Jak dbać o odporność dziecka?

Układ odpornościowy dziecka nie jest jeszcze w pełni rozwinięty. Dlatego trzeba go wspierać w walce z drobnoustrojami. W tym celu najlepiej wykorzystać domowe sposoby, ponieważ są bezpieczne i skuteczne. Zobacz, jak dbać o odporność dziecka.

Jak dbać o odporność dziecka?

Postaw na naturalne składniki

Do naturalnych substancji, które wpływają na poprawę odporności dziecka, zaliczają się:

  • czarny bez,
  • kwiat lipy,
  • maliny,
  • jeżówka,
  • dzika róża,
  • acerola,
  • jeżyny.

W aptece możesz kupić herbatki dla dzieci, które zawierają mieszankę różnych ziół i substancji pochodzenia roślinnego. Wystarczy, że zalejesz ją wrzątkiem, ostudzisz i podasz maluchowi do wypicia. Preparaty te są smaczne, dlatego zwykle przypadają do gustu nawet wymagającym dzieciom.

Możesz również wykonać domowe syropy lub soki. Nie jest to trudne, jednak wymaga nieco czasu. Jest to doskonały dodatek do herbaty. Możesz je również rozrabiać z wodą. Pamiętaj jednak, aby nie przekroczyć dawki 1–2 łyżki dziennie. Domowe syropy sprawdzają się nie tylko w ramach profilaktyki, lecz także wtedy, gdy pojawią się objawy przeziębienia.

Pamiętaj o zdrowej i zbilansowanej diecie

We wspomaganiu odporności dziecka bardzo dużą rolę odgrywają codzienne nawyki żywieniowe. Wraz z pokarmem powinno się dostarczyć mu wszystkich niezbędnych witamin i minerałów. W ten sposób unikniesz niedoborów, które zakłócają pracę całego organizmu.

Zadbaj o to, aby w diecie dziecka znalazły się przynajmniej 3 porcje świeżych warzyw i owoców dziennie. Oprócz tego włącz do jadłospisu ryby, chude mięso, nabiał, produkty pełnoziarniste, oleje roślinne, nasiona i orzechy oraz rośliny strączkowe. Dania powinny być kolorowe i różnorodne – dzięki temu zachęcasz malucha do jedzenia, a jednocześnie zwiększasz szansę na dostarczenie mu wszystkich potrzebnych składników.

W diecie dziecka powinno zabraknąć:

  • słodyczy,
  • produktów zawierających konserwanty i wzmacniacze smaku,
  • słodzonej wody i napojów gazowanych,
  • dań typu instant (zupy i sosy z proszku),
  • fast-foodów.

Pamiętaj, że nawyki żywieniowe kształtują się w dzieciństwie. Ty również dawaj dobry przykład swojemu dziecku i odżywiaj się zdrowo.

Spędzajcie razem czas na świeżym powietrzu

Aby zwiększyć odporność dziecka, powinno się spędzać z nim jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Staraj się, aby w tym czasie maluch pozostawał w ciągłym ruchu. Możesz wybrać się z nim na spacer lub plac zabaw nawet wtedy, gdy nie jest ciepło i nie świeci słońce. W ten sposób hartujesz jego organizm, dzięki czemu lepiej radzi sobie z wahaniami temperatur.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (18 głosów, średnia: 4,67 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. agasam9  26 marca 2021 20:04

    ruch na świeżym powietrzu + zdrowa dieta

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany