Co zrobić, by chętniej chodzić do pracy jesienią? Okazuje się, że to możliwe, nawet gdy za oknem szaruga

Za oknem szaro i zimno. Niestety, to żadne wytłumaczenie przed poranną pobudką i pójściem do pracy. Codzienny tragizm, którego doznajemy zaraz po przebudzeniu, a następnie popołudniową chandrę można jednak nieco złagodzić. Wystarczy, że dodamy sobie na co dzień więcej energii. Zobaczysz, że zobaczysz sens w nawet najbardziej pochmurnym dniu, a pracodawca w końcu przestanie podkreślać na każdym kroku, że bujasz w obłokach. Macie swoje sprawdzone sposoby na jesienną motywację do pracy? Podzielcie się w komentarzach!

Dzwoni budzik, za oknem jeszcze noc, a ty masz wrażenie, że dopiero się położyłaś? Jeżeli na dodatek to uczucie doskwiera ci co rano, od poniedziałku do piątku, musisz wiedzieć, że nie jesteś wyjątkowa. Bo kto lubi poranne wstawanie, a zwłaszcza teraz, gdy na zewnątrz jest nie tylko szaro, ale przede wszystkim zimno. Sytuacji nie poprawia też świadomość, że nagrodą za podniesienie się z łóżka jest wyjazd na zagraniczne wczasy. Niestety, drogie panie, idziemy do pracy i nic tego nie zmieni. Możemy jednak nieco złagodzić poranny ból istnienia, a potem ten popołudniowy! Z naszego artykułu dowiesz się co robić, aby chętniej chodzić do pracy jesienią.

chętniej chodzić do pracy jesienią

źródło: www.pixabay.com

Co zrobić, by chętniej chodzić do pracy jesienią? Okazuje się, że to możliwe, nawet gdy za oknem szaruga

Oto kilka porad, dzięki którym będziesz jesienią pracownikiem na medal:

1) Kładź się wcześnie spać

Nie ma innej drogi – aby zacząć dzień musisz najpierw wstać z łóżka. Im później się jednak położysz, tym będzie to trudniejsze rano. Pamiętaj, aby spać co najmniej 6 godzin, a najlepiej jeśli będzie to między 7 a 9. Jeżeli twój organizm się nie zregeneruje, nie będzie z nim współpracował również mózg, który ostatecznie musi podjąć decyzję o wyjściu spod ciepłej pierzynki.

źródło: www.pixabay.com

 

2) Bądź aktywna fizycznie

Okazuje się, że twoja praca będzie efektywniejsza pod warunkiem, że nie zapomnisz w ciągu tygodnia o aktywności fizycznej. Mechanizm jest prosty. Jeśli nie zapewniasz sobie odpowiedniej ilości ruchu jesteś ospała, przemęczona, a co za tym idzie, mniej kreatywna i wolniejsza. Aktywność fizyczna to fabryka endorfin, które przecież sprawiają, że jesteśmy bardziej zadowoleni z życia. A to przecież nieocenione poczucie właśnie teraz, kiedy kilka punktów radości zabiera nam jesienna chandra.

źródło: www.pixabay.com

3) Pamiętaj o energetycznej diecie

Nie bez znaczenia jest również to, co jesz. Jesienią powinnaś skupić się więc przede wszystkim na produktach, które dodadzą ci energii. Zaczynaj już od śniadania, w którym postaw na ziarna, owsiankę i owoce. W ciągu dnia również ich nie unikaj, podobnie jak warzyw. Co więcej, dobrą energię dostarczy też m.in. wędzona makrela, łosoś, a nawet kilka kostek gorzkiej czekolady. Nie oszczędzaj też na aromatycznych przyprawach i ziołach.

źródło: www.pixabay.com

4) Zadbaj o klimat w miejscu pracy

Musisz polubić swoje miejsce pracy. Bez tego, czy to jesienią czy latem, sama myśl o wyjściu do tych czterech ścian będzie napełniała cię niechęcią. Czasem wystarczy kilka drobnych zmian. Na plan pierwszy wysuwa się oświetlenie. Spraw, aby do twojego biura wpadało jak najwięcej światła słonecznego. Tak, nawet jesienią zdarzają się pogodne dni, gdy zza chmur wygląda słońce. Nie możesz zmarnować takiej okazji. Poza tym dbaj o porządek – w takich warunkach o wiele sprawniej się pracuje. I na koniec warto otaczać się przyjemnymi wspomnieniami. Wystarczy postawić obok miejsca gdzie spędzasz długie godziny zdjęcie ukochanej osoby czy obrazek, który dostałaś od swojego dziecka. Właśnie w jesienną pluchę powinny dodać ci choć odrobinę otuchy.

źródło: www.pixabay.com

 

5) Zaplanuj ciekawie czas po pracy

Jeżeli wiesz, że gdy tylko wypełnisz swój obowiązek, czeka cię miła nagroda jakoś łatwiej zabrać się do pracy. Może to być wspólna kawa z przyjaciółką, kolacja z ukochanym, kino, teatr, cokolwiek lubisz. Oczywiście codzienne wyjścia raczej nie wchodzą w grę, bo musisz znaleźć czas na odpoczynek w domowym zaciszu i trening. W tej drugiej kwestii może się też tak zdarzyć, że uznasz ćwiczenia za przyjemne i wówczas upieczesz dwie pieczenie na jedynym ogniu. Jesień nie skłania do wyjść, ale aby właśnie uciec przed jesiennym marazmem musisz się na nie decydować. Przekonasz się, że dodadzą ci energii, którą spożytkujesz również w pracy.

źródło: www.pixabay.com

 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (132 głosów, średnia: 4,25 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Skosa Sandra  8 września 2020 13:58

    Na tym polega życie, że trzeba wypełniać obowiązki czy mamy chandrę czy nie.
    Na pewno nie przeszkadza w tym zachowanie zdrowia jak najdłużej przez odpowiedni tryb życia.

    Odpowiedz
  2. Biomedka  8 września 2020 17:59

    Lubię praktykować jesienne spacerki, nawet jeśli drobny deszczyk pada. 😉 Jednak dotlenianie organizmu robi swoje. Taki dynamiczny spacer to recepta na utrzymanie dobrej kondycji ciała i ducha. 🙂

    Odpowiedz
  3. Outsourcing  9 września 2020 12:33

    Tak szczerze to zaczynam dostrzegać zalety pojawienia się koronawirusa 😉 Mianowicie pracodawcy zaczynają dostrzegać, ze praca zdalna ma wiele zalet. I to nie tylko dla pracownika ale również dla nich. NIe muszą organizować miejsca pracy dla pracownika, pracownik również ma wygodnie bo moze pracować w domu. A wszystko jest tak samo wykonane jak w sytuacji, w której pracował stacjonarnie 😉
    Wydaje mi sie, ze taki outsourcing to przyszłość.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany