Concept Store

Concept Store to sklep, który powstał według pomysłu jego właściciela. Tego typu miejsca zyskują coraz większą popularność na całym świecie. Króluje w nich idea slow shoppingu, czyli zakupów bez pośpiechu. Concept Store to idealne miejsce na znalezienie oryginalnych, wysokiej jakości produktów, których nie można kupić w sieciówkach czy hipermarketach. Skąd wziął się ten pomysł i co daje klientowi?

W jakich branżach najlepiej sprawdza się idea Concept Store?

Concept store to sklep, w którym znaleźć można odpowiednio wyselekcjonowany asortyment. Jest on spójny z wizją właściciela i oferuje wyłącznie produkty najwyższej jakości. To połączenie butiku, galerii oraz sklepu. Rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w branży modowej, wnętrzarskiej, kulinarnej, kosmetycznej czy związanej ze sztuką. Ideą przewodnią takiego miejsca może być jakiś konkretny temat, specjalizacja czy po prostu gust właściciela sklepu.

Concept store działają w różnych branżach i mogą oferować m.in. ekskluzywne kolekcje ubrań, stylową biżuterię, niszowe perfumy i kosmetyki, książki i magazyny czy artykuły papiernicze. Tutaj liczy się wysoka jakość oraz unikatowość. Klienci mogą liczyć na indywidualną obsługę, miłą rozmowę i doradztwo. Przykładem może być pierwszy concept store dr Irena Eris, w którym można zaopatrzyć się w najwyższej jakości kosmetyki, a także wykonać bezpłatną aparaturową diagnozę skóry czy skorzystać z oferty flash make up.

Skąd przyszła moda na concept store?

Pierwsze sklepy typu concept store powstały we Francji oraz Włoszech. Idealnym przykładem tej idei jest m.in. paryski Colette oraz Corso Como w Mediolanie, które obecnie uważane są za miejsca kultowe. Butik Colette istniał przez 20 lat i stanowił obowiązkowy punkt każdej wycieczki do Paryża. Jego twórcą była Colette Rousaux, a w ostatnich latach prowadziła go jej córka Sarah Andelman. Był to jeden z pierwszych i najsłynniejszych concept store’ów na całym świecie. Butik został zamknięty w grudniu 2017 roku z powodu zaawansowanego wieku właścicielki, która uznała, że miejsce nie może bez niej istnieć.

Corso Como w Mediolanie to prawdziwa mekka mody. Jednak można tu nie tylko zaopatrzyć się w odzież czy dodatki od najlepszych projektantów, ale również kupić dekoracje do domu, książkę czy obejrzeć dzieła sztuki. W miejscu tym znajduje się także kawiarnia, uroczy ogród oraz niewielki hotel z trzema oryginalnie zaprojektowanymi pokojami.

Concept Store – co daje klientowi?

Po latach fascynacji szybkimi zakupami przychodzi czas na slow shopping, czyli zakupy bez pośpiechu. Idealnym miejscem dla osób ceniących oryginalność są właśnie concept store’y, w których można wybierać spośród najwyższej jakości artykułów. Wszystkie produkty dostępne w takich miejscach przeszły wstępną selekcję i wpisują się w koncept danej placówki. Są to rzeczy unikatowe, których nie można nabyć w zwykłych sklepach czy sieciówkach.

Przykładem concept store w Polsce jest propozycja dr Ireny Eris. Miejsce powstało z myślą o kobietach, które żyją z pasją. W elegancko zaaranżowanych wnętrzach Klientki mają okazję zapoznać się z wszystkimi kierunkami działalności marki i skorzystać ze specjalistycznych porad. Doświadczony personel bezpłatnie pomaga w doborze najlepszych kosmetyków, co ułatwia aparaturowa diagnoza skóry. W miejscu tym można też zdecydować się na skorzystanie z oferty flash make up, podkreślającej naturalne piękno każdej kobiety. Wizyta w concept store to przyjemny rytuał, który pozwala zanurzyć się elegancji. Marka Dr Irena Eris należy do grona ekskluzywnego klubu Comité Colbert – to jedyny concept store w Polsce przyjęty do tego ekskluzywnego grona.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (76 głosów, średnia: 4,76 z 5)
zapisuję głos...