WYWIAD: Joanna Kruczek o pracy i pasji projektantki torebek

Zapraszamy do przeczytania wywiadu, w którym Joanna Kruczek, polska projektantka torebek opowiada o swojej pracy, nowej kolekcji i łączeniu  haute couture z prêt-à-porter

 


Rozmawiała: Dagmara Nawratek

I.K.: W jaki sposób wykorzystuje Pani swoją wiedzę antropologiczną w świecie high fashion?

J.K.: Antropologia kulturowa zajmuje się człowiekiem w kontekście społeczności; dokładnie tak samo jest z modą. To, co nosimy, jest kwestią tego, w jakim środowisku przebywamy. Moda wysoka to podniesienie poprzeczki ponad to, czego „wymaga” od nas kontekst społeczny. Analizując modę w aspekcie kulturowości, staram się tworzyć kolekcję w oparciu o zapotrzebowanie społeczeństwa, jednocześnie podnosząc poziom moich produktów do tzw. high fashion.

Joanna Kruczek (2)

Uczestniczy Pani w realizacji komercyjnych sesji ślubnych, a także sesji zdjęciowych dla czasopism i portali internetowych. Zajmuje się Pani również stylizacją pokazów mody. Skąd czerpie Pani inspiracje?

Inspiracje są wszędzie i są wszystkim. Wystarczy tylko uruchomić wyobraźnię.

Jakie tematy porusza Pani podczas szkoleń z zakresu kreacji wizerunku, które organizuje Pani zarówno dla firm, jak i osób prywatnych?

Jeżeli szkolenie przeprowadzam dla firm i dotyczy zakresu biznesowego dress codu poza przedstawieniem norm i specyfikacji takiego stroju staram się przekazać, jak istotnym zawodowo czynnikiem jest odbiór nas przez ubiór w środowisku, tutaj zazwyczaj korporacyjnym – zarówno jako pracowników, jak i szefów. W indywidualnych szkoleniach jest inaczej. Skupiam się na potrzebach danej osoby. Każda z tych postaci to indywidualność i zgodnie z jej charakterem przeprowadzam szkolenie. Bo to człowiek, jego wnętrze i osobowość sprawiają, że mówimy o „kreacji”, nie samo ubranie.

Czy Pani projekty można traktować jak dzieła sztuki użytkowej?

Takie jest moje zamierzenie jako twórcy i tak mam nadzieję mój produkt jest odbierany.

Joanna Kruczek (1)

Skąd wziął się pomysł na połączenie haute couture z prêt-à-porter?

Haute couture jest tym dla mody prêt-à-porter, czym teatr dla telewizji. To wzniesienie się ponad codzienność w modzie, przy zachowaniu użytkowości produktu – połączenie niepołączonego – jest fascynujące. Uważam, że aby móc nazywać się projektantem, trzeba starać się przełamywać konwencję i starać się wyjść poza dotychczasowe ramy i szufladki. Polki poszukują w modzie unikatowości, cenią doskonałe wykonanie, na pewno docenią tworzenie torebek wyjątkowych, tworzonych hand made, ale nie jak zazwyczaj na rynku z materiałów recyklingowych, ale z skór, jedwabi i atłasów od najlepszych dostawców.

Pomysł połączenia haute couture z prêt-à-porter powstał również z potrzeby stworzenia linii toreb z luksusowych materiałów, tworzonych w pojedynczych egzemplarzach, ale dostępnych nie tylko dla największych sław, ale dla każdej kobiety ceniącej ekskluzywny produkt. Dlatego „na każdą kobietę jest jakiś Kruczek”!

Na czym polega usługa personalizacji torebek?

Przed wszystkim na rozmowie z klientką. O jej marzeniach i potrzebach. Wspólnie tworzymy jedyny egzemplarz na świecie.

Jakie modele torebek proponuje Pani na sezon wiosna-lato 2015?

W tym sezonie stawiam na geometryczne formy i skóry z połyskiem. Ten trend to must have sezonu. Proponuję również połączenie skóry z koronką i nie zapominam o wnętrzu torebek – w mojej kolekcji podszewki i organizacja wnętrza torebki to jeden z priorytetów! Zgodnie z założeniem marki – te modele nie powtórzą się w kolejnych kolekcjach z tych samych materiałów, czy w dokładnie takich samych odsłonach. Dzięki temu każdy kruczek jest jedyny w swoim rodzaju!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (109 głosów, średnia: 4,77 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Kmakolagwa  13 kwietnia 2015 11:42

    Bardzo ciekawy artykuł.

    Odpowiedz
  2. lilkawodna  13 kwietnia 2015 11:53

    Mądra i utalentowana kobieta.

    Odpowiedz
  3. bbo  13 kwietnia 2015 12:03

    Podziwiam takich kreatywnych ludzi.

    Odpowiedz
  4. Patriszia  13 kwietnia 2015 13:01

    ciekawy wywiad 🙂

    Odpowiedz
  5. martucha180  13 kwietnia 2015 15:11

    A ja od 2 tygodni szukam torebki dla siebie. Widocznie przydałaby mi się konsultacja z personalizatorem torebek.

    Odpowiedz
  6. macierzanka  14 kwietnia 2015 14:30

    Fajny artykuł ,kobieta z wyobraźnią.

    Odpowiedz
  7. luna341  14 kwietnia 2015 18:13

    Fajnie by było mieć taka spersonalizowaną torebke

    Odpowiedz
  8. Anita  17 kwietnia 2015 09:30

    połysk na torebkach do mnie nie przemawia 😀

    Odpowiedz
  9. akata  26 grudnia 2017 23:16

    Pani Kruczek .
    Kupilam Pani torebke na Aliexpress ( tzn. nie Pani torebke poniewaz kupilam ja 1 miesiac wcześniej a pozniej patrze na Pani stronie dorobione Pani logo i torebka z 5usd kosztuje u Pani 1200pln) jak nie wstyd Pani oszukiwac ludzi.
    Czy celebryci wiedza ze chodza z Chinskimi torebkami z nadrukowanym Pani logiem
    Jak można przedstawiać sie jako projektantka jak kupuje sie torebki z Chin i dorabia loga
    WSTYD OSZUKIWAĆ LUDZI.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany