Jedzenie na dłoni – odmierz odpowiednie porcje na talerzu

Za pomocą dłoni możesz stworzyć zbilansowany posiłek, który trafi na twój talerz. Podpowiadamy jakie ilości są bezpieczne zarówno dla twojego zdrowia, jak i figury.

Wiedziałaś, że twój żołądek ma wielkość dwóch pięści? I to właśnie w ten sposób odmierzony powinien być każdy posiłek. Nietrudno się domyślić, że pewnych produktów powinno znaleźć się w nim mniej, innych więcej – tak aby twoje danie było zdrowo zbilansowane. Jedyne czego skrupulatnie nie musisz pilnować to porcje warzyw. Poza nimi lepiej trzymać się schematu – oczywiście o ile zależy ci na zdrowiu i figurze. Jeżeli nigdy nie próbowałaś jedzenia w ten sposób, przetestuj go, a po miesiącu sprawdź wynik na wadze. Odtąd nie będą cię też dręczyć dylematy czy aby twoja kolacja nie była zbyt obfita. A także nie będziesz cierpiała na bóle brzucha, bo twój żołądek dostanie dokładnie tyle, ile potrzebuje. Przedstawiamy jedzenie na dłoni – jednej z najbardziej uniwersalnych miar.

źródło: www.pixabay.com

Jedzenie na dłoni – odmierz odpowiednie porcje na talerzu

Jak już wspomniałyśmy powyżej, na twoim talerzu nie powinno znaleźć się więcej niż dwie pięści. I, co więcej, najlepiej jak połączysz produkty z rożnych grup, aby wraz z posiłkiem dostarczyć swojemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Bez obaw do każdego dania dodawaj warzyw, a ilości łącz w taki sposób, aby faktycznie zmieścić tam dwie piąstki. To również obszar połowy talerza, oczywiście nie z usypanymi kopami produktów przypadkowo ze sobą połączonych.

 

Miary popularnych produktów:

 

OTWARTA DŁOŃ Z ROZŁOŻONYMI PALCAMI (bez palców)

źródło: www.pixabay.com

Proteinom poświęcona została otwarta dłoń. I jak bardzo nie lubiłabyś mięsa, ryb czy cieciorki, nie powinna ona wykraczać na palce.  Produkt (lub produkty) muszą znaleźć się dokładnie na środku dłoni.

 

OTWARTA DŁOŃ ZE ZŁĄCZONYMI PALCAMI (bez palców)

źródło: www.pixabay.com

To doskonała miara dla suszonych owoców oraz orzechów. Jeżeli masz nieodpartą ochotę na coś słodkiego, nie sięgaj po więcej niż taką garstkę i nie częściej niż raz dziennie. A najlepiej maksymalnie dwa razy w tygodniu. Jak wiadomo słodycze nie są sprzymierzeńcami ani zdrowia, ani figury.

 

ZACIŚNIĘTA PIĘŚĆ

źródło: www.pixabay.com

To miejsce na zdrowe węglowodany. Do posiłku dodaj więc garstkę ryżu, makaronu lub kaszy, a także ziemniaków, które w przypadku naszego zestawienia przypisujemy do tej grupy – produktów skrobiowych, a nie warzyw.

 

KCIUK

źródło: www.pixabay.com

Najmniejsza porcja to szeroko pojęty tłuszcz. Mamy tu na myśli łyżkę oliwy, plasterek żółtego sera czy jedno jajko. Potraktować możesz w ten sposób też łyżeczkę nasion słonecznika.

 

DŁONIE ZŁOŻONE W KSZTAŁT MISECZKI

źródło: www.pixabay.com

Tyle możesz jednorazowo zjeść owoców lub warzyw. Możesz też położyć ich na talerzu odpowiednio po jednej dłoni, jeśli np. przygotowujesz warzywno-owocową sałatkę. I jak już wspomnieliśmy – jeżeli „sypnie” ci się nieco więcej zielonego zdrowia, nie musisz się tym akurat przejmować.

 

 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (54 głosów, średnia: 4,81 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Kika07645  20 marca 2019 10:45

    Super artykuł! Pokaże mężowi ^^

    Odpowiedz
  2. macierzanka  20 marca 2019 13:22

    Dobrze byłoby odmierzać takie porcje.

    Odpowiedz
  3. martuska665  20 marca 2019 20:31

    Niby wszystko wiadome, ale skąd wziąć tyle silnej woli by się stosować?

    Odpowiedz
  4. Tara  21 marca 2019 07:25

    A lodówka powinna Ci pokazywać środkowy palec, gdy zjesz za dużo 😉

    Odpowiedz
  5. Wusia  22 marca 2019 21:39

    Świetne!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany