Modelki zapaczkowane jak mięso. Czy kampania Fresh Meat uświadomi nam, że narzucanie definicji piękna wszystkich nas krzywdzi?

Rzucone na tackę i zafoliowane mięso to codzienność w lodówkach supermarketów. Dwójka fotografów znanych jako SHSadler do takiej masowej produkcji przyrównała… ludzi. A dokładniej kobiety niszczone codziennymi wymogami świata, który stworzył niedościgniony kanon piękna. Folia na twarzy dusi nas i mimo iż jakoś to znosimy i tak nie czyni nas to wyjątkowymi, a jednymi z wielu. Przyszedł czas, aby się opamiętać!

Jak powinna wyglądać ładna buzia? Prosty nos, niebieskie oczy, usta wypełnione botoxem? A do tego idealnie gładka cera, bez cienia zmarszczki, blizny czy wyprysku, podkreślona kosmetykami najlepszych marek? W dzisiejszym świecie poważni zagubiliśmy się w poszukiwaniu obowiązujących kanonów piękna. Te, które funkcjonują, są dla wielu krzywdzące i często nie mają swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Kliniki medycyny estetycznej masowo produkują ładne buzie, lecz czy przy okazji piękne charaktery? Zwłaszcza ci „piękni” coraz częściej uświadamiają sobie, że są tylko produktem stworzonym przez niezrozumiałe pragnienia ludzi. Ta świadomość wielu już zniszczyła i nadal niszczy. Przeciw takiemu myśleniu występuje właśnie kampania Fresh Meat, która zapaczkowała modelki niczym kawałki mięsa w hipermarkecie.

portret-osoby-zakrywajacej-twarz-

fot. EyeEm, Freepik

Modelki zapaczkowane jak mięso. Czy kampania Fresh Meat uświadomi nam, że narzucanie definicji piękna wszystkich nas krzywdzi?

Projekt znanych fotografów działających jako SHSadler jest bez wątpienia kontrowersyjny. Jednak współcześnie tylko w ten sposób można zwrócić uwagę szerszej widowni. W akcję zaangażowały się 4 znane modelki, które również chciały zaprotestować przeciw niedoścignionym kanonom piękna niszczącym ludzi. I tak  Badw0lfy, Miki Hamano, Adelina Novak, i Eromome, w pięknych makijażach dają sobie zafoliować twarz, a głowę kładą na kolorowych tackach – takich samych, na jakich kładzie się mięso. Piękne buzie znane z wybiegów zostają zniekształcone, a makeup-y nieco rozmazane. Kobiety przypominają smutne lalki łaknące powietrza. Tego jednak nie można im zagwarantować. To metaforyczne nawiązanie do współczesnej niezdrowej pogoni za pięknem. Coraz więcej kobiet wydaje miliony na operacje, a mimo to nadal nie czują się piękne i tak zaczyna ich przytłaczać wszystko wokół, dusić i niszczyć. Bo tak naprawdę co jest wyznacznikiem piękna? Czy coś takiego w ogóle istnieje? Dlatego właśnie powstała kampania Fresh Meat. Powinna skłonić nas do przemyśleń, czy jesteście wartościowym człowiekiem, czy kawałkiem mięsa? Waszym zdaniem takie kampanie są potrzebne i mają szansę wybudzić nas z tego szaleństwa, zachęcając aby w końcu wyjrzeć  zza instagramowego filtra?

mloda-kobieta-pokryta-plastikowa-torba-stojaca-przy-scianie

fot. EyeEm, freepik

Zobacz kontrowersyjne zdjęcia

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Perri Lewis (@perri_lewis)

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (169 głosów, średnia: 4,22 z 5)
zapisuję głos...