Jak przygotować ciało na lato? Praca nad formą i kondycją

Wiosna skutecznie motywuje do dbania o sylwetkę i kondycję. To idealny moment, by zacząć przygotowywać ciało na lato. Już teraz warto rozpocząć walkę z nadprogramowymi kilogramami i pozimowym spadkiem formy. Aktywność, ruch w formie zabawy oraz odpowiednio zbilansowana dieta to najlepszy sposób na odzyskanie zgrabnej sylwetki, a także gwarancja zastrzyku pozytywnej energii, która pozwoli nam przywitać wiosenną aurę w doskonałym humorze.

Cwiczenia fizyczne

W kalendarzu już wiosna. Wiele kobiet właśnie teraz zaczyna dbać o siebie i swoją sprawność fizyczną, by wraz z nadejściem cieplejszych dni móc pochwalić się nienaganną sylwetką. Szybkość pojawienia się efektów zależy od ogólnej kondycji fizycznej ciała. „Wyraźne efekty można osiągnąć po trzech miesiącach treningu, jednak trzeba być mocno zmotywowanym oraz liczyć się z różnymi wyrzeczeniami. Dla osób, które chcą w zdrowym stylu wypracować swoją sylwetkę należy poświęcić na treningi około 6 miesięcy. Jeśli wiosną chcemy pokazać zgrabną sylwetkę na wiosnę i lato na pewno trzeba zacząć już dziś.” – mówi Krzysztof Janowski, Fitness Manager z Pure Jatomi Platinum. Najlepszym sposobem na piękną sylwetkę, dobrą kondycje oraz doskonałe samopoczucie jest aktywny tryb życia oraz właściwa dieta.

 

Sekret pięknej sylwetki tkwi w aktywnym trybie życia

O sylwetkę należy dbać kompleksowo. W swoim planie przygotowania ciała na lato należy uwzględnić takie czynniki jak odpowiednie odżywianie, trening ruchowy oraz regenerację po wysiłku fizycznym. Warto znaleźć swoją ulubioną formę ruchu, aby nie tracić entuzjazmu w dbaniu o sylwetkę, a efekty były jak najtrwalsze. „Do wyboru mamy szeroki zakres zajęć typu fitness, tanecznych czy sztuki walki. Najlepszą formą będzie trening ogólnorozwojowy. Dla osób, które wolą trenować solo idealne będą ćwiczenia wykonywane na siłowni. Oczywiście należy skonsultować się z profesjonalnym trenerem, który przygotuje specjalny program treningowy. Podstawową zasadą treningów jest regularność. Należy trenować minimum 3 razy w tygodniu przez godzinę. Jeśli nie lubimy siłowni zawsze można wybrać się na basen – jest to idealna forma na kształtowanie sylwetki bez kropli potu, a kalorie praktycznie się spalają.” – kontynuuje Krzysztof Janowski, Fitness Manager z Pure Jatomi Platinum. Po treningu ważne jest, aby zregenerować swój organizm. Najlepsze sposoby na regenerację to drobne przyjemności takie jak: masaż, sauna, spacer po parku, czy zakupy z przyjaciółką.

 

Ruch w formie zabawy

Wsparciem w uzyskaniu zgrabnej sylwetki mogą okazać się również filmy instruktażowe z zajęciami typu fitness oraz gry ruchowe. Gry na PlayStation to sposób na aktywność fizyczną w formie zabawy. Ćwiczenia fitness oraz sportowe i taneczne zmagania w gronie przyjaciół nie tylko pomogą rozruszać się, ale również gwarantują rozrywkę i poprawę humoru.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (245 głosów, średnia: 4,36 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. masiulinka  3 kwietnia 2013 23:53

    fajny poradnik:) mi akurat potrzebny 😉

    Odpowiedz
  2. kasia87g  10 maja 2016 10:04

    ruch to zdrowie 🙂

    Odpowiedz
  3. sweet850  18 maja 2016 15:28

    poranne ćwiczenia nawet w domowym zaciszu dają dobre rezultaty

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany