Dieta ABS: tłuszcz zamień na mięśnie!

Dieta ABS (Abdominal Body System) została wymyślona dla mężczyzn, ale sprawdza się także u kobiet. Opiera się na równowadze bilansu energetycznego. Ważne staje się zbijanie tłuszczu na rzecz mięśni. Aby dieta przyniosła optymalne efekty, najlepiej połączyć ją z odpowiednim wysiłkiem fizycznym. Zastanawiasz się, jak zamienić tłuszcz na mięśnie? Chciałabyś mieć bardziej wysportowaną sylwetkę? Dieta ABS jest dla Ciebie! Przedstawiamy m.in. zasady, korzyści i przykładowy jadłospis.

Dieta - sałata, owoce, warzywa, orzechy

pixabay.com

Zobacz także: Dieta jabłkowa – tania i skuteczna

Jakie są zasady diety?

Należy jeść 6 razy dziennie, dbać o to, by żołądek nie był pusty. Pić regularnie koktajle i napoje, które wspomagają odchudzanie. Nie liczyć kalorii i raz w tygodniu zjeść to, na co ma się ochotę. Czekając na cheat meal, łatwiej trzymać się diety. Kluczem do sukcesu na tej diecie jest utrzymanie odpowiedniego bilansu energetycznego, który powinien być lekko dodatni.

Dieta kapuściana – przepis na zupę kapuścianą i przykładowy jadłospis

Dieta kapuściana – przepis na zupę kapuścianą i przykładowy jadłospis

Kapusta jak powszechnie wiadomo jest zdrowa, zarówno surowa jak i ta kiszona zawiera w sobie bardzo dużo witaminy C, posiada także szerokie właściwości lecznicze, pobudza pracę jelit, pobudza przewód pokarmowy do większej aktywności, a co

Komponując jadłospis należy uwzględnić, któreś z 12 superproduktów diety ABS. Posiłki jadać o stałych porach. Powinny być niewielkie, by organizm mógł je szybko spalić. W diecie ABS zaleca się, by posiłek zawierał produkty z 1-2 grup: pieczywo pełnoziarniste, migdały i orzechy, nabiał, oleje tłoczone na zimno, owoce leśne, warzywa strączkowe i zielone, płatki owsiane, jajka, masło orzechowe bez cukru, chude mięso drobiowe, białko serwatkowe.

Ćwiczenia są ważne, ale bez przesady. Wystarczy wysiłek fizyczny co 2 dzień. Najlepsze są ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha i umiarkowany trening kardio (pływanie, rower, marsz, jogging).

wykrok u kobiety - zdjęcie

pixabay.com

Dieta ABS: co można zyskać?

Twórcy diety obiecują wyrzeźbione mięśnie i utratę tkanki tłuszczowej już po 6 tygodniach. Stosując się do zasad, można uzyskać płaski brzuch, mniej kilogramów, niższy poziom cholesterolu, lepszą przemianę materii, brak efektu jo-jo, jeśli podstawowe reguły będzie się stosować po zakończeniu programu.

Przykładowy jadłospis:

jagody i mleko

pixabay.com

Śniadanie: koktajl z owoców leśnych (chude mleko, płatki owsiane, jagody, maliny, poziomki) lub mleko z płatkami i orzechami (płatki owsiane, żytnie, migdałowe, owoce leśne, orzechy włoskie, szklanka mleka)

II Śniadanie: kanapka z jajkiem (jajka, chleb razowy, polędwica wołowa, pomidor/ zielona papryka, siemię lniane)

Obiad: sałatka z kurczakiem z grilla (grillowana pierś z kurczaka, pomidor, papryka, sałata lodowa, marchew, parmezan, łyżka oliwy z oliwek i siemienia lnianego)

Kolacja: łosoś z warzywami ( filety z łososia, sok z cytryny, oliwa z oliwek, czarny pieprz, czosnek, siemię lniane, gotowany ryż, zielone warzywa) lub omlet z pomidorem i rukolą (jajka, mąka pełnoziarnista, olej rzepakowy, rukola, pomidorki koktajlowe, bazylia, pieprz, sól)

Mała przekąska: np. koktajl na jogurcie, średnie jabłko + łyżeczka masła orzechowego, plasterek pieczonego indyka + 3-4 migdały

Zalety i wady programu

Dieta ABS jest niskocholesterolowa, z dużą zawartością omega-3, witamin. Można ją polecić osobom ze schorzeniami układu krążenia. Dieta gwarantuje dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne.

Regularność i ilość posiłków wymagana w założeniach programu jest trudna do realizacji. Dodatkowym utrudnieniem jest raczej długi sposób przygotowania dań.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (159 głosów, średnia: 4,22 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. martucha180  28 września 2017 08:20

    Kolejna dieta…cud.

    Odpowiedz
  2. Hidari11  28 września 2017 13:21

    Właściwie to chyba regularne posiłkowanie się daje efekty, bo jem podobne produkty i umiarkowany wysiłek kardio też bardzo lubię, ale figury to ja nie mam jak z obrazka :).

    Odpowiedz
  3. ava  28 września 2017 13:30

    Trochę mam problem z tym „jedzeniem 6 razy dziennie, by żołądek nie był pusty” plus do tego pić koktajle. Jak dla mnie uczucie ciągłej sytości jest sporym dyskomfortem… Dla mnie optymalnie jest 3 razy dziennie, bo nie muszę „ciągle” myśleć o jedzeniu.

    Odpowiedz
  4. Monika  13 grudnia 2019 13:07

    Zamień tłuszcz na mięśnie – brzmi zachęcająco, choć jakbym miała tłuszcz sprzed odchudzania zamianić na mięśnie, to zostałabym prawdziwym kulturystą… A tak na poważnie to mi dietetyczka uświadomiła, że liczy się nie tylko waga, ale proporcje poszczególnych „składników”, które się na nią składają. Warto mieć tzw. wagę analityczną (ja akurat nabyłam Gewita Zeegmy) i odchudzając się (lub pracując nad swoją sylwetką dzięki sportowi) kontrolować, ile mamy mięśni a ile tłuszczu. Ku mojemu zaskoczeniu podczas pomiarów okazało się też, że mam w organizmie zbyt wiele nagromadzonej wody, co skłoniło mnie do wizyty u lekarza i badań, które finalnie uwidoczniły problem z tarczycą, z którego nie zdawałam sobie sprawy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany