Dlaczego wciąż nie możesz schudnąć?

Restrykcyjne diety i wyczerpujące ćwiczenia, które nie przynoszą oczekiwanych efektów – zna je prawie każda kobieta. Dlaczego odchudzanie bywa nieskuteczne? Co wpływa na gromadzenie się tkanki tłuszczowej i o czym trzeba pamiętać, jeśli utrata zbędnych kilogramów ma być trwała?

Dlaczego wciąż nie możesz schudnąć?

fot. fuu-j-unsplash.com

Wiele kobiet twierdzi, że nie może stracić na wadze pomimo wielu starań. Taki stan może mieć różne przyczyny, więc może warto dowiedzieć się, co jest problemem w Twoim przypadku? Utrzymanie prawidłowej masy ciała to nie tylko kwestia estetyczna, ale przede wszystkim zdrowotna. Skuteczne odchudzanie wymaga kompleksowego podejścia – zmiany sposobu żywienia i aktywności fizycznej. Możesz też włączyć preparaty takie jak spalacze tłuszczu. Zgodnie z linkowaną stroną dostępne są różne substancje, które ułatwiają redukcję. Sprawdź co zrobić, aby schudnąć!

Nie liczysz kalorii

Nie każdy musi liczyć kalorie podczas odchudzania, jednak warto to robić, szczególnie na początku. Dzięki temu nauczysz się jaką kaloryczność mają poszczególne produkty. To bardzo ułatwia komponowanie posiłków.

Jesz nieregularnie

W przypadku spalania kalorii zasada jest prosta – jeśli dostarczasz ich mniej niż zużywasz, to powinnaś chudnąć. Jednak w praktyce często sprawa się komplikuje. Osoby, które się odchudzają, mają skłonność do ograniczania liczby posiłków. Bardzo często odbijają je sobie np. w postaci bardzo obfitej kolacji. Taki rozkład posiłków sprawia, że zaburzone zostają niektóre procesy metaboliczne i cykle głodu i sytości. Spożywanie naraz dużych porcji powoduje także nadmierne rozciągnięcie żołądka, co może negatywnie wpływać na jego funkcjonowanie. Dlatego warto jeść mniej, ale częściej. Regularne posiłki przyczyniają się także do poprawy metabolizmu, regulacji rytmu wypróżnień oraz zmniejszenia ryzyka napadów głodu.

Podjadasz między posiłkami

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak kaloryczne mogą być niektóre przekąski. Nawet jeśli unikasz słodyczy i stosujesz zdrowsze zamienniki, to mogą one znacząco zwiększać bilans energetyczny. Garść suszonych owoców, orzechów czy pestek dyni to nawet kilkaset kalorii, a zwykle nie kończy się na jednej porcji takiej przekąski. Nie oznacza to, że powinnaś całkowicie rezygnować z jedzenia tych produktów. Są one bardzo zdrowe i zawierają wiele cennych składników. Jednak ich kaloryczność powinna być uwzględniona w bilansowaniu diety.

Zajadasz problemy

Jedzenie emocjonalne to obecnie bardzo powszechny problem. Posiłek może obniżać poziom stresu i wprowadzać w pozytywny nastrój. Tę moc mają szczególnie przysmaki kojarzone z dzieciństwem i słodycze. W takim przypadku problem bywa bardziej złożony i przyda się wizyta u specjalisty – psychodietetyka lub psychologa. Nieprawidłowe wzorce jedzenia mogą też mieć źródło w  poważniejszych zaburzeniach emocjonalnych, dlatego warto poszukać skutecznej pomocy.

Ćwiczysz, więc jesz więcej

Osoby, które podejmują aktywność fizyczną, mogą jeść więcej, nawet na diecie odchudzającej. Jednak kluczową kwestią jest ilość kalorii, które spalasz podczas ćwiczeń. W internecie dostępnych jest wiele kalkulatorów, które pomogą Ci oszacować, ile energii z używasz w trakcie treningu.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (15 głosów, średnia: 4,80 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. agasam9  22 lipca 2022 06:26

    te podjadanie … 🙂

    Odpowiedz
  2. Magdalena  22 lipca 2022 16:33

    Ja podjadam z nudów..

    Odpowiedz
  3. wiolcia  8 sierpnia 2022 09:29

    Eh…wszystko się zgadza

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany