Kiedy nie możesz zasnąć… najpierw sięgnij po naturalne środki

Co zrobić jeśli cierpimy na bezsenność i nie pomaga liczenie owieczek, lektura do poduszki ani też szklanka ciepłego mleka?

Specjaliści od snu radzą by nasz nocny wypoczynek trwał minimum 7 godzin i rozpoczynał się przed 23.00. To doskonały czas na regenerację całego organizmu. Tylko, co zrobić jeśli cierpimy na bezsenność i nie pomaga liczenie owieczek, lektura do poduszki, łapacz snów ani też szklanka ciepłego mleka?

Dr Beta - olejek lawendowy

Zanim sięgniemy po tabletki nasenne warto wypróbować naturalne środki takie jak ziołowe herbatki czy pachnące lasem i kwiatami olejki eteryczne. Pojedyncze bądź występujące w gotowych preparatach mogą okazać się niezawodnym i bezpiecznym sposobem na nękający nas problem. A jeśli jeszcze połączymy rozpylanie olejków w kominku aromaterapeutycznym ze spokojną, relaksującą muzyką efekt naprawdę nas zaskoczy.

Uspokajający szum wody, górskich potoków lub morskich fal, zapach unoszącej się w powietrzu lawendy, piękne krajobrazy przed oczyma wyobraźni. Metoda prosta do zastosowania, którą każdy może wypróbować.

Do substancji, radzących sobie z bezsennością należą przede wszystkim olejki: różany, melisowy, lawendowy, majerankowy, mandarynkowy i rumianku rzymskiego. Rozpylamy je przed snem w kominku pojedynczo lub łączymy w mieszanki. Wystarczy poznać kilka receptur oraz zaopatrzyć się w wybrane olejki i kominek. Zależnie od wielkości pomieszczenia do miseczki z wodą ogrzewanej świeczką wlewamy od 5 do 10 kropli tych pachnących substancji.

Inną niezwykle przyjemną metodą na dobry sen jest wieczorna relaksująca kąpiel, trwająca od 15 do 30 minut. Aby przygotować aromaterapeutyczną kąpiel należy do wanny z ciepłą wodą wkropić 10-15 kropli wybranych olejków. Podczas zabiegu delikatnie masujemy ciało zbierając warstwę olejków z powierzchni wody. Pamiętajmy też by nie łączyć kąpieli z myciem. Najlepiej przed zabiegiem wziąć prysznic, a po kąpieli jedynie wytrzeć ciało ręcznikiem, bez spłukiwania.

Wśród sprawdzonych, bezpiecznych receptur aromaterapeutycznych znajdziemy przepisy, które powstały w oparciu o całkowicie naturalne, pozbawione jakichkolwiek syntetycznych substancji olejki linii Dr Beta. Do miseczki kominka tuż przed snem wkrapiamy 4 krople olejku lawendowego – najważniejszego używanego aromaterapii olejku o działaniu uspokajającym i po 3 krople olejków: melisowego i mandarynkowego lub też 5 kropli olejku majerankowego i po 2 krople olejków: melisowego i mandarynkowego oraz 1 kroplę olejku rumianku rzymskiego. Wymienionych olejków możemy użyć także do relaksującej wieczornej kąpieli.

Aromaterapia pamięta również o najmłodszych. Kiedy nasze pociechy nie mogą zasnąć warto na pół godziny przed snem odparować w kominku po 3 krople olejków: mandarynkowego i rumianku rzymskiego, a następnie usunąć kominek z pokoju i ułożyć dziecko do snu. Możemy również po jednej kropli każdego z wymienionych olejków nanieść na chusteczkę i powiesić ją w pobliżu łóżeczka malucha.

Doskonałym i wygodnym rozwiązaniem są gotowe preparaty zapewniające dobry sen. Należy do nich Vapomix® I-1, w którym znajdziemy między innymi olejek majerankowy i lawendowy. Mieszanka ułatwia zasypianie w stanach napięcia nerwowego, w sytuacjach trudnych gdy zdenerwowanie uniemożliwia zaśniecie pomimo zmęczenia i wyczerpania organizmu.

Podobnie jak w przypadku wielu trapiących nas dolegliwości, kiedy cierpimy na bezsenność natura również przychodzi nam z pomocą. Zamiast zatem przewracać się z boku na bok, nieustannie myśląc o następnym dniu, podczas którego musimy przecież sprawnie funkcjonować, po prostu zakosztujmy aromaterapeutycznej kąpieli, zapalmy kominek z olejkami i posłuchajmy uspokajających dźwięków górskich potoków, muzyki lasu czy radosnego śpiewu ptaków.

Materiały prasowe Afir Biuro PR Dr Beta

Kilka uwag:

Do zabiegów i preparatów należy używać substancji naturalnych i najwyższej jakości, pozbawionych dodatków syntetycznych! Olejki marki Dr Beta są rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Aromaterapeutyczne.

Syntetyczne zamienniki olejków eterycznych nie spełniają roli pielęgnacyjnej. Należy więc szukać na olejach i olejkach nazw według systemu INCI.

Nigdy nie stosować na skórę olejków eterycznych nie rozcieńczonych olejami roślinnymi lub wodą!

Buteleczka 9 ÷ 10 ml z ciemnego szkła z kroplomierzem.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (155 głosów, średnia: 4,58 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. lilkawodna  4 czerwca 2014 12:15

    Piękne zapachy zawsze dobrze wpływają na samopoczucie, to dlaczego olejki aromaterapeutyczny nie miałyby mieć dobrego wpływu na sen.

    Odpowiedz
  2. bbo  4 czerwca 2014 21:00

    Ja ostatnio śpię doskonale i nawet szybko zasypiam.

    Odpowiedz
  3. martucha180  4 czerwca 2014 21:07

    Ja sobie często kominek zapalam i się aromatyzuję 🙂

    Odpowiedz
  4. as_sa  4 czerwca 2014 21:41

    Uwielbiam zapach lawendy, mam woreczek z suszoną lawendą na poduszce i nigdy nie mam problemów z zasypianiem

    Odpowiedz
  5. Kika07645  5 kwietnia 2017 07:41

    Mam nadzieję, ze nigdy na bezsenność nie będę cierpieć, lecz gdyby tak się zdarzyło na pewno zajrzę do tego artykułu i wypróbuję te techniki 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany