Dlaczego warto przyjmować wapń w tabletkach?

Wapń to jeden z najważniejszych pierwiastków dla ludzkiego organizmu. Przede wszystkim stanowi on podstawę tkanki łącznej, kości i zębów. Bierze on także udział w wielu ważnych procesach, między innymi w krzepnięciu krwi. Tworząc więc codziennie posiłki, warto dodawać do nich produkty bogate w wapń. Zbilansowanie swojej diety pod tym kątem nie należy jednak do łatwych zadań. Można więc rozważyć opcję suplementacji wapnia, która przynosi wiele korzyści.

Dlaczego warto przyjmować wapń w tabletkach?

Wapń i jego właściwości

Wapń to składnik mineralny, który występuje w organizmie ludzkim, przede wszystkim w układzie kostnym. Jego niedobór skutkować będzie częstymi urazami i złamaniami kości, a w wielu przypadkach także osteoporozą. Pierwiastek bierze udział w wielu procesach wewnętrznych, takich jak skurcze mięśni szkieletowych i serca, przewodzenie impulsów nerwowych, krzepnięcie krwi, regulacja hormonów czy dzielenie się i regeneracja komórek. Zwiększa on także przyswajalność witaminy B12.

Wapń w diecie czy w tabletkach?

Wapń znaleźć można przede wszystkim w mleku i jego przetworach. Oprócz tego znajduje się on w wielu warzywach (m.in. brokuły, jarmuż, kapusta) i owocach (np. suszone figi i morele). Można go znaleźć także w rybach (głównie w sardynkach) i wielu innych produktach. Mimo że wapń powszechnie występuje w różnego typu żywności, wielu ludzi boryka się z jego niedoborem. Po pierwsze dlatego, że ciężko jest swoją dietę odpowiednio zbilansować. Po drugie, rośnie liczba wegan i wegetarian, którzy muszą włożyć więcej wysiłku w to, by dostarczać wapń dla organizmu z diety roślinnej. Częsta przyczyna niedoboru to także zwiększone zapotrzebowanie na wapń, które występuje w pewnych okresach życia, np. w czasie dojrzewania, kiedy to ma miejsce intensywny wzrost ciała, w ciąży oraz w trakcie menopauzy, kiedy układ kostny jest bardziej narażony na złamania i urazy. W wielu przypadkach sprawdzi się więc suplementacja wapniem. Dzięki niej można mieć pewność, że dostarczymy organizmowi odpowiednią dawkę tego pierwiastka. To świetnie rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu lub wiedzy, by odpowiednio zadbać o swoją dietę. To również opcja dla osób, które są zagrożone osteoporozą bądź są w okresie rekonwalescencji po różnego typu urazach – wapń pomoże szybciej wrócić do formy i zdrowia.

Po który wapń w tabletkach sięgnąć?

Na rynku nie brakuje suplementów wapnia. Różnią się one jednak ilością tego pierwiastka i jego formą. Dlatego wybór produktu powinien być przemyślany. Warto zwrócić uwagę na lek Calperos. Dlaczego? Zawiera on wapń w najlepiej przywalanej dla organizmu formie, zapewniając optymalną wchłanialność. Calperos cieszy się dużą popularnością i jest najczęściej stosowanym produktem w profilaktyce osteoporozy. Mogą po niego sięgnąć zarówno nastolatkowie, kobiety w ciąży, osoby w rekonwalescencji po załamaniach kości czy ludzie starsi, którzy walczą o zdrowie i odporne kości. Więcej o produkcie można przeczytać na https://calperos.pl/marka-calperos/calperos-lek-bez-recepty/

Suplementacja to nie wszystko

Trzeba mieć na uwadze, że suplementacja to nie wszystko. Aby zadbać o swoje zdrowie, należy także postawić na odpowiednią aktywność fizyczną. Warto pamiętać, że pewne nałogi (m.in. nadużywanie alkoholu i palenie papierosów) powodują wypłukiwanie wapnia z organizmu. Należy więc zrezygnować z używek i postawić na zdrowy styl życia. Nawet przy suplementacji trzeba uważać na to, co ląduje na naszych talerzach. Jedzenie to nasze paliwo, które pomaga nam znaleźć siły do radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Należy także dbać o utrzymanie odpowiedniej wagi ciała.

Wapń to pierwiastek bardzo ważny dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Należy zadbać, by nasz organizm otrzymał codziennie odpowiednią dawkę tego pierwiastka. Jeśli monitorowanie ilości wapnia w codziennych posiłkach jest trudne, można zdecydować się na suplementację. Polecanym produktem jest Calperos (więcej informacji o produkcie na stronie producenta: https://calperos.pl/   Wapń to gwarancja silnych kości, energii do działania i odpowiednio przebiegających procesów w organizmie.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (24 głosów, średnia: 4,83 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. janka1312  13 listopada 2020 06:08

    ja raczej staram się pić mleko i jeść dużo warzyw 🙂

    Odpowiedz
  2. Skosa Sandra  13 listopada 2020 06:49

    Najważniejsza jest zbilansowana dieta i ruch.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany