Co pić, by być fit?

Zima za oknem nie zachęca do aktywności, więc pewnie większość osób właśnie hoduje kolejne kilogramy, których trzeba będzie pozbyć się przed wiosną. Można to zrobić już teraz, wybierając się na siłownię lub fitness. Poza ćwiczeniami, kluczem do sukcesu jest odpowiednia dieta. Dietetycy wciąż podpowiadają, co powinniśmy jeść, jednak czy zastanawiamy się co należy pić? Jakie napoje efektywnie uzupełnią wypłukane podczas wysiłku witaminy i mikroelementy, a dodatkowo pozwolą utrzymać odpowiednią wagę?

Podczas odchudzania najbardziej uniwersalnym i odpowiednim napojem wydaje się być woda mineralna lub źródlana. Jej picie, szczególnie tej mineralnej, ma wiele zalet. Proces efektywnego spalania kalorii wymaga odpowiedniej ilości wody, gdyż odwodnienie spowalnia spalanie tłuszczu i zwiększa stężenie toksyn. Woda odgrywa kluczową rolę w pozbywaniu się produktów przemiany materii, dlatego tak ważny jest jej właściwy poziom w organizmie. Uzupełnia niedobory płynów i mikropierwiastków, jednak prawie wcale nie zawiera witamin. Warto pamiętać również o tym, że woda nie jest kaloryczna, a w porównaniu z innymi płynami, jest wchłaniana najszybciej, dzięki czemu szybciej zaspokaja pragnienie. Jednak w trakcie długotrwałego treningu może powodować spadek poziomu cukru we krwi, a to z kolei skutkuje szybszym zmęczeniem i osłabieniem.

Idąc tym tropem, może warto wybrać coś słodzonego by nie dopuścić do spadku glukozy? Niestety, to właśnie tych napojów powinniśmy się wystrzegać najbardziej. Nie mają żadnych właściwości odżywczych, a ich głównymi składnikami jest woda, barwniki i cukier. Bardzo często są słodzone syropem fruktozowo-glukozowym, co niesie za sobą niekorzystne konsekwencje metaboliczne, sprzyjając otyłości, cukrzycy i miażdżycy, nadciśnieniu tętniczemu, a także wzrostowi kwasu moczowego. Warto zaznaczyć, że wybór napoju energetycznego, nawet jeśli jest oznaczony napisem „light”, też nie przyniesie wielu korzyści. Napoje te zapobiegają uczuciu zmęczenia, jest to jednak efekt krótkotrwały, gdyż energię nasz organizm czerpie przede wszystkim z węglowodanów, tłuszczów i białka które w omawianych napojach nie występują właściwie wcale.

Prawdziwym zastrzykiem energetycznym będą soki, które swoją moc czerpią z naturalnego, występującego w owocach cukru. Im bardziej naturalny sok, tym większe będą jego właściwości odżywcze i zawartość niezbędnych dla zdrowia witamin. Idealnym rozwiązaniem byłoby gdybyśmy sami codziennie wyciskali szklankę soku. Wygodniej jest jednak kupić poręczną butelkę soku w sklepie np. soki Premium Fresh & Cool. Takie smaki jak grejpfrut i ananas zachowują oryginalne właściwości świeżych owoców. Sok grejpfrutowy, wspaniale oczyści organizm z toksyn, przyspieszy przemianę materii i pomoże w odchudzaniu. Z kolei ananas, dzięki zawartości cennej bromelainy szybciej poradzi sobie z trawieniem białka i wyreguluje metabolizm. Z tego względu picie soku z ananasa zalecane jest wszystkim osobom, które są na diecie. Warto zatem zawczasu wybrać odpowiedni napój, by na starcie nie utrudniać sobie drogi po wymarzoną sylwetkę i nie zrujnować zdrowia.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (240 głosów, średnia: 4,36 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. m258  23 listopada 2012 08:05

    dobrze, ze grejpfrut ma takie właściwości bo akurat sok z niego najbarzdiej lubie 🙂

    Odpowiedz
  2. Kmakolagwa  2 czerwca 2015 11:28

    Nie ma to jak świeżo wyciskany sok z owoców.

    Odpowiedz
  3. stokrotkapolna  10 listopada 2016 13:16

    Grejpfruta wolę zjeść świeżego. Soków nie kupuję, jedynie pomidorowy.Często wyciskam sobie różne soki sama.Mam sokowirówkę, co prawda taką nie najlepszej jakości, ale jak dla jednej osoby to może być.

    Odpowiedz
  4. Kika07645  6 kwietnia 2017 06:35

    Ciekawy artykuł. Wyciskanie soków jest dość pracochłonne i dosyć dużo czasu zajmuje, więc dobrze, że z pomocą przychodzą gotowe soki 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany