Chcesz schudnąć? Oto lekkie zamienniki słynnych bomb kalorycznych!

Czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy, że łyżka majonezu, kilka kostek cukru czy łyżka śmietany mogą dodać naszym potrawom mnóstwo zbędnych kalorii! A jeśli używamy ich codziennie to są one dietetycznymi przestępcami. Na szczęście jest prosty sposób na to by nie zagrażały nasze figurze!

zamienniki bomby kaloryczne

Zioła, pogromcy tłuszczu, których możesz używać jako przypraw:

  • Majeranek, rozmaryn, oregano pobudzają układ trawienny.
  • Świerzy sok cytrusowy spala tłuszcz.
  • Bazylia wspomaga wydzielanie soku żołądkowego.
  • Natka pietruszki to skarbnica witaminy C.
  • Szczypiorek przyśpiesza metabolizm.

 

Jak odtłuścić swoje posiłki? Wystarczy zastosować się do kilku zasad:

  1. Unikaj smarowania pieczywa. Masło zawiera dużo kwasów nasyconych i już 3 kanapki z masłem, wyczerpują ich dzienną ilość do spożycia!
  2. Nie smaż na smalcu, oleju i nie panieruj! Mąka i bułka to pochłaniacz tłuszczu z patelni. Najlepiej piec potrawy w folii.
  3. Jedz słodkie ale unikaj cukru! Jedna mała łyżeczka cukru to aż 20 kcal, pomysł ile się ich uzbiera jak posłodzisz 5 herbat dziennie? W ciągu roku można przytyć przez to6 kg! Także słodkie a o wiele zdrowsze są przetwory owocowe, miód i owoce suszone.

 

Zamienniki bomb kalorycznych:

Zamiast frytek, (10 dag – 140 kcal) – ziemniaki pieczone w folii (2-3 sztuki – 150 kcal)

co jeść zamiast-frytek, odchudzanie, zamienniki

Majonez (700 kcal w 10 dag)  –  zamień na sos winegret (1 łyżka 140 kcal)

co jeść zamiast-majonezu, zamienniki dieta

 

Czipsy ziemniaczane (530 kcal w 10 dag) – zamień na czipsy bananowe (mała garść 350 kcal.)

co jeść zamiast-czipsów, dieta zamienniki

 

Szarlotkę z kruszonką (500 kcal w 1 ciastku) – zamień na 1 jabłko pieczone (1 sztuka 150 kcal)

co jeść zamiast-ciastka, zamienniki dieta

 

Deser z bitą śmietaną (450 kcal pucharek) – zamień na mus owocowy (szklanka 250 kcal)

zamiast-deseru-z-bitą-śmietaną

 

Baton (350 kcal mały baton) –  zamień na suszone owoce (mała garść 250 kcal)

zamiast-deseru-z-bitą-śmietaną

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (76 głosów, średnia: 4,78 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Izabela88  27 czerwca 2012 11:13

    Z bananami się nie zgodzę są bardzo kaloryczne jeżeli chodzi o chipsy bananowe.

    Odpowiedz
    • mango4949  28 czerwca 2012 09:14

      Fakt, chipsy bananowe są dość kaloryczne, ale myślę, że od czasu do czasu są lepszą alternatywą dla chipsów ziemniaczanych ;). Poza tym nie są bezwartościowe, zawierają np. potas, wpływają dobrze na koncentracje, dobrze wpływają na układ pokarmowy (błonnik) itp.

      Odpowiedz
    • Pati689  1 lipca 2012 21:02

      Tak dokladnie, ale istnieją też chipsy jabłkowe 😉

      Odpowiedz
  2. reska  27 czerwca 2012 13:37

    KOCHANA!!! Fakt, mają dużo kcal, ale są na pewno zdrowsze niż chipsy!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    • manieczka  1 sierpnia 2012 21:31

      no ale chipsy są takie pyszniaste <3 a ja tu się odchudzam '(

      Odpowiedz
    • Alqium  18 marca 2013 12:52

      Zgadzam się w 100% ! A czasami każda z nas ma ochotę na jakąś chrupiącą przekąskę 😉 Rozpieszczajmy się w zdrowy sposób !

      Odpowiedz
  3. sylka211  27 czerwca 2012 13:40

    Dokladnie, a do tego ruch i jeszcze raz ruch i bedzie pieknie 🙂

    Odpowiedz
  4. scrabble  27 kwietnia 2015 16:14

    Pieczone jabłka z cynamonem i twarożkiem są po prostu pyszne no i jak napisano, można jeść słodko a nie przybierać przy tym na wadze 🙂

    Odpowiedz
  5. luko  6 lipca 2015 13:39

    Nie zgadzam się z kilkoma punktami: przede wszystkim jeśli smażyć to głównie na smalcu (albo oleju kokosowym). Smalec jest najstabilniejszym tłuszczem, wytrzymującym wysokie temperatury, dlatego też jest najzdrowszym tłuszczem do smażenia. I wbrew powszechnym opiniom zawiera sporo, bo nawet do 50% tłuszczów nienasyconych! Po drugie owoce suszone to bomby kaloryczne dostarczające takich samych cukrów prostych jak batoniki! Po trzecie chipsy bananowe są równie niezdrowe i bezwartościowe jak ziemniaczane. Są napakowane sacharozą i najczęściej smażone na najtańszym oleju słonecznikowym, który uwalnia mnóstwo węglowodorów aromatycznych podczas podgrzewania… Ufff, nagadałam się ale musiałam wtrącić swoje trzy grosze po przeczytaniu tego artykułu. Podobne artykuły byłyby dużo bardziej wartościowe, gdyby osoby piszące je zerknęły czasem do literatury naukowej, zamiast powielać teksty z kolorowych pisemek.

    Odpowiedz
  6. Kmakolagwa  6 lipca 2015 15:58

    Świetne porady.

    Odpowiedz
  7. scrabble  6 lipca 2015 20:53

    Dokładnie wszystko to kwestia dobrego wyboru 😉

    Odpowiedz
  8. Patriszia  7 lipca 2015 15:10

    Warto jeść zdrowo,a le tak trudno zrezygnować z słodyczy :p

    Odpowiedz
  9. lilkawodna  7 lipca 2015 16:31

    Fajne zamienniki ale od czasu do czasu można sobie pozwolić na małe grzeszki. Oby wszystko z umiarem.

    Odpowiedz
  10. efffciaa  10 maja 2017 13:28

    Wszystko super , tylko u mnie jest tak , że jak jestem jakiś czas na diecie to w końcu pękam i choćby nie wiem co muszę zjeść coś niezdrowego , tłustego albo słodkiego . Czy wy tez tak macie ?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.