Dieta matki podczas karmienia piersią

Karmienie piersią to najlepszy sposób, by dać dziecku wszystkie składniki odżywcze, witaminy i minerały oraz tłuszcze, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to korzystne zarówno dla dziecka, jak i matki i powinno być jedynym sposobem karmienia dziecka przez pierwsze sześć miesięcy jego życia. Jakie są zalety karmienia piersią? Jak cieszyć się długą i prawidłową laktacją przez jej cały okres?

karmienie piersia dieta matki

Korzyści po obu stronach

Podawanie dziecku pokarmu matki zapewnia mu najbardziej optymalny rozwój w okresie intensywnego wzrostu. Niezwykle ważne jest również to, że od chwili narodzin przez około 6 miesięcy mleko matki zawiera w sobie przeciwciała, chroniące organizm malucha przez chorobami, podnoszące jego odporność i budujące jej cały układ. Również matka odnosi korzyści z karmienia piersią. Przede wszystkim może przez ten czas budować niezwykłą więź z dzieckiem, a poczucie bliskości niweluje stres związany z macierzyństwem. Karmienie powoduje również zmniejszenie dolegliwości w trakcie połogu oraz przyspiesza powrót mamy do dobrej formy. Ma również działanie długoterminowe, ponieważ karmienie piersią zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jajnika oraz piersi, jak też chroni przez zachorowaniem na osteoporozę.

Co w diecie, to w mleku

By zapewnić najlepszą jakość mleka, dieta podczas karmienia piersią powinna być odpowiednio zbilansowana. Ma to wpływ nie tylko na zdrowie i prawidłowy rozwój dziecka, ale też na zdrowie matki. Zła dieta bowiem nie tylko odbija się na zdrowiu obojga, ale też na ilości mleka produkowanego przez organizm kobiety. Dieta powinna więc zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy, minerały, nienasycone kwasy tłuszczowe, powinna być lekkostrawna oraz pełna zdrowych nawyków żywieniowych.

Jak poprawić jakość i ilość pokarmu matki?

fermaltiker

Oprócz diety, na ilość mleka matki mają wpływ inne czynniki. Często laktacja zostaje zaburzona przez stres spowodowany nową sytuacją życiową oraz przy problemach z dostawieniem dziecka, a także przez strach, że kobieta nie podoła karmieniu piersią. Dlatego, jeśli matka ma obawy, czy jej laktacja jest prawidłowa, lub doszło do opóźnienia w jej zainicjowaniu, warto sięgnąć po produkt na bazie słodu jęczmiennego Femaltiker, który ma działanie wspomagające laktację. Słód jęczmienny powoduje powstawanie między innymi polisacharydów, które mają wpływ na zwiększenie i pobudzenie produkcji prolaktyny, odpowiedzialnej za laktację. Dzięki temu każda mama pragnąca karmić piersią swoje dziecko, może cieszyć się długą oraz efektywną laktacją.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (66 głosów, średnia: 4,59 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. lilkawodna  2 września 2014 12:56

    Super artykuł. Jak dla mnie bardzo przydatny.

    Odpowiedz
  2. ka  2 września 2014 20:49

    Ja na szczęście nie mam problemów z ilością mleka, bo jest go sporo i mała nie jest głodna. Zeby dać jej najlepszy start biorę tez pregnofer dha z Oleofarm, bo w iny sposób ciężko kwasy omega uzupełnić

    Odpowiedz
  3. elizabetha  1 września 2018 07:27

    Przyznam szczerze, że jadłam prawie wszystko, sprawdzając jak Mała na to reaguje. A jeśli chodzi o produkty specjalnie dla mam to piłam lactosan mama ze słodem jęczmiennym i beta-glukanem, by wzmocnić laktację. Mała była zadowolona 😉 i najedzona.

    Odpowiedz
    • zośka  1 października 2019 02:17

      Też ostatnio kupiłam ten lactosan, bo przez problemy rodzinne i stres laktacja zaczęła zwalniać. Po tygodniu picia go widziałam fajne efekty, więc zapas mam w domu, by znów wesprzeć się nim w razie kryzysu.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany