Co zrobić żeby włosy szybciej rosły ?

Każdego roku wydajemy pieniądze na nowe odżywki, szampony, maski, serum i inne kosmetyki, licząc na to, że nasze włosy w końcu się zregenerują, zyskają blask i będą wyglądać jak z reklamy. Kosmetyki są ważne, jednak nie najważniejsze. Owszem – mogą oczyścić łuskę włosa, wygładzić ją i sprawić, by fryzura lepiej się układała. Żadne zewnętrzne preparaty nie sprawią jednak, żeby włosy pięknie lśniły i nie rozdwajały się oraz nie zapobiegną łamliwości. To można zdziałać jedynie od wewnątrz!

Co zrobić żeby włosy szybciej rosły ?

 

Co zrobić żeby włosy szybciej rosły?

Analizując różne źródła zebrałam informacje na temat witamin i składników mineralnych, które wpływają na nasze włosy. „Leczenie” naturalnymi metodami jest skuteczniejsze i przyjemniejsze, niż łykanie tabletek. Przeczytaj, które produkty warto włączyć do codziennej diety, by mieć włosy jak z reklamy:

  1. Aminokwasy siarkowe (głównie czarna rzepa, chuda wołowina, ryby, jajka) – podstawowy budulec włosa, niedobór aminokwasów może prowadzić do wiotczenia, suchości i rozdwajania się końcówek włosa.
  2. Wapń (m.in. jajka, nabiał, mleko, brokuły) – zapobiega łamliwości, suchości i rozdwajaniu się końcówek włosa.
  3. Żelazo (m.in. pomidory, fasola, bób, drób wołowina, drożdże, orzechy, jajka, soja) – wzmacnia cebulki, zapobiega wypadaniu i przyspiesza regenerację i porost włosa.
  4. Cynk i selen (m.in. pomidory, jaja, wątróbka, ryby i owoce morza, czosnek i cebula) – zwalczają łupież i swędzenie skóry głowy; sprawiają, ze włosy mocniej lśnią i są mocniejsze.
  5. Magnez (m.in. kakao, kasza gryczana, fasola biała, gorzka czekolada, orzechy laskowe) – zapobiega wypadaniu włosów, matowieniu, łamaniu, rozdwajaniu się końcówek włosa.
  6. Miedź i mangan (m.in. szpinak, otręby, soja, zielona herbata) – wzmacniają naturalny pigment włosa i zapobiegają jego wypadaniu.
  7. Krzem (głównie rośliny zielone, np. skrzyp, pokrzywa, mlecz a także mleko) – ogranicza wypadanie włosów i sprzyja szybszemu porostowi.
  8. Witamina A (m.in. marchew, brokuły, szpinak) – utrzymuje prawidłowy stan skóry i włosów, jej niedobór może prowadzić do łysienia plackowatego.
  9. Witaminy z grupy B: B1, B2, B5, B6, B12 (m.in. pierś kurczaka, kotlet schabowy, brokuły, mleko, jogurt, wieprzowina, banany, sardynki, pieczarki, wątróbka, wołowina) – utrzymują włosy w dobrej kondycji, sprawiają że są lśniące, bez rozdwojonych końcówek i łupieżu.
  10. Witamina E (m.in. oleje roślinne, jaja, margaryna, marchew, orzechy, mąka pełnoziarnista, mleko) – zapobiega matowieniu i rozdwajaniu włosa
  11. Witamina H, Biotyna (m.in. jaja, wątroba, szpinak, orzechy włoskie, mięso krabów) – jej niedobór powoduje przetłuszczanie się włosów i ich wypadanie.

Karolina Gołębiewska
youtube.com/stylizacje
stylizacje.tv

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (95 głosów, średnia: 4,54 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. m258  8 marca 2012 09:13

    ja niby jem większość tych produktów, a jakoś z włosami szału nie ma 🙁

    Odpowiedz
  2. Ana  8 marca 2012 10:31

    Do prawidlowej diety, warto dodac suplementy. Wartości uzupelniajace. Ja biore od dluzszego czasu magnez, selen+witamina E, cynk i wit. B. Zamierzam sie przerzucic na komplesowy środek zawierajacy to co mi potrzebne w jednym.

