High end – Wysoka jakość, przystępna cena
Luksus i standard to dwa zupełnie różne pojęcia, których znaczenia są jasno zdefiniowane i nie budzą wątpliwości. Jak zatem nazwać usługi
i towary, które stanowią ich ?złoty środek? będąc przy tym wysokiej jakości ? Edyta Pochwałowska z portalu forelite.pl wyjaśnia, czym są oraz co definiuje dobra ?High End?.
?High End? to produkty i usługi, które na polskim rynku stanowią najliczniejszą grupę. Mimo to, konsumenci często mylą je z trudno dostępnymi dobrami luksusowymi. Spowodowane jest to w głównej mierze wynagrodzeniem, które w porównaniu z zarobkami mieszkańców państw Zachodniej Europy jest nadal stosunkowo niskie, a co za tym idzie słabą znajomością marek dostępnych na rodzimym rynku.
Nie tylko cena stanowi o wysokiej jakości
Z przeprowadzonych badań wynika, że Polacy co raz częściej wydają pieniądze na dobra luksusowe, odchodząc tym samym od tendencji nabywania importów z Dalekiego Wschodu. Usługi i towary naznaczone mianem ?lux? mają w szczególności gwarantować jakość produktów, prestiż, a przede wszystkim posiadać wysoką cenę. W odróżnieniu od luksusu, dla dóbr ?High Endowych? wysoki koszt nie jest wartością nadrzędną. By móc określić mianem ?High End? dany produkt, czy usługę trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Coraz częściej sięgamy po dobra, które cieszą się pozytywną opinią klientów, wysoką jakością, a ich cena nie stanowi bariery nie do przejścia. Wartości te są dla konsumentów kluczowymi kwestiami i to one definiują sformułowanie ?High End?. Inaczej rzecz ujmując, ?High End? to produkty i usługi z ?wysokiej półki?, których nie można przypisać do dóbr luksusowych, tym bardziej o niskim standardzie.
Dla kogo przeznaczone są dobra High End?
W Polsce potencjalnymi nabywcami dóbr ?lux? są zarówno osoby bardzo majętne, zamożne, a także aspirujące do tego miana. Światowy kryzys gospodarczy
z 2009 roku dał się we znaki wszystkim konsumentom, przez co większość z nich była zmuszona ograniczyć swoje wydatki, a tym samym pozyskiwać dobra z niższej ?półki?. Nawet najbardziej znane i prestiżowe marki dysponują szeroką ofertą proponowanych przez siebie artykułów ? od szeroko dostępnych po trudno osiągalne.
?High End? to produkty i usługi, których nie można sklasyfikować jako luksusowe
czy standardowe. Mianem ?High End? określane są dobra wyróżniające się wysoką jakością, prestiżem, ceną adekwatną do wartości oraz pozytywną opinią klientów. Aktualnie produkty i usługi ?High End? to dobra dostępne dla licznej grupy konsumentów poszukujących pomiędzy luksusem, a standardem.