Kasza jako źródło zdrowia – zdrowe nie znaczy nudne!

Chcesz mieć piękną cerę, lśniące włosy i zdrowe paznokcie? Nic prostszego! Wystarczy abyś wprowadziła do swej diety kaszę. Jest ona nie tylko zdrowa, ale również niezwykle smaczna i co ważne – łatwa w przygotowaniu. Nie wierzysz? Przekonaj się sama! Poniżej zamieszczamy informacje na temat różnych rodzajów kasz.

Kasza jako źródło zdrowia

Kasze wraz z pozostałymi produktami zbożowymi stanowią podstawę piramidy żywieniowej. Są nie tylko doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, ale również dostarczają wielu cennych składników mineralnych i witamin. Spożywanie kaszy wzmacnia organizm, fantastycznie wpływa na koncentrację oraz poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego.

Kasza gryczana – wytwarzana z nasion gryki, najzdrowsza ze wszystkich kasz. Doskonale nadaje się dla osób na dietach odchudzających, gdyż proces trawienia i wchłaniania kaszy odbywa się powoli, dzięki czemu dłużej nie odczuwa się głodu. Dostarcza dużo magnezu, żelaza, witaminy E i lecytyny. Wpływa korzystnie na stan naczyń krwionośnych i zapobiega rozwojowi cukrzycy. Nie powoduje alergii i co ważne, jest produktem bezglutenowym.

Kasza jęczmienna – bogata w fitozwiązki wpływa na obniżenie stężenia cholesterolu we krwi. Dzięki zawartych w niej przeciwutleniaczom ma właściwości przeciwalergiczne, przeciwwirusowe, antybakteryjne, przeciwnowotworowe oraz przeciwzapalne. Spowalnia również procesy starzenia, wzmacnia mięśnie i naczynia krwionośne.

Kasza jaglana – otrzymywana z prosa, ma najwięcej żelaza spośród wszystkich kasz. Ponadto jest doskonałym źródłem krzemu, który odpowiada za mocne stawy, kości i paznokcie. Kasza jaglana dzięki swej lekko ocieplającej zasadowej naturze polecana jest także w chorobach trzustki, wątroby, jelit i nerek.

Kasza kukurydziana – otrzymywana z obłuszczonego i połamanego ziarna kukurydzy jest niezwykle lekkostrawna i z tego powodu, doskonale nadaje się dla osób, które nie mogą przeciążać układu pokarmowego. Nie zawiera glutenu. Jest bogata w składniki odżywcze, witaminy i składniki mineralne takie jak: potas, fosfor, magnez, sód, wapń, żelazo i siarka. Zawiera także cenny selen czyli pierwiastek stosowany w profilaktyce nowotworowej.

Kasza kuskus – powstaje z twardej pszenicy durum, której ziarna po oczyszczeniu gotuje się na parze i poleruje. Jest bardzo lekkostrawna, a na tle innych kasz wyróżnia się największa ilością białka oraz węglowodanów oraz najmniejszą błonnika. Z tego względu stanowi doskonałe uzupełnienie posiłków sportowców. Jej ogromną zaletą jest błyskawiczne przygotowanie do spożycia (bez gotowania).

Buddha Bowl – jak zrobić szybkie i smaczne kompozycje? 2 łatwe przepisy

Buddha Bowl – jak zrobić szybkie i smaczne kompozycje? 2 łatwe przepisy

Buddha Bowl (Miska Buddhy)  polega na tworzeniu bogatych w błonnik kolorowych kompozycji łączących w sobie pełnoziarniste produkty oraz warzywa, grzyby lub (rzadziej) owoce. Jeżeli lubicie zdrowe rozwiązania żywieniowe i chciałybyście zaserwować sobie miseczkę pełną witamin

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (153 głosów, średnia: 4,67 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Masza  22 października 2013 12:19

    Cała moja rodzinka lubi kaszę,bardzo często ją jadamy.

    Odpowiedz
  2. bbo  22 października 2013 20:32

    Uwielbiam wszystkie tu obecne kasze, a ostatnio najbardziej jestem zakochana w pęczaku.

    Odpowiedz
  3. marcia7  17 stycznia 2015 23:24

    tak kasze są super zdrowe, ja lubię z sosami

    Odpowiedz
  4. gosia56  24 marca 2015 17:06

    muszę zwiększyć ich spożycie

    Odpowiedz
  5. nataa4  28 kwietnia 2015 12:56

    Bardzo przydatny artykuł. Nie każdy wie, że jest tyle rodzajów kasz i co można z nimi zrobić 🙂

    Odpowiedz
  6. dorotade  28 lipca 2015 12:36

    Uwielbiam kasze 🙂

    Odpowiedz
  7. scrabble  6 sierpnia 2015 08:23

    Lubię, grunt to dobre dodatki, jakiś pyszny sos.

    Odpowiedz
  8. Melrose  21 lutego 2016 14:06

    Ostatnio ogromnie polubiłam kasze, zastąpiłam nimi makaron i ma to dla mnie nie tylko walory zdrowotne, ale również smakowe, ponieważ makarony już mi się znudziły. Do tego kuskus przygotowuje się błyskawicznie.

    Odpowiedz
  9. efffciaa  21 marca 2016 15:13

    Nigdy nie lubiłam kasz . Ostatnio zaczęliśmy się jednak zdrowo odżywiać i jak zaczęłam sama przyrządzać dania z kasz według swoich receptur to mi posmakowały , zwłaszcza , że wybór jest ogromny .

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany