Co można jeść wieczorem, by nie przytyć? Poznaj 7 najlepszych przekąsek

Wszyscy znamy regułę, że nie powinno się zaglądać do lodówki po godzinie 18. Co jednak mamy zrobić, gdy burczy nam w brzuchu i nie możemy zasnąć czując wilczy głód? Jest jednak na to sposób. Wybór lekkostrawnych produktów w odpowiedniej ilości.

Jedzenie w nocy często kojarzy się ze stresem, zajadaniem się produktami o wysokiej kaloryczności i  zawartości węglowodanów.  To sprawia, że spanie staje się prawdziwą gehenną, z której budzimy się tylko z bólem głowy i potrzebą powrotu do łóżka, gdy tylko wyjdziemy na zewnątrz. Z drugiej strony głód nigdy nie jest dobrym towarzyszem zasypiania, ponieważ obniża jakość naszego odpoczynku, a burczenie w brzuchu utrudnia zaśnięcie. Czy jest rozwiązanie tych problemów?  Co jeść wieczorem, by nie przytyć i wstać wypoczętym? Znamy odpowiedź na te pytania. Poznaj produkty, których zjedzenie wcale nie jest grzechem! Jedz  niskokaloryczne przekąski, aby powstrzymać głód, zapewnić poczucie sytości bez zbędnych kalorii. Oto 7 przekąsek na noc.

1.Co można jeść wieczorem, by nie przytyć? Jogurt grecki

Jogurt grecki charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym – zapewnia nam więc na dłużej poczucie sytości. Dzięki zawartym probiotykom dodatkowo reguluje pracę układu pokarmowego i zwiększa odporność. Mały kubeczek ma tylko 100 kcal. 

2. Co można jeść wieczorem, by nie przytyć? Serek wiejski

Proteiny zawarte w serku wiejskim są długo przez nas trawione, dlatego nie grozi Ci w nocy głód. Możesz dodać do nich świeże jagody, truskawki czy kilka orzechów lub migdałów 

3. Co można jeść wieczorem, by nie przytyć? Płatki owsiane

Płatki owsiane zawierają dużo naturalnej melatoniny. To ona stoi na straży naszego snu – obniża temperaturę ciała oraz wzmaga senność.  Płatki zawierają także tryptofan- aminokwas – prekursor serotoniny i witaminy B6. To ona odpowiada za produkcję serotoniny w mózgu, która przekształca się w mózgu w melatoninę. Wybierz zwykłe płatki owsiane – na przykład górskie, bez jakichkolwiek dodatków. Trzymaj się natomiast z daleka od  czekoladowych lub słodkich mieszanek różnych płatków. 

4. Co można jeść wieczorem, by nie przytyć? Kilka plasterków indyka

Mamy tu na myśli kilka cienkich plasterków z piersi z indyka – a nie połowę piersi! Najlepiej 2 lub 3 plasterki.  Piersi z indyka – podobnie jak płatki owsiane zawierają aminokwas – tryptofan, który wykazuje takie same działanie jak w przypadku płatków owsianych. Plasterki są niskotłuszczowe, bogate w białko, a kilka z nich nie doda do twojego dziennego bilansu kalorycznego więcej niż 100 kalorii.

5. Co można jeść wieczorem, by nie przytyć? „Baby carrots”

Te malutkie marcheweczki są dobre. W rzeczywistości są bardzo, bardzo dobre! Jeśli lubisz chrupać – wybierz tę propozycję. Jedna malutka marchewka to ok.  4 kalorii. Jest to z pewnością świetna alternatywa dla przekąszenia czipsów podczas oglądania ulubionych programów czy seriali.

6. Co można jeść wieczorem, by nie przytyć? Banan

Tylko jeden banan wystarczy, by odmienić Twój wieczór.  Napełni Twój żołądek i wyśle cię do łóżka zrelaksowaną.  Rozluźni Cię przed snem – bowiem on także zawiera tryptofan. Banany zawierają także wysoki poziom węglowodanów, które pomogą Ci zasnąć. 

7. Co można wypić wieczorem, by nie przytyć? Mleko!

O tym, że mleko pomaga zasnąć wiadomo od lat. Zawiera bowiem tryptofan. A poza tym jest bardziej sycące niż woda czy herbata ziołowa na sen. Spróbuj ukoić swój wieczorny głód w ten sposób.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (80 głosów, średnia: 4,80 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. grace123  6 sierpnia 2018 10:43

    Same dobre rzeczy 🙂

    Odpowiedz
  2. Hidari11  6 sierpnia 2018 11:34

    Jogurt grecki, serek wiejski , płatki owsiane uwielbiam! Indyka gotowanego także- ale zwykle jem na obiad. Baby carrots- pyszne. Mleko mnie zaskoczyło. Myślałam, że z racji ilości cukru- laktozy rozkładanej do glukozy i galaktozy od mleka można przytyć, pijąc wieczorem.

    Odpowiedz
  3. Emotikonka  6 sierpnia 2018 14:17

    Serki, jogurty greckie niestety nie dla mnie. Mój organizm buntuje się na wszelkie produkty mleczne.

    Odpowiedz
  4. janka1312  7 sierpnia 2018 06:12

    najlepiej wieczorem nie jeść nic 😉

    Odpowiedz
  5. Aneta  7 sierpnia 2018 12:37

    Ta reguła jest straszna! Ja trzymam się zasady ( a raczej staram się trzymać), niejedzenia ok. 3 h przed snem. Póki co sprawdza się to u mnie idealnie. Jak niby miałaby mnie jeść po 18, kładąc się spać ok. 23? Do rana umarłabym z głodu 😀

    Odpowiedz
  6. Skosa Sandra  26 września 2018 09:01

    Dobre rady. Myślałam, że można jeść tylko do 16, żeby nie przytyć. Teraz wiem na co mogę sobie pozwolić przed pójściem spać.Z podanych propozycji to najbardziej pasują mi marchewki, banan i jogurt grecki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany