Jak wyszczuplić wybrane partie ciała? 3 metody

Przestrzegając diety i intensyfikując aktywność fizyczną liczymy na osiągnięcie widocznego efektu, jakim jest wyszczuplenie sylwetki i poprawienie ogólnej formy organizmu. Często oczekujemy jednak niemożliwego, czyli tego, że uda nam się w tej sposób zrzucić kilogramy lub zredukować tłuszcz wyłącznie na wybranej części ciała! Zdrowa dieta i ćwiczenia pomagają oczywiście wyszczuplić sylwetkę, jednak odnosi się to zwykle do jej całości. Szczególnie, że niektóre miejsca na ciele są dużo bardziej problematyczne od innych i potrafią długo stawiać opór, uniemożliwiając skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej. Musisz jednak wiedzieć, że istnieją metody, aby skutecznie je wymodelować. Podpowiadamy, jak wyszczuplić wybrane partie ciała!

jak wyszczuplić wybrane partie ciała

Jak wyszczuplić wybrane partie ciała? 3 metody

Zobacz także: Jak wybrać zabiegi wyszczuplające i modelujące, by zapewnić sobie zgrabną sylwetkę latem?

 

1. Odpowiednie łączenie ćwiczeń

Aktywność fizyczna pomaga gubić kilogramy, jednak aby wypracować konkretne partie ciała, nie wystarczy Ci samo bieganie czy intensywne kardio na rowerku stacjonarnym. Potrzebne będą regularne i intensywne ćwiczenia modelujące, które wzmocnią mięśnie ud czy brzucha. Aby mieć pewność, że nasz wysiłek nie pójdzie na marne, warto skorzystać z pomocy trenera personalnego lub zdecydować się na gotowe zestawy ćwiczeń, które można wykonywać w domu. Nastawiając się na chudnięcie w dolnych partiach ciała (biodra, uda, pośladki) połącz rowerek ze stepperem i chodem, a dodatkowo z ćwiczeniami rozciągającymi (żeby ćwiczyć także w sposób nierozbudowujący mięśni, które – powiększone – mogłyby tylko wzmocnić efekt „potężnego dołu”). Przy otyłości brzusznej pomogą nożyce, rowerki wykonywane w pozycji leżącej i wszelkie ćwiczenia polegające na odwodzeniu nóg. Ćwiczenia te powinno się połączyć z treningiem aerobowym (np. z pływaniem, tańcem czy aqua aerobikiem). W tym przypadku zaleca się trening 4 razy w tygodniu po 30 do nawet 60 minut. Ważne jest, by nie przerywać ćwiczeń przez pierwsze 20 minut, bo dopiero po takim czasie zaczynamy spalać zalegający tłuszcz. 

 

Jak wyszczuplić wybrane partie ciała? 3 metody

2. Pomoc kosmetyków

W procesie modelowania sylwetki pomocne będą kosmetyki i masaże ujędrniające. Ich regularne stosowanie może nieznacznie wyszczuplić ciało w miejscu stosowania, choć lepiej nie nastawiać się na wyjątkowo spektakularne efekty. Wartym uwagi „pomocnikiem” w takiej formie wyszczuplania będzie rękawica masująca z żelowymi wypustkami lub gumowa rolka (dostępne w większości drogerii), która zwiększy działanie zaaplikowanego środka, pomagając mu wniknąć w głębsze warstwy naskórka i pobudzi krążenie krwi naturalnie przyspieszając spalanie tłuszczu (polecane szczególnie w przypadku cellulitu). Wiotka i wisząca skóra nigdy nie prezentuje się zresztą dobrze, dlatego warto pamiętać o takiej pielęgnacji, nawet jeśli nie przyniesie ona efektu WOW.

 

Jak wyszczuplić wybrane partie ciała? 3 metody

3. Modelowanie precyzyjne

Metodą, która zapewni szybki i widoczny efekt może być ponadto wykorzystanie możliwości współczesnej medycyny estetycznej. To wybór dla tych, którzy chcą osiągnąć zamierzony cel natychmiast. Obecnie coraz więcej gabinetów oferuje specjalistyczne zabiegi wyszczuplające i modelujące ciało. Wybór jest szeroki: od profesjonalnych masaży podciśnieniowych po procedury oparte na działaniu sprzętów pozwalających rozbijać i usuwać tkankę tłuszczową. Przykładem takiego urządzenia jest UTIMS A3 – jedno z najnowszych osiągnięć technologii w służbie dla urody. UTIMS A3 to urządzenie liftingujące i ujędrniające ciało, które pozwala na precyzyjne konturowanie sylwetki.

– Dzięki zastosowaniu technologii przetworników Centreless, zabieg jest właściwie bezbolesny. Pacjent czuje efekt cieplny podczas zabiegu, ale nie ma potrzeby znieczulania ani miejscowego, ani poprzez zażycie przed zabiegiem środka przeciwbólowego – wyjaśnia dr Piotr Fleszar z Kliniki Urody Mediderm. Wykorzystana w urządzeniu technologia oparta na działaniu fal ultradźwiękowych o wysokiej częstotliwości pozwala redukować tkankę tłuszczową i cellulit dokładnie w tym miejscu, w którym sobie życzymy – także w obszarach nazywanych trudnymi, jak ramiona, boczki czy wewnętrzna strona ud. Po zabiegu możemy szybko wrócić do pełnej aktywności. Na skórze może pojawić się jedynie łagodny rumień utrzymujący się nie dłużej niż przez 2-3 godziny – dopowiada dr Elżbieta Zdanowska z Medeztetic. Efekty widoczne są tuż po zabiegu, jednak należy pamiętać, że dopiero po 3 miesiącach, gdy nastąpi odbudowa kolagenu, możemy liczyć na pełny rezultat.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (183 głosów, średnia: 4,25 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Hidari11  20 stycznia 2017 07:01

    Sport przede wszystkim. Umiarkowana aktywność każdego dnia nie tylko ochroni przed dodatkowymi kilogramami, ale pozytywnie wpłynie na cały organizm.
    Sport wyczynowy doprowadza do tego, że kobieta może odnieść więcej szkód niż pożytku. Stąd kobiety znane z idealnych figur, które są w showbiznesie, mają zawsze problem z tym, że nie mają biustu (dorabiają sztuczny), mają problemy hormonalne, itp.

    Odpowiedz
  2. arancia  9 sierpnia 2017 11:54

    Ale trzeba też pamiętać, że 70% sukcesu to dieta, pozostałe sport. Samym sportem nic nie osiągniemy, ale jasne że warto ćwiczyć. Już nie chodzi nawet o sylwetkę, ale samopoczucie lepsze. 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany