Jak ograniczać codzienne spożywanie cukru?

Stosuj się do poniższych wskazówek, ograniczaj spożycie cukru, tłuszczów nasyconych oraz kwasów tłuszczowych trans i zmniejszaj ryzyko cukrzycy!

Stosuj się do poniższych wskazówek, ograniczaj spożycie cukru, tłuszczów nasyconych oraz kwasów tłuszczowych trans i zmniejszaj ryzyko cukrzycy! Radzą eksperci programu „Wiem, co wybieram” .

Spozywanie cukru

O czym należy pamiętać: 

  • Ogranicz do minimum picie słodzonych napojów,
  • Dodawaj tylko 1 zamiast 2 lub 3 łyżeczek cukru do herbaty lub kawy,
  • Zamiast słodyczy, ciastek i ciasta francuskiego spożywaj owoce i/lub bakalie,
  • Spożywaj produkty mleczne bez dodatku cukru – sprawdzaj zawartość cukru na etykietach mleka smakowego, jogurtów owocowych, serków i mlecznych deserów,
  • Pij mleko o mniejszej zawartości tłuszczu – 1,5% lub 2%,
  • Spożywaj chude wędliny,
  • Do smażenia używaj oleju rzepakowego, a do sałatek oliwy z oliwek,
  • Zastępuj smażone mięso pieczonym lub duszonym mięsem drobiowym,
  • Spożywaj mniej tłustych serów,
  • Śmietanę zastępuj jogurtem naturalnym,
  • Zastępuj masło wysokiej jakości miękkimi margarynami zawierającymi „dobre” tłuszcze omega-3 i omega-6,
  • 2-3 razy w tygodniu spożywaj ryby, w tym tłuste ryby morskie (np. śledź, makrela, łosoś), ale nie zapominaj o tuńczyku, który również jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3,
  • Ogranicz do minimum spożywanie potraw typu fast food,
  • Spędzaj aktywnie wolny czas, ale staraj się również zwiększyć dawkę ruchu podczas wykonywania codziennych czynności, np. nie korzystaj z windy, spaceruj rozmawiając przez telefon, wysiądź jeden przystanek wcześniej i przejdź się.

Czy przestrzegacie chociaż kilku z powyższych zasad? Napiszcie!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (169 głosów, średnia: 4,67 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. bbo  24 stycznia 2014 20:20

    Mój grzech główny: słodzę kawę i herbatę. Ale za to nie jem słodyczy (a przynajmniej bardzo rzadko).

    Odpowiedz
  2. chucky  26 stycznia 2014 10:02

    Mam słabość do fast foodów… Ale od niedawna walczę z tym 🙂 Za to nie przepadam tak za słodyczami 🙂

    Odpowiedz
  3. as_sa  4 czerwca 2014 21:30

    A ja na odwrót-nie słodzę kawy ani herbaty, ale za to niestety do słodyczy mam słabość

    Odpowiedz
  4. Myszak  14 lipca 2015 18:00

    Dlaczego rada mówi o dodawaniu jednej łyżeczki zamiast dwóch? Herbaty i kawy w ogóle nie powinno się słodzić, jeśli naprawdę chce się ograniczyć cukier.

    Odpowiedz
  5. Hidari11  8 listopada 2015 06:20

    Fast foodów nie jem w ogóle, raz, że mi nie smakują, dwa, poczucie, że sama sobie tym szkodzę i się truję.
    Natomiast co do mleka, jeśli mleko ma mniej tłuszczu, to ma więcej cukru, więc jeśli ma się ograniczyć spożywanie cukru, lepiej wybierać mleko wysokotłuszczowe.

    Odpowiedz
  6. Melrose  21 lutego 2016 14:01

    Na szczęście cukrów sobie dużo nie dostarczam 😉

    Odpowiedz
  7. Agata Ciecka  25 lutego 2016 09:10

    Pod czas okresu to na prawdę trudne zadanie 😮

    Odpowiedz
  8. efffciaa  16 marca 2016 09:24

    Dobre rady , które już od jakiegoś czasu staram się stosować w codziennym żywieniu 🙂 od czasu odkąd postanowiliśmy z mężem zmienić tryb życia na bardziej zdrowszy 🙂

    Odpowiedz
  9. Anett13  20 lipca 2016 15:52

    Ja te rady staram sie stosować codziennie. Niestety, zakupy zajmują mi strasznie duzo czasu, bo staram sie wybierac te rzeczy, do których nie dodano bezmyślnie duzej ilości cukru.

    Odpowiedz
  10. zdolnabestia  2 maja 2018 20:24

    Wszystko ok, ale zastąpić masło ohydną, niezdrową i rakotwórczą margaryną? …

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany