Jak nie zmarznąć zimą – czyli o rozgrzewających potrawach

Wraz z nadejściem zimy powinniśmy zmienić naszą dietę i przystosować ją do temperatury na zewnątrz. Co powinniśmy zatem  jeść, aby rozgrzać nasz organizm od środka? Przeczytaj poniżej o rozgrzewających potrawach.

o rozgrzewających potrawach

Mocne śniadanie – najlepiej „na ciepło”

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – to twierdzenie, z którym każdy w życiu wielokrotnie się zetknął. To co zjemy rano w dużej mierze przekłada się na nasze siły w ciągu całego dnia. W przypadku chłodniejszych pór roku, odpowiednie śniadanie jest tym bardziej istotne. Postarajmy się, aby przed wyjściem z domu zjeść coś „na ciepło”. Jajecznica, kasza jaglana, płatki śniadaniowe z dodatkiem orzechów i suszonych owoców – to propozycje, które nie tylko dostarczą niezbędnej energii, ale także wygrzeją nas od środka. Wybieraj produkty zbożowe, które dostarczą ci błonnika, witamin i magnezu. Do tego ciepłe napoje, np. herbata ziołowa z dodatkiem imbiru, cynamonu lub miodu. Do naszej diety powinniśmy włączyć także jak najwięcej warzyw i owoców, które zawierają duże ilości witaminy C, m.in. czerwoną paprykę, pomidory, grejpfruty oraz mandarynki.

 

Rozgrzewająca ostrość – postaw na przyprawy i warzywa

Pamiętaj przede wszystkim o  czosnku i cebuli. Z innych dodatków używaj  pieprzu cayenne, chrzan, musztardę, pietruszkę i imbir.

Ostre przysmaki dań bardzo często bazują na popularnych odmianach papryki chili, która ma właściwości rozgrzewające. Co równie istotne, chili wpływa korzystnie na nasz nastrój, gdyż podczas jej spożywania, w organizmie wytwarzają się naturalne endorfiny, zwane hormonami szczęścia. Chili jest nieodłącznym elementem wielu ostrych sosów ­– zaznacza Urszula Giża, ekspert marki Tarsmak. W okresie jesienno-zimowym doskonałym dodatkiem do potraw może być pikantny ketchup, sos musztardowo-paprykowy lub  bardzo ostry sos piri-piri. Ich wyrazisty smak oraz uczucie delikatnego pieczenia po spożyciu to walory, które znakomicie wpasowują się w jadłospis na chłodniejsze pory roku ­– radzi Urszula Giża.

 

Częstsze posiłki, więcej zup

Tradycyjne 3 posiłki dziennie warto zamienić na 4-5 potraw w mniejszych porcjach. Dzięki temu, organizm dostaje regularną dawkę witamin, energii i lepiej radzi sobie z trawieniem. Do jesienno-zimowego jadłospisu warto włączyć większą ilość gorących zup. To świetny sposób, aby „przemycić” do naszego organizmu dużą ilość warzyw. Dobrze przygotowana zupa to nie tylko źródło witamin, ale także smaczny, sycący i lekkostrawny zastrzyk energii. Wbrew powszechnej opinii, nie musimy jadać ich tylko na obiad. Są równie doskonałe jako śniadanie czy lekka kolacja. Dodatkowo, gorące zupy pomagają uniknąć nam przeziębienia, o które nietrudno przy niższych temperaturach na zewnątrz.

 

Nie tylko odpowiednia dieta uchroni nas od przeziębienia. Pamiętajmy o spacerach – pół godziny wystarczy, aby się dotlenić i poprawić nastrój dzięki odrobinie słońca.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (224 głosów, średnia: 4,55 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Żanett  30 października 2015 09:33

    Bardzo lubię jesienią i zimą, gorące i dobrze doprawione zupy 🙂

    Odpowiedz
  2. bbo  30 października 2015 12:03

    Imbir w potrawach mnie ratuje, gdy zima zdrowie rujnuje 🙂

    Odpowiedz
  3. martucha180  30 października 2015 13:03

    Ostre przyprawy odpadają.

    Odpowiedz
  4. Aneta  30 października 2015 14:06

    Rozgrzewająca zupka idealna na zimno 🙂

    Odpowiedz
  5. kobiecymokiem  30 października 2015 18:24

    Popieram i stosuję 😉

    Odpowiedz
  6. macierzanka  30 października 2015 19:04

    Dobra,gorąca zupka jest idealna na chłodne dni.

    Odpowiedz
  7. Wusia  30 października 2015 19:11

    Polecam ostrą, gęstą zupę gulaszową z kluseczkami.Rozgrzeje największego zmarzlucha.

    Odpowiedz
  8. Jaworka  30 października 2015 20:15

    Jednak najlepsze sa zupy na jesienne chłody takie które rozgrzeją od środka

    Odpowiedz
  9. lilkawodna  30 października 2015 23:44

    U mnie menu zmienia się wraz z porą roku!

    Odpowiedz
  10. Patriszia  4 listopada 2015 18:54

    Dobre rady, będę stosować 🙂

    Odpowiedz
  11. nungal  10 września 2016 09:30

    cudownie wygląda

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany