Dlaczego po 40-tym roku życia rośnie brzuch? Zobacz jak pozbyć się tkanki tłuszczowej z talii w dojrzałym wieku!

Jeśli jesteś już po 40-tce zapewne zauważyłaś, że Twoje ciało zaczyna się zmieniać. W tym wieku łatwiej o szybszy przyrost tkanki tłuszczowej, która jak na złość szczególnie mocno zaznacza swoją obecność w okolicy brzucha. Ku Twojemu zdziwieniu uzyskanie talii osy zaczyna być prawdziwym wyzwaniem, choć wcześniej się to udawało. Dzieje się tak z kilku względów. Czy można temu przeciwdziałać? Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha bez wyrzeczeń? Podpowiadamy!

Spis treści:

jak się pozbyć tkanki tłuszczowej

Po 40-tym roku życia metabolizm zwalnia/Fot. Freepik

Przyczyny powiększania się brzucha po 40tce

Zauważalny przyrost tkanki tłuszczowej na brzuchu po 40-tce to wypadkowa kilku czynników. Przede wszystkim w tym wieku u wielu kobiet pojawia się menopauza. Spadek w organizmie estrogenu powoduje gromadzenie się tkanki tłuszczowej właśnie w okolicy talii. Ponadto po 40 roku życia tempo przemiany materii bardzo spada, w zamian za to w okresie klimakterium ponoć zwiększa się zapotrzebowanie kobiet na produkty bogatotłuszczowe. Na efekty zatem nie trzeba długo czekać. Jeśli dodamy to tego mniejszą aktywność fizyczną w starszym wieku czy złą dietę pojawienie się oponki w okolicy talii jest tylko kwestią czasu. Otyłość brzuszna jest często dla kobiet źródłem wielu kompleksów, dlatego warto wiedzieć jak jej przeciwdziałać lub jak ją zredukować jeśli już zdążyła się pojawić.

tkanka tłuszczowa na brzuchu

Przyrost tkanki tłuszczowej na brzuchu jest zauważalny w okresie klimakterium/Fot. EyeEm, Freepik

Co powoduje odkładanie się tłuszczu na brzuchu?

Odkładanie się tłuszczu na brzuchu może być uwarunkowane genetycznie. Dlatego u niektórych osób tkanka tłuszczowa może pojawić się wcześniej niż u innych wpływając na ogólny kształt sylwetki. Oprócz zmian hormonalnych w organizmie po 40-tce i spowolnionego metabolizmu na pojawienie się na brzuchu nieestetycznych wałeczków wpływ na w dużej mierze też niezdrowa dieta i brak ruchu. Co więcej, na pojawienie się nadprogramowych kilogramów w okolicy brzucha wpływ ma także stres. Kompulsywne jedzenie w sytuacji silnego napięcia czy sięganie po słodycze celem chwilowej poprawy humoru to jedne z głównych dietetycznych grzeszków mających wpław na zmianę obwodu w talii. Co więcej, za odkładanie się tłuszczu na brzuchu odpowiedzialne są także współczesne choroby cywilizacyjne jak np. Hashimoto czy insulinooporność. Brak modyfikacji zachowań żywieniowych i wprowadzenia dawki ruchu może prowadzić z czasem do pojawienia się poważniejszych problemów ze zdrowiem. Na szczęście istnieją sposoby na to jak pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha.

Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej z talii po 40-tce?

Po 40-tce w utrzymaniu prawidłowej wagi pomocna jest oczywiście samokontrola. Mając świadomość, że w tym wieku metabolizm nie jest już taki jak w młodszym wieku należy baczniej przyjrzeć się swojemu sposobu odżywiania, a najlepiej zasięgnąć porady dietetyka. Regularna aktywność fizyczna w tym wieku także powinna wejść nam w krew stając się codzienną rutyną. Warto też sprawdzić swój poziom estrogenu i cukru we krwi oraz sprawdzić hormony tarczycy. Nieprawidłowości w wynikach mogą przyczyniać się do grubszej tkanki tłuszczowej. Odpowiednie i podjęte w porę leczenie może przynieść dobre rezultaty pod postacią zmniejszenia obwodu brzucha.

pomiar obwodu brzucha

osoby po 40-tce są zwykle mniej aktywne fizyczne niż wcześniej/Fot. javi_indy, Freepik

Sposoby na to jak się pozbyć tkanki tłuszczowej z brzucha– o czym pamiętać?

Przedstawiamy 10 sposobów na to, aby zapobiegać pojawieniu się nieestetycznej oponki na brzuchu po 40tce.

  1. Wprowadź do swojej diety sporo błonnika oraz ostrych przypraw. Wspomogą one prawidłową perystaltykę jelit ułatwiając trawienie. Pomocna w utrzymaniu dobrej masy ciała jest też zielona herbata.
  2. Zmniejsz swoje zapotrzebowanie kaloryczne redukując je o ok. 200kcal dziennie. Posiłki komponuj rozsądnie dbając o ich właściwe zbilansowanie. Spożywaj je też świadomie, a nie w pośpiechu.
  3. Wypijaj ok. 2,5 litrów wody dziennie. W ten sposób pozbędziesz się zastojów wodnych, które sprawiają, że obwód brzucha jest większy.
  4. Ogranicz spożycie cukrów prostych. Najlepiej, aby ich ilość nie przekraczała 5-10% dziennego zapotrzebowania.
  5. Zrezygnuj z żywności przetworzonej. Nie tylko jest ona niezdrowa, ale także powoduje tycie.
  6. Zrezygnuj z produktów instant – zawierają one w swoim składzie niekorzystne dla zdrowia tłuszcze trans.
  7. Ogranicz stosowanie soli – jej nadmiar może powodować zatrzymywanie wody w organizmie.
  8. Codziennie uprawiaj aktywność fizyczną. Sprawdzą się np. ćwiczenia aerobowe czy cardio. Sama aktywność fizyczna nie musi być zawsze pod postacią forsownych treningów. Zamiast w nich możesz np. zamienić podróż środkami transportu na spacer czy wsiąść na rower.
  9. Do diety wprowadź jak najwięcej owoców i warzyw. Dobrze, aby były one obecne w każdym ze spożywanych w ciągu dnia posiłków.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (7 głosów, średnia: 4,86 z 5)
zapisuję głos...