Jak rozmawiać z kolegami z pracy? 6 tematów, których lepiej unikać

Nie od dziś wiadomo, że dobra atmosfera w pracy to podstawa. Bez niej tym bardziej nie będziesz miała chęci na poranne wstawanie i codzienny spacer do biura. A wystarczy, by współpracownicy lubili się wzajemnie. Aby ich do siebie nie zrazić, trzymaj się neutralnych tematów rozmów, nie bądź zbyt wścibska i nie poruszaj kwestii wiary czy polityki. Bardziej intymne rozmowy pozostaw dla przyjaciółek.

Spędzacie razem po 8 godzin dziennie, które nie tylko skupiają się na pracy. Czasem jest przerwa na kawę, czasem wyjście na świeże powietrze, a wówczas dobrze jest o czymś porozmawiać. Jeżeli jednak zależy ci na zachowaniu czysto zawodowych relacji, a mimo to chciałabyś, aby czas przerw wszystkim upłynął w miłej atmosferze – musisz porzucić pewne tematy. Powinnaś o tym pamiętać przede wszystkim gdy gaworzysz w męskim towarzystwie. Podpowiadamy jak rozmawiać z kolegami z pracy. Zacznij od dziś!

źródło: www.pixabay.com

Jak rozmawiać z kolegami z pracy? 6 tematów, których lepiej unikać

1) Polityka i religia

źródło: www.pixabay.com

Polityka i religia to dwa tematy, których nie powinnaś poruszać przy wigilijnym stole, bowiem część rodziny może nie doczekać karpia. Podobnie jest w pracy. Dla wielu bowiem to niezwykle ważne tematy, które są nierzadko integralną częścią ich życia. A każde przekonanie różniące się od tego w co wierzą, może ich ranić, a nawet poważnie zdenerwować. Nie są w stanie pojąć, że ktoś myśli inaczej, a stąd już tylko krok dzieli was od gęstej atmosfery w pracy. Nie daj się wciągnąć w tego typu rozmowy. Jeżeli ktoś na to nalega, wiedz, że chce przeforsować swoje poglądy.

 

2) Życie intymne

źródło: www.pixabay.com

To co w sypialni, zostaje w sypialni. Rozpowiadanie o swoich łóżkowych ekscesach, a zwłaszcza w towarzystwie kolegów może źle się skończyć. Staniesz się obiektem żartów, może niepotrzebnych fantazji, a na pewno stracisz nieco szacunku. Koledzy przestaną traktować cię poważnie, będą pozwalali sobie na niesmaczne żarty. Wasza relacja nie będzie już profesjonalna jak do tej pory, co z pewnością wpłynie na wyniki waszej wspólnej pracy.

 

3) Tematy z kręgu dyskryminacji

źródło: www.pixabay.com

Temat mniejszości, czy to seksualnych, czy narodowych zdecydowanie powinnaś pozostawić dla siebie. Poglądy tego typu wyrażone głośno mogą uderzyć w czyjś czuły punkt, co tylko zrazi do ciebie innych. Przykładowo, jeśli jesteś przekonana, że twój kolega jest homoseksualistą, nie zapewniaj go, że tobie to nie przeszkadza, bo sama masz wielu przyjaciół gejów. Może twój współpracownik nie ma ochoty na takie rozmowy? A może się mylisz? Biuro to najgorsze miejsce do poruszania ów tematów. Podobnie z resztą jak choćby kwestii rasowych. Tylko zepsujesz relacje, bo jaki wpływ mają takie informacje na wykonywaną przez was pracę?

 

4) Zarobki

źródło: www.pixabay.com

Zarobki to w wielu firmach kwestia indywidualna, a poza tym w dobrym tonie jest na ten temat najzwyczajniej nie rozmawiać. Zdarz się bowiem, że kwoty mogą wzbudzić zawiść, budować dystans i zepsuć nawet najlepszą atmosferę. Znając zarobki kolegów zaczynamy dostrzegać ich niedociągnięcia, porównywać się, co w końcu może prowadzić do frustracji, bo zaczynamy czuć się niedocenieni. Pamiętajcie też, że w wielu firmach to kwestia tajna i za jej zdradzenie mogą wam grozić konsekwencje, nawet w postaci zwolnienia z pracy.

 

5) Ciąża i dzieci

źródło: www.pixabay.com

Dzieci, a przede wszystkim ciąża to chyba ostatnie tematy jakie interesują twoich kolegów. A zwłaszcza jeśli chodzi o tę drugą kwestię. Typowo ciążowe dolegliwości, mdłości, bóle, zachcianki i tycie – od tego mężczyźni uciekają jak najdalej, a na samą myśl aż robi im się słabo. Wielu ma to samo w domu lub w zastępstwie pieluchy albo też dorosłą już gromadkę. I ta im w zupełności wystarczy. Liczą, że w pracy choć na chwilę odetchną, więc nie narzucaj im swoich radości – ich one bardziej rozdrażnią niż ucieszą.

 

6) Narzekanie na pracę

źródło: www.pixabay.com

Koleżeństwo koleżeństwem, ale nigdy nie możesz mieć pewności, że twój kumpel nie doniesie szefowi o tym, co wygadujesz za jego plecami. Radzimy więc unikać jawnej krytyki swojego stanowiska, a przede wszystkim osoby, która stoi na czele firmy. Twoje komentarze rozpowiadane jak plotki wśród współpracowników w końcu dojdą do uszu tego, do którego nie powinny. Może to zakończyć twoją karierę w tej właśnie pracy. Podobnie z resztą jak snucie planów dotyczących zmiany stanowiska, w czasie gdy nie poinformowałaś o tym swojego szefa. Jeśli dowie się od innych, że w tajemnicy rozglądasz się za nowymi możliwościami, sam przyspieszy ów poszukiwania. 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (59 głosów, średnia: 4,80 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Skosa Sandra  13 marca 2019 15:05

    Po moich obserwacjach i nauczkach najważniejsze to nie opowiadanie o sobie za dużo i nie obgadywanie innych.Trzeba ukrucic w porę temat, bo ludzie bardzo manipulują drugimi i wyciągają informacje, które przekręcają oraz bardzo donoszą.

    Odpowiedz
  2. J  9 kwietnia 2019 09:39

    a właśnie że powinno się rozmawiać o zarobkach, to pracodawcom zależy żeby racownicy o tym nie gadali,

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany