Jak wygląda standard na rynku fotowoltaiki w 2019 roku?

Wraz z rozwojem technologii w obrębie odnawialnych źródeł energii, na rynku stale muszą być podnoszone standardy dotyczące oferty przeznaczonej dla klienta oraz jego obsługi. Nie inaczej wygląda sytuacja w kontekście fotowoltaiki. Jak powinny się kształtować owe standardy w 2019 roku?

Fotowoltaika w Polsce

Podobnie jak na światowych rynkach OZE, tak i w Polsce dochodzi do ciągłych zmian. Podnoszone są standardy dotyczące zarówno tego jaką podstawową wersję produktów powinny oferować firmy, jak i tego jakie dodatkowe aspekty powinny być uwzględnione w ofercie oraz tego jak wygląda kwestia jakości obsługi. Dotyczy to także fotowoltaiki, która w nadchodzących latach powinna pełnić w Polsce coraz większą rolę. Jakie oczekiwania mają obecnie klienci na tym rynku i co powinno być podstawą w skierowanych do nich propozycjach? 

Rozwiązania technologiczne

Popularne swego czasu panele polikrystaliczne odchodzą już w zapomnienie, zwłaszcza w kontekście domów jednorodzinnych. Powszechnie panującym standardem stały się już od pewnego czasu panele monokrystaliczne, a od tego roku odoskonalona monokrystaliczna technologia wykorzystujące ogniwa połówkowe. Rozwiązanie to zapewnia podniesienie wydajności i większą wytrzymałość, a do tego ogranicza do minimum wszelkie straty energii. 

W roku 2019 w kontekście standardu zostaje rozpatrywana technologia HALF CUT PERC, której moc przekroczy 300 Wp. Gwarantuje ona nie tylko dużą wydajność, ale też estetyczny i elegancki wygląd paneli. Oferta Columbus Energy wpisuje się w te trendy, oddając do dyspozycji klientów panele Full Black HALF CUT PERC o mocy 310 Wp, a więc najwyższej konfiguracji, jaką można obecnie spotkać na rynku. 

Okres gwarancyjny

Można się spotkać z tym, że okres gwarancji w instalacjach fotowoltaicznych jest zróżnicowany względem poszczególnych komponentów, wahając się w przedziale od paru do dziesięciu lat. Klienci na tym rynku mają jednak świadomość, że inwestycja w fotowoltaikę ma charakter długoterminowy. Zbyt krótki okres gwarancji będzie zatem niepokojący i może wywołać wątpliwości. Długo obowiązująca i rozszerzona gwarancja będzie natomiast sygnałem, że firma bierze odpowiedzialność i jest pewna oferowanych produktów. 

Columbus Energy oferuje Gwarancję Totalną – obowiązującą przez 15 lat na wszystkie komponenty. Uwzględniona jest zarówno w pakiecie Smart, jak i Standard, dając klientom poczucie pełnego bezpieczeństwa. 

Kwestia montażu

Inwestując w fotowoltaikę klient liczy na jak najszybsze uzyskanie korzyści z zastosowania tej technologii. W związku z rosnącym zainteresowaniem część firm przyjmuje jednak zlecenia nie mając jeszcze do dyspozycji wszystkich komponentów, co powoduje nawet miesiąc czy dwa miesiące opóźnienia w montażu. 

Do sprawnego działania konieczna jest rozwinięta logistyka i zabezpieczenie magazynowe. Tak wygląda to w przypadku Columbus Energy, które dysponuje liczbą ponad 100 ekip instalacyjnych i ustaliło standard 5 dni na montaż instalacji oraz zgłoszenie tego faktu do zakładu energetycznego. 

Kompleksowa obsługa i opieka nad klientem

W obecnych czasach obsługa nie może kończyć się wraz z montażem i standardem są także usługi posprzedażowe, polegające na monitorowaniu czy instalacja działa prawidłowo i ewentualnym szybkim serwisowaniu. Do tego potrzebne jest też rzetelne i codziennie działające Biuro Obsługi Klienta. W kontekście Columbus Energy dostępna jest również usługa Columbus Care. W okresie do roku po montażu firma opiekuje się rachunkami klientów za energię elektryczną, pomagając też w wybraniu najlepszej taryfy, która pozwoli na dodatkowe oszczędności. 

Dogodne finansowanie

Dodatkowym elementem standardu w Columbus Energy jest możliwości finansowania w ramach kredytu ze stopą RRSO na poziomie 4,5% przy stałej racie aż do dziesięciu lat. W praktyce pozwala to na spłacanie rat z oszczędności, które klient uzyska dzięki zastosowaniu tej technologii. Tak dogodne i tanie finansowanie w połączeniu z najnowszą technologią, długim okresem gwarancyjnym, dogodnym montażem i kompleksową obsługą oraz opieką nad klientem, stanowi standard na rynku w 2019 roku. 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (29 głosów, średnia: 4,72 z 5)
zapisuję głos...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany