Na przekór rutynie pod wspólnym dachem. Co zrobić by związek przetrwał kwarantannę?

Niektóre pary przypominają bajkowe papużki-nierozłączki. Są razem zawsze i w każdej sytuacji, nieustannie trzymając się za ręce i „pijąc sobie z dzióbków” aż do późnej starości. Te duety należą jednak do rzadkich wyjątków. Człowiek jest bowiem zwierzęciem terytorialnym i potrzebuje przestrzeni wyłącznie na swoje potrzeby, by czuć się komfortowo. Jak zatem radzić sobie w czasie pandemii, która nieoczekiwanie zamknęła pary w ciasnych domach? Podpowiadamy, co robić, by ta nietypowa sytuacja nie wpłynęła negatywnie na nasze związki!

Jeśli zadajesz sobie pytanie, co zrobić by związek przetrwał kwarantannę i pozwolił Wam na szczęśliwe wspólne życie, gdy zagrożenie przeminie, mamy dla Ciebie 6 uniwersalnych rad. Mogą one pomóc choć do pewnego stopnia ograniczyć związkową rutynę i podtrzymać długo budowaną więź. Podpowiedzą także, co oprócz wspólnego snucia planów na „lepsze czasy” możecie teraz robić, aby po prostu czuć się razem dobrze.

Co zrobić by związek przetrwał kwarantannę

źródło: www.pixabay.com

Na przekór rutynie pod wspólnym dachem. Co zrobić by związek przetrwał kwarantannę?

 

1. Ustalcie harmonogram dnia

Co zrobić by związek przetrwał kwarantannę

www.unsplash.com

Przebywanie pod jednym dachem na małej przestrzeni przez wiele dni, 24 godziny na dobę, może być trudne nawet dla par z wieloletnim stażem. Szczególnie w sytuacji, gdy nieustannie towarzyszy nam stres i niepewność wywołana szalejącą pandemią. Kłótnia może wybuchnąć z byle powodu. Narastające negatywne nastroje nie pomogą Wam zaś przywrócić dawnej domowej harmonii. By maksymalnie ograniczyć występowanie konfliktogennych okoliczności, narzućcie więc sobie pewne ogólne zasady i ustalcie stały rozkład dnia.

Jeżeli oboje pracujecie zdalnie, przygotujcie możliwie oddalone od siebie stanowiska pracy i zasiadajcie do obowiązków zawsze o tej samej godzinie. Zachowujcie się wówczas tak, jakbyście byli w swoich firmach. Rozmawiajcie tylko w przerwach, nie rozpraszajcie siebie nawzajem. Postarajcie się skończyć pracę o godzinie, o jakiej zwykle opuszczacie progi biura. Po tym czasie oddajcie się domowym obowiązkom. Przygotujcie i zjedzcie razem obiad, utnijcie sobie drzemkę. Wieczory przeznaczajcie na przykład wymiennie na wspólne „domowe randki” oraz chwile tylko dla siebie i swojego hobby. Stworzycie w ten sposób symulację rzeczywistości, w której dotąd funkcjonowaliście. Choć na co dzień nawet sobie tego nie uświadamiamy, dla wielu z nas jest ona podstawą psychicznego zdrowia i dobrego samopoczucia, które z kolei są kluczowe m.in. dla budowania zdrowego, szczęśliwego związku.

 

 

2. Spróbujcie ćwiczeń dla par

www.unsplash.com

Przymusowe zamknięcie w domach jest wbrew pozorom bardzo niekorzystne dla ogólnej kondycji naszego organizmu. Pozbawieni słońca nie jesteśmy w stanie naturalnie absorbować odpowiednich ilości witaminy D. Ograniczony ruch sprawia zaś, że na ciele zaczyna odkładać się tłuszcz. W takich okolicznościach trudno podtrzymać rzeźbione wcześniej na siłowni mięśnie i zachować płaski brzuch. Co gorsza, brak jasności co do tego, czy tego lata zawitamy w ogóle na plaże i będziemy mieć okazję do publicznego pokazywania większych partii ciała zupełnie odbiera motywację. Warto jednak pokusić się o regularne ćwiczenia aerobowe i rozciągające… we dwoje. Może to być dla Was nowy, ciekawy sposób na wspólną aktywność, dzięki któremu nie tylko popracujecie nad sylwetką i dotlenicie organizm, wzmacniając odporność, ale też bardziej się do siebie zbliżycie. Skorzystajcie z darmowych internetowych tutoriali i ćwiczcie 20 minut dziennie przy Waszej ulubionej muzyce!

 

3. Utrzymujcie pielęgnacyjną dyscyplinę

Co zrobić by związek przetrwał kwarantannę

www.pixabay.com

Zamknięcie w czterech ścianach, odcięcie od profesjonalnych fryzjerów czy kosmetyczek i brak konieczności wstawania o 6 rano to jeszcze nie powód, by całkowicie się zaniedbać. Odrastające włoski na nogach, długie paznokcie o nierównych brzegach i niewyregulowane brwi na pewno nie pomogą Wam czuć się komfortowo i mentalnie zbliżyć się do normalności. Mogą też zniechęcić do Was partnera, który uzna, że w sytuacji innych kryzysów czy nawet naturalnych, przedłużających się sytuacji, takich jak oczekiwanie na poród, również nie będziecie chciały się postarać. Wykorzystajcie ten czas, by wypróbować różne kosmetyczne triki, na które zwykle nie macie wolnych chwil. Spróbujcie olejowania paznokci, zalaminujcie włosy galaretką albo zacznijcie szczotkować ciało na sucho.

 

4. Dbajcie o porządek

Co zrobić by związek przetrwał kwarantannę

www.pixabay.com

Bałagan to naturalne środowisko kłótni. Skupienie w małej przestrzeni, w której piętrzą się naczynia, niczego nie można znaleźć, a podłoga lepi się od rozlanej kawy to gotowy plac bitwy. Dla wspólnego komfortu zadbajcie o to, by Wasze mieszkanie wyglądało podobnie lub nawet lepiej niż do tej pory. W końcu spędzacie w nim teraz znacznie więcej czasu. Umyjcie okna, by wpadało przez nie jak najwięcej światła. Usuńcie kurz, podlejcie kwiaty i przejedźcie mopem podłogi. To naukowo udowodnione, że w czystych, przytulnych pomieszczeniach ludzie są dla siebie milsi. 

 

5. Przeprowadzajcie metamorfozy w swojej przestrzeni

www.pixabay.com

Monotonne widoki i klaustrofobiczne zamknięcie mogą być pierwszym krokiem do depresji. Jeśli więc siedzicie we dwoje w malutkiej kawalerce albo dwupokojowym mieszkaniu bez balkonu, postarajcie się zaprowadzać w nim drobne metamorfozy. Zmieniajcie poszewki ozdobnych poduszek i kapy na łóżku. Zawieście nowe plakaty, obrazy i wymieńcie zdjęcia w ramkach. Wyciągajcie i rozkładajcie na stoliku różne albumy o modzie, sztuce czy fotografii. Zamawiajcie do domu świeże kwiaty albo zapalajcie kadzidełka czy świece o różnych zapachach. Kupcie przez internet żarówkę świecącą na różne kolory i zmieniajcie odcienie światła wieczorami. Możecie też co jakiś czas zmienić układ mebli w pokoju.

 

6. Eksperymentujcie i próbujcie nowych rzeczy

www.pixabay.com

Skoro już nie możecie pozwolić sobie na dalekie podróże i szalone atrakcje na zewnątrz, igrajcie z rutyną, próbując nowych rzeczy. Przygotowujcie ciągle nowe dania i urządzajcie turnieje w planszówki, w których przegrany będzie na przykład zmywał naczynia po obiedzie następnego dnia. Zamówcie i namalujcie razem obraz po numerach. Ułóżcie razem wielkie puzzle lub przygotujcie animację poklatkową z przedmiotami codziennego użytku. Urządźcie sobie wieczór fondue, domową sesję fotograficzną lub tematyczną randkę, na którą specjalnie ubierzecie dopasowane stroje. Pograjcie razem na playstation nawet jeśli normalnie nigdy tego nie robisz. Kto wie, może uznasz, że to całkiem zabawna i wciągająca forma rozrywki? Nauczcie się jakiegoś tańca, korzystając z internetowych tutoriali. Możecie też poeksperymentować w łóżku. Możliwości jest naprawdę wiele. Wystarczy tylko chcieć!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (76 głosów, średnia: 4,29 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. macierzanka  10 kwietnia 2020 13:44

    Z chęcią przeprowadzę metamorfozę w swojej przestrzeni.

    Odpowiedz
  2. agasam9  12 kwietnia 2020 13:08

    ja chciałam męża namówić na internetowy kurs tańca, ale nie dałam rady 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany