Firma Burberry przedstawia nowe logo!
Już niedługo staniemy się świadkami historycznego momentu w świecie mody: luksusowy Dom Mody Burberry zapowiada zmianę logotypu. Firma Burberry (założona w 1856 roku) przechodziła ostatnio duże zmiany, a zapowiadana metamorfoza logo to kolejny, bardzo odważny ruch. Pierwszą ze zmian było odejście po 17 latach projektanta i dyrektora kreatywnego – Christophera Bailey. Na jego miejsce został powołany inny legendarny designer – Riccardo Tisci, który opuścił Givenchy po 12 latach pracy i dołączył do Burberry jako dyrektor kreatywny. To właśnie on po kilku miesiącach po objęciu stanowiska ujawnił nowe logo Burberry.
Nowy dyrektor kreatywny zaproponował jednemu z brytyjskich projektantów ożywienie logotypu marki. Podjął się tego Peter Saville. W ubiegłym roku ten sam grafik został namówiony przez Rafa Simonsa, by odmienić logo Calvina Kleina.
Dla marki Burberry Peter wymyślił efektowny projekt, który upamiętnia założyciela tego Domu Mody – Thomasa Burberry. Nowe logo zawiera bowiem inicjały „TB” w kolorze białym i pomarańczowym umieszczone na miodowym tle. Dotychczasowe logo – dla przypomnienia:
Firma Burberry ogłosiła decyzję o zaprojektowaniu nowego logotypu na Instagramie umieszczając tam zdjęcia korespondencji pomiędzy Peterem Saville i Riccardo Tisci. Dowiadujemy się z niej, że grafik miał tylko 4 tygodnie na projekt nowego logo. W ciągu tego czasu Saville przejrzał archiwa Burberry a szczególnie logo z 1908 roku oraz monogram Thomasa Burberry. Z tych inspiracji powstało nowe logo tej ekskluzywnej marki. Oficjalna premiera nowego logo a także zupełnie nowej w swoim stylu kolekcji marki odbędzie się we wrześniu podczas London Fashion Week. Czy jesteście jej ciekawe? Co sądzicie o nowym logo Burberry?