Jak się skoncentrować? Mamy dla was 5 porad, które sprawią, że będziesz bardziej skupiona w pracy

Masz problemy z koncentracją? Nie jesteś jedyna. Okazuje się jednak, że są sposoby, aby poprawić skupienie, przede wszystkim w pracy. Przedstawiamy 5 niezawodnych metod! Macie inne sposoby? Podzielcie się w komentarzach!

W pracy, w domu – są chwile kiedy musisz być skupiona. Tymczasem wkoło jest tyle bodźców, tyle dźwięków i atrakcji. Wszystko jest ważniejsze niż zadanie, które masz akurat do wykonania. Znacie to? Tymczasem wystarczy wyłączyć internet w komórce, albo przeprowadzić szybki wewnętrzny dialog, czyli zrobić to, co przed każdym ważnym wydarzeniem robią gwiazdy sportu. Mamy dla was jeszcze więcej porad, które w końcu dadzą wam odpowiedź na odwieczne pytanie: „Jak się skoncentrować”? Bardzo łatwo wcielić je w życie, które potem może zmienić się na plus!

źródło: www.pixabay.com

Jak się skoncentrować? Mamy dla was 5 porad, które sprawią, że będziesz bardziej skupiona w pracy

5 najlepszych sposobów na koncentrację:

1) Odetnij się od Internetu, odłóż telefon

źródło: www.pixabay.com

Aby się skoncentrować musisz porzucić wszelkie przedmioty, które cię rozpraszają. I tak w dobie social mediów są to właśnie… social media. Większość z nas korzysta z nich za pośrednictwem telefonu, w którym nieograniczony Internet albo złapane na mieście wi-fi nie daje nam ani chwili wytchnienia. Messenger, Instagram czy Twitter – co sekundę pojawiają się tam nowe zdjęcia i posty. I niestety, każdy z nich odciąga nas od wyznaczonego zadania. Każde zerknięcie w komórkę, scrollowanie i reakcja to kolejne stracone minuty, a następnie godziny. Nie pomagają też przychodzące na telefon powiadomienia, smsy czy połączenia. Rada? Wyłącz telefon. A jeśli musisz pozostać w kontakcie przykładowo ze współpracownikami – wyłącz internet, a na połączenia pozostaw wibracje.

 

2) Pamiętaj o diecie

źródło: www.pixabay.com

Nie bez znaczenia jest również to, co jemy. Twój mózg, aby sprawnie pracować, a więc i skoncentrować się potrzebuje więc witamin, minerałów, a także węglowodanów złożonych. Złożonych, czyli takich, które rozkładają się zdecydowanie wolniej niż proste, ale za to dostarczają o wiele więcej energii. Sięgaj zatem po pieczywo pełnoziarniste, musli, brązowy ryż, kukurydzę czy fasolę.  Potrzebujesz też kwasów Omega 3, które znajdziesz w rybach, orzechach i oleju rzepakowym, żelaza, którego źródłem jest m.in czerwone mięso oraz lecytynę – z orzeszków ziemnych. Dostarczaj też magnezu, potasu, witamin (przede wszystkim z grupy B) i nie zapominaj o nawodnieniu organizmu, co oznacza regularne picie wody. 

 

3) Wewnętrzny dialog – tak sportowcy skupiają się na swoim celu

źródło: www.pixabay.com

Okazuje się, że to co sobie myślimy, wcale nie jest bez znaczenia, a zwłaszcza gdy dostajemy do wykonania pilne zadanie. Wówczas powinniśmy mieć w głowie tylko kwestie z nim związane. Tak robią to sportowcy, którzy przykładowo przed oddaniem strzału powtarzają sobie zdania w stylu:” Trafisz, kopniesz celnie, uspokój się”. Powtarzaj sobie krótkie sformułowania związane z twoim celem, a zapomnij o wszystkim innym. To cię uspokoi i nakieruje myślenie na odpowiednie tory. Wewnętrzny dialog, czyli krótka rozmowa ze sobą pomoże ci też przeanalizować kolejne etapy twojej pracy i sprawnie ją uporządkować.

 

4) Nie pracuj zbyt intensywnie, rób sobie przerwy

źródło: www.pixabay.com

Często czas przeznaczony na pracę wydaje się zbyt krótki. Ani się obejrzysz, a mija 8 godzin, które planowo miałaś spędzić w pracy. No właśnie, planowo… Tymczasem jak pokazują badania, gdybyś zrobiła sobie więcej krótkich przerw z pewnością twoja praca byłaby bardziej efektywna, a co za tym idzie – najpewniej zdążyłabyś ze wszystkim. Wiele z nas jednak pracuje bez przerwy, co jest zupełnie bez sensu, bowiem po około godzinie tracimy koncentrację. Wówczas postępujemy mechanicznie, a nie zawsze wyuczone mechanizmy okazują się skuteczne. Popełniamy błędy, które musimy poprawiać tracąc na to czas i koło się zamyka. Mówiąc „przerwa” mamy na myśli rozprostowanie kości, spacer do toalety czy przygotowanie herbaty. Wasza koncentracja zdecydowanie się poprawi!

 

5) Ćwiczenie czyni mistrza 

źródło: www.pixabay.com

Jest cała masa ćwiczeń na poprawę koncentracji. I choć mogą sprawiać wrażenie nieco dziecinnych, one naprawdę pomagają! Wystarczy, że poświęcisz 15 minut dziennie, a szybko zauważysz efekty. Oczywiście mowa tutaj o czasie poza pracą – to właśnie tam koncentracja ma ci się w przyszłości przydać. Pomaga choćby liczenie wstecz. Na początek spróbuj od 100 do 1, potem przejdź analogicznie do 200 itp. Trudniej będzie zmniejszać liczbę o 3 i 5, przystąp więc do tego na kolejnej lekcji. Koncentrację poprawia też skupianie się na konkretnym przedmiocie. Zapatrz się w domu w obraz na ścianie i na kwadrans myśl (a przynajmniej staraj się myśleć) tylko o nim. Pomaga wymyślanie na jego temat historii, ale bez przesadnie odbiegających dygresji.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (61 głosów, średnia: 4,79 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. janka1312  24 stycznia 2019 21:29

    ale jak tu telefon odłożyć, 🙂

    Odpowiedz
  2. Magdalena  25 stycznia 2019 00:12

    To prawda, internet szkodzi koncentracji i logicznemu myśleniu, rozprasza..

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany