Dieta owocowa – HIT czy KIT?

Wspaniałe właściwości owoców sprawiły, że stały się one głównym bohaterem diety, robiącej furorę wśród amerykańskich gwiazd show biznesu i modellingu – czyli diety owocowej. Dieta owocowa wraz z pochlebnymi komentarzami na temat jej skuteczności, pojawiły się jednak ostrzeżenia ze strony dietetyków, którzy tonują emocje i przestrzegają przed jej długotrwałym stosowaniem. Dlaczego?
Dieta owocowa

Spośród wszystkich rodzajów żywności, to chyba owoce zakorzeniły się w naszej świadomości, jako te jednocześnie najsmaczniejsze i zdrowe najlepsze dla naszego organizmu. Przepełnione witaminami i mikroelementami, świeże, soczyste, pełne smaku i słońca, poprawiają zarówno samopoczucie, jak i wygląd. Szybko wykorzystano te zalety do stworzenia diety owocowej, czyli diety polegającej na spożywaniu wyłącznie owoców – przy czym natychmiast powstało kilka jej wariantów. Niektóre pozwalają sięgać tylko po owoce świeże, inne dopuszczają także gotowane, duszone i soki owocowe, jeszcze inne skupiają się na jednej kategorii owoców i opierają się np. wyłącznie na cytrusach.

Dieta owocowa  – zalety i wady

 Owoce są bogate w witaminy, sole mineralne i antyutleniacze. Dzięki temu poprawiają funkcjonowanie układu pokarmowego, pobudzają odnowę wszystkich komórek organizmu, poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci, a także dodają energii i humoru. Czy pozwalają stracić kilka zbędnych kilogramów? Oczywiście, będąc na diecie owocowej i przestrzegając jej rygorystycznie, prawdopodobnie zauważymy także różnicę na wadze – jak na każdej diecie, podczas której spożywać będziemy mniej kalorii niż wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie. Dietetycy zwracają jednak uwagę, że jest to spadek pozorny, związany z utratą wody z organizmu i prowadzący do efektu jo-jo. Owoce nie zawierają także białka, zatem organizm, zamiast spalać tkankę tłuszczową, spala zapasy białka, zmagazynowanego w mięśniach. Białko odpowiada również za uczucie sytości, dlatego dieta owocowa prowadzić może do rezultatów zgoła odmiennych niż zakładane – uczucie głodu sprzyja sięganiu po kolejny owocowy posiłek, a tym samym po kolejne kalorie.

Nie ulega wątpliwości, że dieta owocowa dostarcza organizmowi sporej ilości witamin i mikroelementów – mówi Katarzyna Barwińska General Manager marki Rabenhorst – znanego producenta naturalnych soków ekologicznych, wyciskanych prosto z owoców. Zarówno owoce, jak i odpowiednio przygotowane soki owocowe stanowią bogate źródło tych cennych składników i dlatego powinny znajdować się w każdej zdrowo zbilansowanej diecie. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że same owoce nie pokryją zapotrzebowania organizmu na wszystkie niezbędne mu składniki, dlatego w dłuższej perspektywie dieta taka jest dla organizmu niewskazana. Optymalnym rozwiązaniem jest wprowadzenie owoców i dobrych jakościowo, bogatych w wartości odżywcze soków do codziennego menu, jako element zbilansowanego odżywiania  – dodaje Katarzyna Barwińska z Rabenhorst.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (91 głosów, średnia: 4,64 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. agasam9  4 maja 2017 23:15

    dla mnie to hit! Zawsze na takiej diecie czuję się lekko i przyjemnie!

    Odpowiedz
  2. Aldona81  5 maja 2017 10:37

    Każda dieta ma swoich przeciwników i zwolenników. Oparta na zdrowym rozsądku powinna przynieść zamierzony efekt. Dla mnie dieta owocowa byłaby prawdziwą męką, bo jestem mięsożercą😀.

    Odpowiedz
    • Jaworka  5 maja 2017 18:02

      mimo że bardzo lubię owoce i często robię soki to jednak nie wytrzymała bym ten na takiej diecie danie mięsne musi być

      Odpowiedz
  3. agata20  5 maja 2017 12:58

    Nie znalazłam w tym artykule odpowiedzi na pytanie postawione w tytule. Myślałam, że rozważania będą dotyczyć diety wegańskiej, czy ściślej mówiąc frutariańskiej, a nie tego czy owoce są zdrowe czy nie. Niczego nowego się nie dowiedziałam, każde dziecko wie, że owoce mają witaminy i cukier….

    Odpowiedz
  4. Hidari11  5 maja 2017 17:29

    Nie każdy owoc cechuje się tym samym składem. Wszystko w nadmiarze jest niezdrowe, dlatego ja bym powiedziała, że w odpowiedniej ilości owoce są zdrowe, ale nie wtedy, gdy zjemy ich za dużo, ze względu na wysoką zawartość cukrów prostych.

    Odpowiedz
  5. martucha180  5 maja 2017 22:35

    Znaleźć złoty środek…

    Odpowiedz
  6. Aneta  15 maja 2017 14:04

    Na samych owocach człowiek też długo nie pociągnie… 😉 Najlepsza „dieta” to racjonalne, zdrowe żywienie bez popadania ze skrajności w skrajność i nabranie zdrowych nawyków.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.