    Odpowiedz
    • m258  8 marca 2012 13:48

      ja też łykam magnez bo mam za dużo stresu, a witaminę B na niedobór i „zajady” w kącikach ust

      Odpowiedz
  3. margota12  8 marca 2012 12:49

    W mojej diecie zawarte jest prawie wszystko. Dodatkowo biorę Magnez, a problem nie znika:-(

    Odpowiedz
  4. aniiolek1990  8 marca 2012 16:37

    Ja tez jem większośc i tak średnio z włosami. Chociaz teraz zaczynam lykać jeszcze tabletki może one cos dadza ;P

    Odpowiedz
    • m258  8 marca 2012 16:50

      ja łykałam Bellissę przez 2 miesiące potem miesiąc przerwy i zaś zaczęłam, ale nic na razie nie widzę efektów 🙁

      Odpowiedz
  5. Justyna  9 marca 2012 00:46

    Artykuł mówi o tym, że zamiast łykać tabletki z witaminami lepiej jeść odpowiednie produkty spożywcze aby włosy były zdrowe a przynajmniej zdrowo wyglądały.
    A pod spodem komentarze: jem większość z tego i nic to nie daje… łykam tabletki z witaminami… jem zdrowo i łykam też tabletki…
    Wychodzi na to, że ani takie jedzenie ani też tabletki nie za bardzo pomagają.
    Owszem, zapewne znajdzie się ktoś komu to pomaga ale z tego co słyszę od znajomych lub czytam w internecie to nie zawsze tak jest i nie na każdego to działa. Trzeba by było jeść cały czas zdrowo i urozmaicać dania oraz brać tabletki z witaminami przez dłuuugi czas. Może po pół roku albo roku coś się zauważy. Ale nie wiem czy takie branie przez lata suplementów diety jest wskazane.
    No i zawsze można przesadzić z witaminami a to również, tak jak niedobór, jest szkodliwe.

    Odpowiedz
  6. kas_kasia  9 marca 2012 15:48

    Bardzo przydatny artykuł 😉
    Polecam również picie pokrzywy i drożdzy 🙂 Naprawdę pomaga!

    Odpowiedz
  7. aqq  9 marca 2012 17:33

    Pewnie dobrze by też było zrezygnować z farbowania, suszenia i stylizacji. Ale nie dajmy się zwariować, włosy to nie zęby i odrosną:)

    Odpowiedz
  8. kin94  9 marca 2012 22:24

    Świetny artykuł:)Karolina jesteś super;)miło się czyta i przyjemnie Ciebie ogląda:)Dobrze wiedzieć co należy jeść,zawsze myślimy że to właśnie zależy od odżywek,masek a to nie jest prawda:)A tak swoją drogą zamówiłam sobie tą maske mleczną z Negozio ale strasznie długo idzie:/niewiem czemu

    Odpowiedz
  9. sumiczek3  10 marca 2012 05:58

    kas_kasia w jakiej postaci pijesz te drożdże, jak długie i jakie masz rezulalty?

    Odpowiedz
  10. natural18b  10 marca 2012 08:09

    wątróbka;/ ciężko się przełamać,a pokazuje się w wielu zdrowych dietach

    Odpowiedz
  11. monikacookies  12 marca 2012 00:04

    wychodzi na to ze jajka najlepsze na wszysttko:P

    Odpowiedz
  12. 88weroniczka  12 marca 2012 18:28

    bzdura. polecam odzywke KALLOS najlepsza według mnie.
    wygładza włosy są odżywione i nadaje połysk a do tego kosztuje nie cale 10 zl za 1l

    Odpowiedz
  13. sweetescape23  12 marca 2012 21:50

    Ja z kolei polecam sposób nie działający od wewnątrz, aczkolwiek jest to metoda, którą z pewnością znały nasze babki i prababki. Mam na myśli płukanie włosów wodą z dodatkiem octu. Zdaję sobie sprawę, że opcja nie brzmi zachęcająco lecz efekty są zniewalające. Włosy są mięciutkie i lśniące. Gorąco polecam 🙂

    Odpowiedz
  14. madziulinska  12 marca 2012 22:44

    Ja już nie wiem co robić z moimi włosami:( odżywiam się zdrowo,w miarę regularnie ćwiczę, a one dalej wypadają. Przez pół roku brałam Silicę,ale ona pomogła raczej na paznokcie niż na włosy. Nie mam już siły

    Odpowiedz
  15. moniulka35  21 stycznia 2013 23:24

    stosuję skrzyp w tabletkach tylko ponoć długo czekać na efekty , czy to jest prawda ? chciałabym mieć piękne długie włosy , tylko że jest ich mało … nie wiem już co mam z nimi zrobić .

    Odpowiedz
  16. pyska  18 czerwca 2013 16:37

    bardzo fajny i przydatny artykuł 🙂

    Odpowiedz
  17. scrabble  20 kwietnia 2015 08:47

    Przydatne informacje.

    Odpowiedz
  18. Joanna  31 października 2016 10:10

    Absolutnie zgadzam się z autorką tekstu. Podstawowe działanie to dieta i odpowiednie składniki odżywczy.Mim zdaniem jeśli wypadają nam włosy trzeba sobie zrobić badania krwi i dowiedzieć się jaka jest przyczyna, potem dobrać odpowiednią diet e lub tabletki z witaminami. Mi na przykład brakowało biotyny i wystarczyło kupić tabletki Biotebal i brać systematycznie, żeby wzmocnić i odżywić osłabione włosy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.