Kiedy rzucę palenie?

Zaraz po przebudzeniu papieros, po śniadaniu, kawie, w przerwie w pracy, wieczorem na spokojnie po dniu pełnym stresów. Przy każdej podwyżce cen papierosów, obiecujemy sobie, to ostatnia paczka… Rzadko kiedy te słowa nabierają realnego znaczenia. Dlaczego tak trudno jest wyjść z tego nałogu?

jak-rzucic-palenie

Nałóg kontra rozum

W encyklopedii czytamy, iż nałóg jest zakorzenioną dysfunkcją sprawności woli. Skutkiem tego jest ciągłe sięganie po substancje szkodliwe, mimo iż zdajemy sobie sprawę z tego, że szkodzą zdrowiu. Rzucanie palenia jest bardzo trudne i uzależnione w dużej mierze od naszej woli i chęci wyjścia z nałogu. Przecież palenie to nie jest przyjemność… Dym w ustach, płucach, szkodzimy sobie, partnerowi, dzieciom. Zabieramy sobie wiele lat życia, a mimo to postrzegamy go jako przyjemność? A może już jako konieczność?

Zmiana postawy

Różne czynniki wywołują u nas chęć rzucenia palenia. Bez względu na ich przyczynę, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że może nie być łatwo, szczególnie jeśli paliliśmy wiele lat. Zmiana nastawienia w stosunku do palenia to pierwszy krok. Musimy uświadomić, że nic nie zyskujemy dzięki paleniu. Ponosimy koszty zdrowotne, ekonomiczne i społeczne. Jedną z metod wychodzenia z nałogu nikotynowego jest terapia. Znajdziemy i oferty terapii indywidualnych, i grupowych. Za jedną ze skutecznych metod walki z paleniem, uznaje się od zeszłego wieku terapie prowadzone przez Kościół Adwentystów Dnia Siódmego. Są one bardzo popularne w różnych zakątkach świata. Inną metodą mającą zmienić naszą postawę w stosunku do papierosów jest hipnoza.

Panaceum na papierosa

W ciągu ostatnich kilku lat na rynku pojawiło się wiele farmaceutyków mających ułatwić rzucenie palenia. W postaci tabletek, gum do życia czy plastrów. Niektóre zawierają nikotynę, której przecież chcemy się pozbyć? Jeśli sięgamy po farmaceutyczne sposoby walki z paleniem, to w pierwszej kolejności sprawdźmy skład leku. Niektóre kuracje mają wysoki stopień skuteczności. Oczyszczają organizm z nikotyny, niwelują chęć zapalenia papierosa i wpływają na samopoczucie. Stanowią wsparcie, gdy pojawia się chęć zapalenia papierosa.

Na proces wychodzenia z nałogu nikotynowego składa się wiele elementów, najważniejszym z nich jest nasza wola i chęć bycia wolnym. Środki farmaceutyczne oraz terapia stanowią wsparcie podjętej decyzji i ułatwiają wyjście z nałogu.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (87 głosów, średnia: 4,23 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. martucha180  27 sierpnia 2014 13:15

    Na szczęście ten problem mnie nie dotyczy 🙂

    Odpowiedz
  2. bbo  28 sierpnia 2014 10:11

    Nie paliłam, nie palę, nie będę paliła 🙂

    Odpowiedz
  3. paolia  28 sierpnia 2014 10:42

    jak dobrze ze mnie nie ciągnie do palenia 🙂 w swoim życiu wypaliłam chyba ze 3 paczki, niby dobre ale jakoś mnie nie ciągnie 🙂

    Odpowiedz
  4. Black  28 sierpnia 2014 13:54

    Papierosy już stają się pase mi na szczęście udało się rzucić z czego jestem zadowolona- zyskałam lepszą cerę i mam więcej czasu i moje życie w końcu przestało się kręcić od papierosa do papierosa to było jakby moim sensem życia ”zrobie to i to a potem zapalę” i tak się kręciło, ale mam już to za sobą

    Odpowiedz
  5. lilkawodna  28 sierpnia 2014 14:46

    Mój mąż trzy dni temu rzucił palenie i jestem z niego dumna! Wierzę,że uda mu się wytrwać w niepaleniu.

    Odpowiedz
  6. as_sa  29 sierpnia 2014 17:34

    Palenie to nałóg jak każdy inny i niestety szkodliwy dla zdrowia. Trzymam kciuki za wszystkich rzucających palenie

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany