Co jeść podczas okresu? Te produkty dodadzą Ci sił i pomogą przetrwać trudne dni

Powszechnie wiadomo, że dieta ma wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Zamiast podchodzić do tego, jak do przykrego i ograniczającego nas faktu, obróć tę informację na swoją korzyść, dobierając menu do rodzaju trudności, z jakimi przyjdzie Ci się zmagać danego dnia. Tym razem podpowiadamy, po jakie składniki warto sięgnąć podczas menstruacji. Sprawdź naszą listę i przekonaj się, że zamiast po tabletki można sięgnąć po naturalne antidotum na przykre dolegliwości!

Spis treści:

Zastanawiasz się, co jeść podczas okresu, by poczuć się lepiej i przetrwać najgorsze chwile? Oto 9 produktów, za które Twoje ciało Ci podziękuje! W naszym zestawieniu znajdziesz zarówno propozycje idealne na śniadanie czy przekąskę między posiłkami, jak i produkty typowo obiadowe. Zdrowe odżywianie to także odpowiednia dieta podczas TYCH dni! 

co jeść podczas okresu - łosoś na twarogu

www.pixabay.com

Co jeść podczas okresu? Poznaj najlepsze produkty, które dodadzą Ci sił i pomogą przetrwać te trudne dni!

 

Tłuste ryby lub sushi – łagodzą poziom hormonów kobiecych we krwi

sushi warto jeść podczas okresu

www.pixabay.com

Tłuste ryby to jedna z najlepszych pozycji, jakie mogą zagościć w Twoim menu w te trudne dni. Doskonale zastąpią pełne nasyconych kwasów tłuszczowych mięso, które zaostrza stany zapalne i potęguje ból brzucha. Dzięki wysokiej zawartości kwasów omega łosoś, makrela, dorsz i różne rodzaje rybnego sushi obniżą poziom cukru i uregulują poziom kobiecych hormonów we krwi. Złagodzą też stany zapalne, a ich pyszny smak w naturalny sposób poprawi Ci samopoczucie.

 

Ciecierzyca – uzupełnia braki żelaza

Ciecierzyca - uzupełnia braki żelaza podczas okresu

www.pixabay.com

Ciecierzyca to świetny wybór ze względu na fakt, iż pozwala szybko uzupełnić braki żelaza powstające wraz z utratą krwi. Co więcej, zawiera duże ilości cynku, odpowiadającego za regulowanie hormonów. W swoim składzie posiada także foliany, które chronią organizm przed anemią, chorobami serca czy nowotworami. Dzięki bogactwu białka i błonnika ciecierzyca zapobiega zaparciom, a ponadto zapewnia uczucie sytości. Łatwiej wówczas oprzeć się objadaniu i sięganiu po łakocie, które to nawyki często towarzyszą miesiączce.

 

Szpinak, jarmuż i natka pietruszki – uzupełniają braki żelaza

zielony koktajl

www.pixabay.com

Zielone liście warzyw, takich jak szpinak czy natka pietruszki to kolejne doskonałe źródło żelaza, który podczas miesiączki powinno się uzupełniać z poziomu diety. Ich spożywanie uchroni Cię przed uczuciem ciągłego zmęczenia, przemożną sennością i osłabieniem czy omdleniami. Jeśli nie wiesz co jeść podczas okresu lub pić – postaw na zielone koktajle z tymi dodatkami.

 

Buraki – regulują procesy krzepnięcia krwi

Buraki - regulują procesy krzepnięcia krwi podczas okresu

www.pixabay.com

Nie tylko są doskonałym źródłem żelaza, ale także zwiększają odporność organizmu oraz regulują procesy krzepnięcia krwi, co jest szczególnie pożądane w tych dniach.

 

Mięso z indyka – zwalcza objawy napięcia miesiączkowego

co jeść podczas okresu - mięso z indyka

www.pixabay.com

Indyk to naturalne źródło witaminy B6, która nie tylko pomaga w przyswajaniu magnezu , ale również pomaga zwalczać uciążliwe objawy napięcia miesiączkowego, takie jak drażliwość i zły nastrój. Warto więc włączyć indycze mięso do swojej diety, tym bardziej, że jest chude i lekkostrawne.

 

Gorzka czekolada i orzechy – minimalizują bolesne skurcze

gorzka czekolada

www.pixabay.com

Zarówno orzechy, jak i gorzka czekolada (taka z 70-procentową zawartością kakao i minimalną ilością cukru) są bogatym źródłem magnezu. W tych trudnych dniach wesprze on działanie Twoich mięśni, minimalizując bolesne skurcze i dodając Ci energii. Dodatkowo czekolada zawiera duże ilości antyoksydantów, dzięki czemu obniża poziom kortyzolu (hormonu stresu). Pomoże Ci więc uporać się z trudną do wytrzymania huśtawką nastrojów, która towarzyszy kobietom w czasie okresu. A zatem, co jest podczas okresu słodkiego? Czekoladę oczywiście!

 

Banany – sprzyjają odprowadzaniu gromadzącej się w ciele wody

banany

www.pixabay.com

Spożywanie bananów dostarcza do organizmu duże ilości potasu. Ten jest zaś pomocny w normalizowaniu apetytu, który podczas okresu często staje się nadmierny. Co więcej, potas pomaga utrzymać prawidłową gospodarkę wodną, a więc sprzyja odprowadzaniu gromadzącej się w ciele wody.

 

Jogurt naturalny – odbudowuje naruszoną podczas okresu florę bakteryjną

łyżeczka jogurtu z maliną i jeżyną

www.pixabay.com

Pomaga odbudować naruszoną podczas okresu florę bakteryjną. Co więcej, zawiera wapń, który uczestniczy w procesie krzepnięcia krwi, zapobiega jej rozrzedzaniu, a jego niedobór zwiększa opuchliznę oraz dolegliwości bólowe i nadwrażliwość piersi. Jogurt naturalny zdecydowanie będzie więc naszym sprzymierzeńcem podczas miesiączki.

 

Ziołowe herbatki – rozluźniają i uspokajają

ziołowa herbata

www.pixabay.com

Zastąp nimi niewskazaną w tych dniach czarną herbatę czy kawę. Najbardziej przysłuży Ci się rumianek, gdyż ma on działanie rozkurczowe. Warto sięgnąć też po rozluźniającą i uspokajającą melisę, pokrzywę (która uzupełni niedobory żelaza) czy ziele krwawnika.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (53 głosów, średnia: 4,83 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Tara  13 kwietnia 2019 08:26

    Jak Cię dopada taki ból, że padasz na kolana, to żadna ciecierzyca nie pomoże… :/

    Odpowiedz
  2. Alluska12  14 kwietnia 2019 19:20

    U mnie pomaga zielona herbata i rozciąganie, odkąd jestem bardziej aktywna fizycznie to bóle miesiączkowe nie są już tak tragiczne.

    Odpowiedz
  3. karmelek87  15 kwietnia 2019 10:40

    Dobrze,że podpowiadacie, jak dietą można sobie pomóc przetrwać te trudne, a dla wielu kobiet koszmarne dni. Nawet jeżeli nie zniweluje bólu, to można wypróbować jej wspomagające działanie. Artykuł ten może zachęci Czytelniczki do podzielenia się swoimi sposobami na zmniejszanie dolegliwości bólowych podczas miesiączki- jak zrobiła to Alluska12?

    Odpowiedz
  4. Hidari11  17 kwietnia 2019 19:50

    Ja parę dni przed jestem bardzo senna i mam duży apetyt, tzn. zjem coś i nie czuję, bym była najedzona. Mam wtedy największą ochotę na produkty białkowe i zbożowe. Spożywam wtedy więcej mięsa drobiowego (przyciągają mnie też wędliny), ryb, serów (w tym czasie szczególnie lubię sery pleśniowe), jogurtów. Mam również słabość do pieczywa oraz płatków kukurydzianych.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany