Firma Burberry przedstawia nowe logo!

Już niedługo staniemy się świadkami historycznego momentu w świecie mody: luksusowy Dom Mody Burberry  zapowiada zmianę logotypu. Firma Burberry (założona w 1856 roku)  przechodziła ostatnio duże zmiany, a zapowiadana metamorfoza logo to kolejny, bardzo odważny ruch. Pierwszą ze zmian było odejście po 17 latach projektanta i dyrektora kreatywnego – Christophera Bailey. Na jego miejsce został powołany inny legendarny designer – Riccardo Tisci, który opuścił Givenchy po 12 latach pracy i dołączył do Burberry jako dyrektor kreatywny. To właśnie on po kilku miesiącach po objęciu stanowiska ujawnił nowe logo Burberry.

 pokaz mody Burberry jesień zima 2018/19

fot. EAST NEWS – pokaz mody Burberry jesień zima 2018/19

Nowy dyrektor kreatywny zaproponował jednemu z brytyjskich  projektantów ożywienie logotypu marki. Podjął się tego Peter SavilleW ubiegłym roku ten sam grafik został namówiony przez Rafa Simonsa, by odmienić logo Calvina Kleina. 

Dla marki Burberry Peter wymyślił efektowny projekt, który upamiętnia założyciela tego Domu Mody – Thomasa Burberry. Nowe logo zawiera bowiem inicjały „TB” w kolorze białym i pomarańczowym umieszczone na miodowym tle. Dotychczasowe logo – dla przypomnienia:

Firma Burberry ogłosiła decyzję o zaprojektowaniu nowego logotypu na Instagramie umieszczając tam zdjęcia korespondencji pomiędzy Peterem Saville i Riccardo Tisci. Dowiadujemy się z niej, że grafik miał tylko 4 tygodnie na projekt nowego logo. W ciągu tego czasu Saville przejrzał archiwa Burberry a szczególnie logo z 1908 roku oraz monogram Thomasa Burberry. Z tych inspiracji powstało nowe logo tej ekskluzywnej marki. Oficjalna premiera nowego logo a także zupełnie nowej w swoim stylu kolekcji marki odbędzie się we wrześniu podczas London Fashion Week. Czy jesteście jej ciekawe? Co sądzicie o nowym logo Burberry? 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (177 głosów, średnia: 4,45 z 5)
zapisuję głos...