Dlaczego ciągle chce mi się jeść? Podpowiadamy, co sprawia, że jesteś stale głodna!

Ciągle czujesz się głodna i coś podjadasz? Może powinnaś zastanowić się nad swoim stylem życia. Sprawdź, co może sprawiać, że ciągle chce Ci się jeść!

Dlaczego ciągle chce mi się jeść? – wiele kobiet codziennie zadaje sobie to pytanie. Niektóre z nas pomimo, że jedzą w miarę regularnie i zdrowo, stale mają ochotę podjadać. Uczucie głodu może być spowodowane przez wiele czynników. Co może wpływać na zbyt duży apetyt? Jak pozbyć się uczucia głodu? Podpowiadamy!

Dlaczego ciągle chce mi się jeść

pixabay.com

10 problemów, które zrozumieją tylko Ci,którzy są wiecznie głodni

10 problemów, które zrozumieją tylko Ci,którzy są wiecznie głodni

1. Jedzenie jest twoim motywatorem numer 1 Jedzenie jest jedynym powodem, dla którego wstajesz z łóżka 2. Gdy tylko skończysz śniadanie, od razu zaczynasz myśleć o tym, co masz zamiar zjeść na obiad   3. Twoje

Dlaczego ciągle chce mi się jeść: 7 najpopularniejszych powodów

Dokucza Ci wieczny głód, ochota na poszukanie czegoś do przegryzienia, burczenie w brzuchu, mimo, że niedawno zjadłaś posiłek? Ciągle zadajesz sobie pytanie: „Dlaczego ciągle chce mi się jeść?”? Jeśli tak, koniecznie zapoznaj się z najczęstszymi przyczynami nadmiernego apetytu. Być może prowadzisz zbyt szybki tryb życia, za mało śpisz, za bardzo się stresujesz lub masz złą dietę… Zobacz najpopularniejsze przyczyny dużego apetytu! 

Dlaczego ciągle chce mi się jeść

pixabay.com

1) Mylisz głód z pragnieniem

Zjadłaś posiłek, ale nadal odczuwasz głód. A pamiętasz, kiedy ostatnio coś piłaś? Wypij szklankę wody i poczekaj chwilę. Apetyt się zmniejszy i okaż się, że byłaś po prostu spragniona.  Możesz też spróbować pozbyć się uczucia głodu, częściej popijając wodę. Najlepiej pić szklankę wody rano, a następnie na pół godziny przed każdym posiłkiem.

2) Spożywasz dużo słodyczy

Słodycze to puste kalorie i cukier. Wzmagają apetyt, jednocześnie nie dostarczają organizmowi żadnych zdrowych, odżywczych składników. Wprowadź do diety więcej białka, które zaspokaja apetyt i dodaje energii oraz zdrowych tłuszczy. Jedz produkty pełnoziarniste, warzywa, owoce, chudy nabiał i mięso.

3) Myślisz ciągle o jedzeniu

Staraj się nie myśleć stale o pożywieniu. Ogranicz spędzanie czasu na Instagramie, szukaniu przepisów czy myśleniu o tym, co zjesz na obiad lub kolację. W innym wypadku, głód nigdy nie zniknie.

4) Mało śpisz

Staraj się prowadzić regularny tryb życia. Zbyt krótki sen sprawia, że gdy tylko się budzisz, odczuwasz głód. Niedobór odpoczynku wzmaga łaknienie. Brak snu pobudza produkcję hormonu apetytu, przez co powoduje tycie. Nie miałoby to miejsca, gdybyś spała 7-9 godzin dziennie. Jeśli w tygodniu żyjesz bardzo aktywnie, w weekend postaraj się zwolnić tempo. Nocą organizm się regeneruje, dlatego tak ważny jest zdrowy, spokojny wypoczynek.

5) Jesteś zestresowana

Niektórzy, gdy się stresują nie mogą nic przełknąć, inni kiedy są zdenerwowani, jedzą więcej. Jeśli należysz do 2 grup, zajmij się czymś, co zajmie Twoje myśli i odciągnie Cię od chęci jedzenia. Staraj się też dbać o równowagę między pracą a czasem wolnym. Znajdź czas na spotkania ze znajomymi, relaks lub sport.

6) Pijesz za dużo alkoholu

Alkohol przyczynia się do  spożywania większej ilości kalorii, pobudza apetyt, tym samym prowadzi do nadwagi. Zrezygnuj z tego typu napojów lub przynajmniej je ogranicz.

7) Jesz nieregularnie

Staraj się jeść 5 niewielkich posiłków dziennie w niewielkich odstępach czasu (np. co 3 h). Nie pomijaj żadnego dnia. Jedz możliwie o tych samych porach i nie zapominaj o śniadaniu. Regularne „dostawy energii” pozytywnie wpływają na samopoczucie i metabolizm, minimalizują napady głodu oraz chęć sięgania po niezdrowe produkty żywnościowe. Staraj się też spożywać posiłki powoli, małymi kęsami, by dać organizmowi czas na to, aby je przyswoił. Jedząc szybko, zazwyczaj przyjmuje się więcej kalorii niż to potrzebne.

Powyższe informacje są jedynie sugestią i nie powinny zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem, należy skonsultować się z lekarzem.

Czym zastąpić sól? Poznaj zdrowe zamienniki!

Czym zastąpić sól? Poznaj zdrowe zamienniki!

Sól to jeden z podstawowych dodatków do żywności. Nadaje daniom wyrazisty smak, konserwuje potrawy i przedłuża ich termin przydatności. W organizmie człowieka pełni ważne funkcje, jednak jej nadmiar może prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Najlepiej więc ograniczyć jej spożycie i zastąpić innymi, bardziej zdrowymi substancjami.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (80 głosów, średnia: 4,75 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. sylwiawes  25 kwietnia 2018 08:29

    Ciekawy artykuł 😁

    Odpowiedz
  2. Agnesja  25 kwietnia 2018 08:37

    Jadam często z nudów i nawet bez powodu. Zauważyłam, że picie większych ilości wody naprawdę może pomóc. No i przede wszystkim regularne posiłki, na pewno da się to opanować 🙂

    Odpowiedz
  3. Bella11  25 kwietnia 2018 08:49

    Och! Problem jest. Czasem sama nie wiem co bym zjadła , a czuję się głodna. Dobrym pomysłem są soki warzywno-owocowe z dodatkiem mielonego siemienia . dostarczają witamin i składników mineralnych , a dodatkowo siemię lniane pęcznieje i w żołądku mamy uczucie sytości na dłużej.

    Odpowiedz
  4. ewalub  25 kwietnia 2018 11:04

    No tak, jadam nie tylko wtedy gdy jestem głodna, ale czasem zajadam stres, z nudów, czy z powodu smaka na coś. Ostatnio próbuję jednak więcej pić, bo to faktycznie pomaga walczyć z nadmiernym jedzeniem

    Odpowiedz
  5. macierzanka  25 kwietnia 2018 19:47

    Ja za dużo jem słodyczy.

    Odpowiedz
  6. m258  28 kwietnia 2018 08:33

    za mało śpie 🙁

    Odpowiedz
  7. Neon  28 kwietnia 2018 15:39

    Potwierdzam, też miałam taki okres w życiu, że mało spałam, stresowałam się i jadłam dużo słodyczy (niemal codziennie), a pomimo tego cały czas byłam głodna! Pomogło mi skończenie szkoły (stresujące środowisko), picie większej ilości wody oraz rezygnacja ze słodyczy na czas Wielkiego Postu. Po tym poście ochota na słodycze wciąż jest, jednak nie tak wielka jak wcześniej.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany