Dieta owsiankowa – na czym polega modna dieta, po którą sięga teraz wiele internautek?

Dietetycy nie ustają w opracowywaniu coraz to nowych planów odchudzających, a te szybko stają się kolejnymi hitami, które trzeba wypróbować. Mieliśmy już dietę bananową, dash, paleo, ketogeniczną, zupową czy jabłkową. Teraz nadszedł czas na wersję z płatkami owsianymi w roli głównej. „Z czym to się je” i jak wdrożyć ją w swoim codziennym życiu, by nie popaść w nieprzyjemną monotonię? Spieszymy z wyjaśnieniem!

Dieta owsiankowa występuje w kilku różnych wariacjach. Najbardziej polecana jest wersja jednodniowa oraz tygodniowa, dlatego to właśnie na nich skupimy swoją uwagę. Nawet jeśli nie zamierzasz poddać się żadnej z tych monodiet, warto rozważyć przynajmniej dodawanie płatków owsianych do jednego z 5 swoich codziennych posiłków. Jako bogate w błonnik, wywołują długotrwałe uczucie nasycenia. Dzięki temu, że dobrze wchłaniają wodę, pęcznieją w żołądku, wypełniając go na długi czas przy jednoczesnym niewielkim zastrzyku kalorycznym. A stąd już prosta droga do ograniczenia ilości spożywanego jedzenia i utraty kilku zbędnych kilogramów. Przedstawiamy nasze pomysły na to, jak przeprowadzić owsianą dietę lub wykorzystywać płatki owsiane w rozmaitych daniach jako ulubione superfood!

dieta owsiankowa

źródło: www.pixabay.com

Dieta owsiankowa – na czym polega modna dieta, po którą sięga teraz wiele internautek?

Płatki owsiane to produkt, którego wciąż nie doceniamy w stopniu, na jaki zasługuje. Zawierają one duże ilości wypełniającego żołądek błonnika, ale dodatkowo obniżają także poziom glukozy we krwi oraz stężenie złego cholesterolu. Co więcej, są prawdziwą skarbnicą minerałów, szczególnie cynku, magnezu i potasu. Jako żywność tania i neutralna smakowo, mogą posłużyć za bazę wielu zróżnicowanych posiłków, tak słodkich, jak i wytrawnych, dlatego warto po nie sięgnąć nawet jeśli nie marzycie o utracie kilogramów. 

Jak włączyć płatki owsiane do swojej zwykłej diety? Na przykład jako składnik koktajli na bazie jogurtu lub mleka (z dodatkiem bananów i kakao albo brzoskwiń i białego twarogu). Sprawdzą się także w charakterze panierki, dodatek do warzywnych i owocowych sałatek, składnik granoli, podstawa do ciast i ciasteczek, a w postaci zmielonej – jako doskonała mąka na gofry czy placki. Pamiętajcie tylko, by wybierać nieprzetworzone płatki górskie lub zwykłe, a unikać błyskawicznych.

Jeśli jednak na pierwszym miejscu stawiacie w tej chwili utratę wagi, możecie spróbować jednej z monotematycznych owsianych wersji diety!

 

Jednodniowa dieta owsiankowa

Dieta owsiankowa

giphy.com

Jednodniowa dieta owsiankowa polega na spożywaniu produktów na bazie płatków przez jeden wybrany dzień w tygodniu. Bez trudu można ją praktykować nawet przez długi czas. Pomoże to uregulować pracę układu pokarmowego i pozbyć się zalegających w jelitach złogów, a także oczyścić naczynia krwionośne z blaszek cholesterolu. Oczywiście, wypróbowując tę dietę, trzeba uważać, by nie przekroczyć swojego dziennego zapotrzebowania na kalorie, choć jest to stosunkowo trudne, gdyż płatki są naprawdę sycące. Dodatki, takie jak kandyzowane owoce, syrop klonowy, orzechy, czekolada czy miód potrafią jednak bardzo podkręcić kaloryczny bilans owsianki.

Lepiej zjeść na śniadanie same zagotowane w wodzie płatki z garścią rodzynek i połową startego jabłka. Na obiad płatki zagotowane z bulionem, kandyzowanym imbirem i garścią różyczek kalafiora lub brokułu. Na deser uprażone płatki z jogurtem i owocami, zaś na kolację płatki ugotowane z wodą i z wytrawnymi dodatkami – gotowaną marchewką, albo z oliwkami, suszonymi pomidorami i świeżą bazylią.

Do takiej diety warto dodatkowo włączyć regularny ruch. Efekty? Szybka utrata wagi, którą jednak zauważą u siebie przede wszystkim osoby stosunkowo szczupłe, pragnące tylko trochę poprawić sylwetkę. 

 

Tygodniowa dieta owsiankowa

giphy.com

Dieta owsiana w odmianie siedmiodniowej polega na jedzeniu posiłków z dodatkiem płatków przez pełny tydzień. Jednocześnie należy jednak zrezygnować z wędlin i tłustych mięs, a samą dietę obliczyć tak, by miała nie więcej niż 1500 kalorii. W tym przypadku ważne jest, by poddawać spożywane płatki obróbce – zagotować je z mlekiem czy wodą albo uprażyć, gdyż w wersji nieprzetworzonej są ciężkostrawne. Taka dieta nie będzie też odpowiednia dla osób cierpiących na kamicę nerkową czy dnę moczanową, ponieważ płatki (szczególnie spożywane bez produktów mlecznych) zawierają niemało szczawianów. Przygotowując potrawy, trzeba za to popisać się dużą dozą kreatywności, tak by dieta nam się nie znudziła i nie okazała się zbyt monotonna dla organizmu (płatki trzeba wspomóc produktami pełnymi witamin, gdyż same są w nie ubogie). 

 

Spróbujecie?

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (35 głosów, średnia: 4,69 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Skosa Sandra  30 października 2019 07:04

    Jestem chyba za słaba na jakąkolwiek dietę, bo to trzeba mieć upór w dążeniu do celu. Po prostu ograniczam pewne produkty, ale jem wszystko.

    Odpowiedz
  2. A. czy  30 października 2019 18:08

    Lubie płatki owisiane ale taka dieta raczej nie jest dla mnie ( ani jednodniowa, ani tygodniowa :/ ). Zostane jednak przy owsiance tylko i wyłącznie na śniadanie 🙂

    Odpowiedz
  3. janka1312  30 października 2019 21:20

    można by schudnąć, ale ja tak nie lubię owsianki 🙂

    Odpowiedz
  4. Alluska12  3 listopada 2019 12:07

    Swego czasu jadłam dużo owsianek i udało mi się zgubić trochę zbędnych kilogramów 🙂 Nie mogłabym jednak wytrzymać jedząc tylko owsianki, dobrze zbilansowane posiłki to klucz do sukcesu, nie potrzeba żadnych diet 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany