Temat: Witamina D

Ten temat zawiera 18 odpowiedzi, ma 16 głosów, i został ostatnio zaktualizowany przez  ewalub 2 tyg., 2 dni temu.

19 wpisów - od 1 do 19 (z 19)
  • Autor
    Wpisy
  • #648857

    Mia
    Participant

    Jak objawia się brak witaminy d w organiźmie? nie czuję się ostatnio najlepiej i zastanawiam się czy to nie może być spowodowane jej niedoborem. Słyszałam w radio, że bardzo ciężko ją dostarczyć w potrzebnych ilościach jedzeniem, czy powinnam sięgnąć po jakiś suplement?

    #649012

    Anett13
    Participant

    Dla dorosłych na pewno najpoważniejszym skutkiem niedoboru witaminy d jest osteoporoza. Jeśli pojawiają sie bule kostno-stawowe i bóle mięśni, to warto po nią sięgnąć zwłaszcza zima jak jest mało słońca a nasza dieta jest uboga np w tłuste ryby.

    #649536

    Anett13
    Participant

    I czytałam, ze w naszym klimacie wiele dorosłych osób ma niedobór witaminy D. Nie jemy za dużo ryb, a nikt nie pamieta o tym, żeby ją przyjmować, szczególnie w okresie jesienno – zimowym.

    #658585

    nostra
    Participant

    Coś w tym faktycznie musi być, ja odkąd biorę Vita D express czuję się lepiej, mam więcej energii i nie łapią mnie żadne przeziębienia.

    #669672

    maggda
    Participant

    Tak naprawdę każdy powinien przyjmować witaminę D, bo większość Polaków ma jej niedobór. Trzeba też o dzieciach pamiętać. Ja daję córce żelki http://visolvit.pl/ , w których jest też witamina D.

    #676329

    Anett13
    Participant

    Ja jeszcze ostatnio coś czytałam, ze dorosli ludzie witamine D powinni przyjmować razem z witaminą A, bo w takim właśnie układzie występuje ona naturalnie.

    #688438

    Korobejko
    Participant

    Brak witaminy D ukazuje poprzez słabe samopoczucie i słabą odporność 🙂

    #705686

    panidomu
    Participant

    Mówi się, że witaminę D powinien suplementować każdy w naszym klimacie, od jesieni do wiosny. Wiadomo, latem wystarcza nam jej ze słońca. Jednak tak jak pisała wyżej Korobejko, osłabienie i spadek odporności to pierwsze symptomy. Kiedy jest jeszcze czas, żeby zadziałać. Wystarczy w sumie jedno badanie krwi, żeby dowiedzieć się czy masz niedobory czy nie. Niepotrzebnie też nie ma się co faszerować 😉

    #706896

    Justynka
    Participant

    Równiez o tym ostatnio czytałam. I statystyki są bezlitosne.Ponad 90% Polaków ma niedobory witaminy D. A skutkować może to:
    kiepskim samopoczuciem
    obniżonym nastrojem
    bólami mięsni i pleców
    oraz …. psuciem się zebów

    Na stronie jest opis tego jak na organizm wpływa witamina D: http://czytelnia.cefarm24.pl/dieta/witamina-d-jak-doskonala . Suplementy nie sa drogie, tak wieć moim zdaniem jak najbardizej warto jest się szarpnąć.

    #710236

    MaryAnn84
    Participant

    Skoro szukasz informacji na temat suplementów to poczytaj sobie artykuły: http://wspierajzdrowie.pl/dla-seniora/ Są tam opracowania na temat suplementów przeznaczonych dla poszczególnych grup: dla osób starszych, kobiet, mężczyzn czy dzieci. Taka wiedza na pewno pomoże Ci stwierdzić, czy któregoś ze składników nie spożywasz za mało i czy nie masz w organizmie żadnych niedoborów.

    #720283

    lukrecja12
    Participant

    witamina d przydaje sie tez w ciązy, mi lekarz właśnie przez okres ciazy zalecił zwrócić uwage na witaminę d3, mam na szczescie w moich witaminach mama dha premium wiec juz nic dodatkowego nie trzeba brac, a witamina d3 nie tylko dla kosci ale też dla odporności jest ważna

    #733813

    to mój podpis
    Participant

    Spadek odporności i humoru, dlatego wszyscy czekają na wiosnę i chodzą przygnębieni jesień-zima. W polsce każdy powinien przyjmować sezonowo wit d, coraz więcej lekarzy o tym mówi. Ja w drugiej ciąży chyba pierwszy raz w życiu nie czułam się źle w zimę, łykałam wtedy właśnie mamadha premium z wit d i długo zajęło mi odkrycie przyczyny mojego dobrego samopoczucia. Teraz już co roku łykam czystą od zmiany czasu na zimowy i staram się jeść dużo ryb

    #744146

    Malwinka
    Participant

    Problemy z układem kostnym. Poczytaj sobie tutaj http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/witamina-d-objawy-oraz-skutki-niedoboru-i-nadmiaru-witaminy-d_38869.html

    #764398

    martaka
    Participant

    Witaminę D właściwie powinno się przyjmować cały rok tylko w zmiennej dawce w zależności od pory roku, a co za tym idzie nasłonecznienia. Jest ona potrzebna w wielu procesach w naszym organizmie, nie tylko budulcowej. Ja kupuję zawsze dla całej rodziny na doz.pl w DOZ PRODUCT, ponieważ jak dla mnie jest tam największy wybór firm, które to produkują i są tam najlepsze ceny.

    #780982

    lukrecja12
    Participant

    Szczególnie starsze osoby powinny pilnować witaminy D, bo jest brdzo ważna dla kości, z wiekiem to ryzyko osteoporozy się nasila, a niestety mało który senior odzywia się tak żeby uzupełnić wszystko to czego potrzeba. Mojej babci kupuję geriamoc, super działa na pamięć, dodaje energii ale też ma sporą dawkę witaminę D.

    #787551

    neshi
    Participant

    Objawów może być naprawdę wiele: senność, nerwy, wyższe ciśnienie, zły nastrój, spadek kondycji mięśni i kości.
    Jako wegetarianka muszę głównie dostarczać ją przez suplementy. Bo nawet margaryna wzbogacana witaminą D jest wzbogacana z źródeł zwierzęcych…

    #788506

    danusja
    Participant

    z tego co mi wiadomo , to witamina D powinna być praktycznie przez wszystkich suplementowana . szczególnie wtedy , kiedy na dworze nie ma zbyt dużo słońca , a jak wiadomo w Polsce takich okresów niestety nie brakuje . Czytałam , że witamina D w przypadku starszych musi być natomiast suplementowana przez 12 miesięcy , nawet w lecie . Ale też nie można oczywiście stosować byle czego . ważny jest dobry producent oraz odpowiednia dawka . Właśnie wiem , że dużo ludzi to bagatelizuje , jak kiedyś pytałam się znajomych , to mało kto suplementuje witaminę D , a przecież może to dawać rozmaite negatywne skutki z punktu widzenia naszego organizmu

    #793670

    sosad
    Participant

    Ja biorę witaminę d przez cały rok, od jesieni do wiosny 2000 j.m, kupuję na doz. zwykle kilka opakowań na cały sezon. Latem po prostu zmniejszam dawkę.

    #794215

    ewalub
    Participant

    Moja rodzinka zajada wit. D tylko od jesieni do wiosny. Później robimy sobie przerwę choć wiem, że w naszym klimacie spokojnie można ją przyjmować cały rok.

19 wpisów - od 1 do 19 (z 19)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.