjalnie dla firmy Swatch dodaje jej nietuzinkowego wyglądu.
W roku 1983 firma Swatch zrewolucjonizowała branżę zegarków. Do dzisiaj jej produkty nacechowane są radością, innowacyjnością, przyjemnością z użytkowania oraz pozytywną prowokacją. Rewolucja rozpoczęła się w takiej formie, w jakiej trwa do dziś: od pionierskiego podejścia i idei, że wszystko jest możliwe. 20 września 1984 roku firma Swatch zorganizowała w Nowym Jorku pierwsze Mistrzostwa Świata w Breakdance. Był to magiczny moment dla kultury ulicznej, łączący sport, sztukę i muzykę, które od samego początku stanowiły DNA marki Swatch.
Pionierskie, przekraczające granice, innowacyjne, pełne radości i kreatywności: wydarzenie w Roxy w Nowym Jorku było momentem pozwalającym obcować z najczystszym duchem Swatch pokazując, co można osiągnąć, jeśli ludzie otrzymają czas, przestrzeń i swobodę wyrażania siebie. Żadnej presji, żadnego współzawodnictwa, tylko kreatywność i szansa na prawdziwe WYRAŻENIE SIEBIE.
Unikatowe zdjęcia wybrane do kolekcji Swatch X You – ESA zostały wykonane przez specjalistyczne satelity kosmiczne i ukazują Ziemię z zupełnie innej perspektywy. Zobacz:
Promocja całego wydarzenia także odbywała się w równie swobodnym duchu. Wieść o tym wydarzeniu rozeszła się spontanicznie oraz pocztą pantoflową po całym świecie, dzięki porozwieszanym w całym mieście plakatom informacyjnym. Plakat, którego autorem jest kultowy artysta uliczny Keith Haring, uchwycił istotę wydarzenia, a także ducha tamtej epoki. Co więcej, plakat ten został stworzony specjalnie dla firmy Swatch. Jego entuzjazm dla tego wydarzenia był tak duży, że Keith Haring zasiadł w jury jako juror, pomagając w wyłonieniu zwycięzców, którzy otrzymali unikatowe zegarki Swatch.
Sprawdź także zegarki Swatch, w których pojawia się sylwetka Snoopy’ego ucinającego sobie na nim drzemkę:
Wracając pamięcią do Swatch World Breakdance Championship z roku 1984, a także celebrując kreatywność, jaką niesienie ze sobą czas, przestrzeń i wolność marka Swatch z radością spogląda w przyszłość, zachęcając do bycia sobą i WYRAŻENIA SIEBIE!
Zegarki pochodzące z tej kolekcji prezentowane są jako modele BIOCERAMIC WHAT IF? Kwadratowa koperta i tarcza stanowią idealny punkt wyjścia dla tych projektów, a nowoczesne materiały sprawiają, że te produkowane w Szwajcarii, wodoszczelne zegarki są lekkie, gładkie i wygodne w noszeniu, a jednocześnie żywe i przykuwające wzrok. Tak jak w przypadku wszystkich zegarków BIOCERAMIC WHAT IF?, na pokrywie baterii z tyłu koperty znajduje się ukryty element wzorniczy. W tym przypadku jest to słynne logo Swatch narysowane ręcznie przez Keitha Haringa na jego oryginalnym plakacie.
Podczas wydarzenia w 1984 roku wykonawcy, muzycy, sędziowie i publiczność mogli ODERWAĆ SIĘ od codzienności i spędzić razem chwile, w których to firma Swatch zapisała się na kartach historii jako siła twórcza, pozostawiając trwałe wspomnienia dotyczące tego magicznego momentu w kulturze ulicznej. Był to moment, który mogła stworzyć tylko firma Swatch, a jego wpływ – podobnie jak sztuka Keitha Haringa – jest odczuwalny do dzisiaj.
Kolekcja Swatch BREAK FREE będzie dostępna w sklepach Swatch na całym świecie, a także online na stronie swatch.com od 3 października 2024 roku.
Zobacz także wyjątkową kolekcję związaną ze sztuką: