Kilka porannych i wieczornych zachowań antyfitnessowych

Często popełniamy błędy, które negatywnie wpływają na nasze zdrowie, dobrą formę i nie współgrają z treningami fitness. Sprawdź, jakie są Twoje zachowania!

Często popełniamy błędy, które negatywnie wpływają na nasze zdrowie, dobrą formę i nie współgrają z treningami fitness.

anty-fitnesowe-zachowania

Niejedzenie śniadania lub jedzenie zbyt mało wartościowego śniadania jest jednym z nich. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, daje nam energię i usprawnia działanie przewodu pokarmowego. Powinno ono stanowić około 20-30 proc. spożywanych w ciągu dnia kalorii, a zjeść je powinniśmy w ciągu godziny od przebudzenia.

Uleganie popołudniowym i wieczornym napadom głodu jest kolejnym poważnym błędem. Jedzenie pięciu posiłków dziennie w równych odstępach czasowych pozwoli zapobiec niezdrowemu objadaniu się. Co ważne ostatni posiłek powinniśmy jeść najpóźniej trzy godziny przed snem. Podczas kolacji lepiej unikać węglowodanów. Warto zastąpić je białkiem i warzywami.

Ponadto nie możemy pozwolić sobie na zastępowanie pełnowartościowego śniadania czy kolacji odżywkami białkowymi, węglowodanowo-białkowymi i białkowo-błonnikowymi. Mogą one jedynie stanowić uzupełnienie diety osób aktywnych fizycznie i odchudzających się.

Autor porady: Magdalena Szwed, menadżer fitness z Centrum Fitness Fabryka Formy

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (88 głosów, średnia: 4,39 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. bbo  25 stycznia 2014 14:28

    Po prostu bywa, że na śniadanie zabraknie czasu…

    Odpowiedz
  2. ewka  25 stycznia 2014 16:38

    Wstawać o 5 rano, żeby zjeść śniadanie?
    Nie. Dziękuję. Wolę pospać

    Odpowiedz
  3. martucha180  25 stycznia 2014 17:00

    Dla mnie śniadanie to podstawa, bez niego się nie ruszam z domu, chyba że muszę zrobić wyniki.

    Odpowiedz
  4. chucky  26 stycznia 2014 11:45

    Ja też zawsze jem śniadanie, inaczej z głodu bym nie wytrzymała…

    Odpowiedz
  5. as_sa  27 stycznia 2014 16:34

    Fajny artykuł, aczkolwiek liczyłam na więcej przydatnych informacji. Jest takie powiedzenie, które mówi, że śniadanie powinno jadać jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany