Dieta sirtuinowa – przyjemna w stosowaniu, a jednocześnie skuteczna metoda odchudzania

Czy znacie kobiety, które nigdy się nie odchudzały? Nawet jeśli takowe istnieją, to chyba są w mniejszości. Przeciętna polska niewiasta co rusz próbuje pozbyć się zbędnych kilogramów. Diet odchudzających bez liku, ale którą wybrać?

Kobiety szukają najprzeróżniejszych metod, które pozwolą im pozbyć się niechcianych kilogramów i wałeczków. Jedne stosują się do astrologicznych wskazówek, drugie się głodzą, a jeszcze inne łykają tabletki na odchudzanie. Czy są to jednak skuteczne metody? Stosowanie wielu z nich koniec końców i tak kończy się efektem jo-jo. Dieta sirtuinowa to metoda żywienia stworzona przez dwóch specjalistów żywienia – Glena Mattena i Aidana Gogginsa. Jak zapewniają jej twórcy niezbyt restrykcyjna, ale za to skuteczna. Chcesz się przekonać? Czytaj koniecznie dalej!

dieta sirtuinowa

Źródło: www.pixabay.com

Dieta sirtuinowa – przyjemna w stosowaniu, a jednocześnie skuteczna metoda odchudzania

Nazwa diety sirtuinowej (inaczej SIRT) pochodzi od rodzaju białek – sirtuiny, które potencjalnie odpowiadają za jakość i długość naszego życia. Białko te określano kiedyś jako „gen długowieczności” lub „gen szczupłości”. Dieta taka bogata jest w produkty zawierające polifenole, których celem jest regulowanie aktywności białek Sir.

Fundamentem diety sirtuinowej jest stosowanie zaleceń zdrowego życia, bez oglądania się na kaloryczność posiłków. Jednocześnie istotne jest, by włączyć do menu produkty sirtuinowe. Mimo iż dieta określana jest jako nierestrykcyjna, w pierwszych trzech tygodniach jej stosowania należy utrzymywać żywieniową dyscyplinę. Pierwszy etap trwa trzy dni, podczas których należy przyjmować 1000 kcal dziennie. Autorzy diety zalecają jeden posiłek i trzy zielone koktajle (gotowe przepisy w książce „The Sirtfood Diet”). W drugim, czterodniowym etapie, pułap kalorii do przyjęcia to 1500 kcal (w to wchodzą 2 pełne posiłki bogate w żywność sirtuinową i dwa zielone koktajle). Ostatni etap, który trwa 2 tygodnie uwzględnia 3 posiłki zawierające sirtfood i jeden zielony koktajl – bez wymogów kalorycznych.

Te trzy tygodnie to proces przygotowawczy, który wprowadza osobę do nowego modelu żywienia. Produkty określane mianem sirtfood to między innymi:

  • gryka
  • ciemna czekolada (o zawartości 85% kakao)
  • orzeszki piniowe
  • orzeszki ziemne
  • winogrona
  • zielone warzywa liściaste
  • owoce cytrusowe
  • zielona herbata matcha
  • jabłka
  • lubczyk
  • kapary
  • cebula
  • jagody
  • maliny
  • truskawki
  • czerwone wino

Korzyści zdrowotne z włączenia do diety owych produktów są niezaprzeczalne. Ciągle jednak nie ma jednoznacznych wyników badań, które potwierdzałyby, że zwiększenie ilości białek Sir w organizmie doprowadzi do dłuższego życia i niższego ryzyka uniknięcia pewnych chorób.

 

Jak myślisz? Warto spróbować?

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (32 głosów, średnia: 4,66 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. m258  26 października 2019 09:12

    super tekst

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany