Jak zorganizować chrzciny – chrzciny w domu czy restauracji?
Spis treści:
Chrzciny to najczęściej pierwsze „duże” wydarzenie, które muszą zorganizować świeżo upieczeni rodzice. Podniosły charakter okazji wymaga sięgnięcia po sprawdzone rozwiązania, które zagwarantują elegancką oprawę uroczystości. W zależności od indywidualnych preferencji oraz liczebności rodziny i bliskich przyjaciół – chrzciny organizujemy w domu lub w restauracji. Kiedy warto postawić na świętowanie w domowych warunkach, a kiedy zdecydowanie lepiej wybrać chrzciny w lokalu?
Chrzciny w domu
Na organizację imprezy z okazji chrztu w domu decydują się rodzice planujący bardzo skromną uroczystość, na którą zaproszą maksymalnie kilku gości (najczęściej wyłącznie najbliższą rodzinę). Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na warunki lokalowe – w małych i średniej wielkości mieszkaniach wyzwaniem byłoby podjęcie większej liczby gości i zagwarantowanie im komfortowych warunków przy stole. Zresztą stół i krzesła to jest istotny również w przypadku, gdy świeżo upieczeni rodzice mieszkają w przestronnym apartamencie lub domu – większość z nas dysponuje bowiem stołami i krzesłami, przy których wygodnie może usiąść maksymalnie 8-10 osób.
Plusy i minusy organizacji chrzcin w domu
Przyjęcie w domu to gwarancja swobodnej, rodzinne i intymnej atmosfery, z dostępem do wszystkich rzeczy małego bohatera lub bohaterki tego dnia (łóżeczko, przewijak, ubranka, akcesoria… – to wszystko mamy pod ręką i w każdej chwili możemy z nich skorzystać).
Jednak organizacja chrzcin w domu każe nam się również zmierzyć samodzielnie z szeregiem wyzwań: od przygotowania domu na wizytę gości (sprzątanie!) i wspomnianej już konieczności zapewnienia wszystkim gościom miejsc siedzących przy stole (wypożyczenie dodatkowych stołów i krzeseł może się wiązać z koniecznością poniesienia ekstra opłat), przez przygotowanie posiłków (samodzielne gotowanie, wynajęcie kucharza, zamówienie cateringu – każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy), deserów i tortu, po dekorację wnętrz… A na koniec? Sprzątanie po imprezie! Z tym również będziemy musieli uporać się samodzielnie!
Większość z wymienionych wyżej obowiązków odpada, gdy zdecydujemy się na organizację przyjęcia w restauracji!
Chrzciny w restauracji
Chrzciny w restauracji to rozwiązanie, po które sięga coraz więcej rodzin. Jest to bowiem najprostszy sposób na podjęcie gości w maksymalnie komfortowych warunkach oraz ograniczenie do minimum formalności i wyzwań związanych z organizacją przyjęcia. Wybierając sprawdzoną restaurację możemy liczyć na wsparcie obsługi lokalu w zaplanowaniu i przeprowadzeniu całej imprezy.
Plusy i minusy organizacji chrzcin w restauracji
Za minus organizacji przyjęcia z okazji chrzcin w restauracji można uznać konieczność odpowiedniego przygotowania malucha do tego dnia. Powinniśmy spakować rzeczy i akcesoria, które pozwolą zapewnić dziecku bezpieczeństwo i komfort podczas kilku godzin, które spędzimy z nim poza domem. Wózek, ubranka na zmianę, akcesoria, zabawki…
Zdecydowanie więcej jest jednak plusów tego rozwiązania. Przede wszystkim lokal zostanie przygotowany przez obsługę, zgodnie z wcześniej poczynionymi ustaleniami i umową zawartą z przedstawicielem restauracji (również jeśli chodzi o spersonalizowane dekoracje). Nie będziemy również musieli martwić się o jedzenie – wszystkie zaplanowane w menu pozycje pojawią się na stołach w odpowiedniej kolejności i czasie (oczywiście doskonale przygotowane i elegancko podane!). Obsługa pomoże nam również w kwestii tortu i deserów – wskaże sprawdzonego cukiernika, u którego warto zamówić słodkości, przechowa je dla nas, a następnie zaserwuje gościom w wybranej przez nas formie (na zbiorczych paterach lub indywidualnych talerzykach deserowych).
Ponadto organizując imprezę w lokalu nie musimy martwić się o jego sprzątanie (ani przed, ani po przyjęciu), liczbę stołów i krzeseł czy miejsca parkingowe dla gości.
Koszt przyjęcie w restauracji
Obecnie organizacja przyjęcia weselnego w lokalu jest przedsięwzięciem, na które może sobie pozwolić zdecydowana większość świeżo upieczonych rodziców. Biorąc pod uwagę koszty, które musielibyśmy ponieść w związku z przygotowanie imprezy w domu, zamówieniem jedzenia (usług kucharza lub cateringu plus produktów spożywczych) czy zadbaniem o dodatkowe miejsca do siedzenia – może się okazać, że tyle samo wydamy na organizację przyjęcia w domu, co w restauracji!