Błonnik – zdrowie ukryte w tabletce

Węglowodany pochodzące ze ścian komórkowych roślin to błonnik, który występuje w przyrodzie od lat, a dziś wydaje się przeżywać swój renesans w diecie ludzi dbających o bycie fit. Co takiego jest w tym suplemencie, że powinien on stanowić podstawę naszego zbilansowanego żywienia? Dowiesz się o tym w dalszych częściach niniejszego artykułu.

Zdrowo i energicznie

Czujesz, że w ostatnim czasie przybrałeś na wadze? A może chciałbyś spróbować swych sił w odchudzaniu? Koniecznie zainwestuj więc w dobrej jakości błonnik, którego nie musisz poszukiwać w sklepach stacjonarnych, a masz sposobność zamówić online. Obecnie jest cała masa serwisów internetowych z bio artykułami spożywczymi, a błonnik w rozmaitych postaciach z pewnością jest tam jednym z naczelnych towarów. Przykładem dobrze zaopatrzonego sklepu www jest chociażby sklepswanson.pl, gdzie prowadzona jest dystrybucja błonnika w czystej formie, ale także z wieloma innymi elementami, na przykład z cynkiem, magnezem i potasem, bądź w połączeniu z proteinami. To jednak zaledwie parę dostępnych możliwości. Generalnie, w jakiej opcji błonnik nie nabędziesz, zawsze jego regularne i rozsądne spożywanie prowadzić będzie do spowolnienia trawienia pokarmów. Co to daje? Nie masz raptownego skoku insuliny, kiedy coś większego zjesz, zwłaszcza obfitego w węglowodany, a zatem utrzymujesz niski stopień glukozy, co nie doprowadza do groźnych dla zdrowia wahań cukru we krwi. Nie tylko czujesz się wówczas lepiej, mając więcej energii i „kopa” do działania, ale i nie podjadasz, a Twoja mikroflora jelitowa rozwija się prawidłowo.

Wygodniej niż tradycyjnie

Oczywiście błonnik stanowi ogólnodostępny składnik, występujący w dużych ilościach w różnorodnych artykułach spożywczych. Jest go pełno w owocach, warzywach, w nasionach roślin strączkowych, pieczywie – razowym, pszennym, otrębach, kaszach, ryżu, czy płatkach. Niemniej jednak nie każdy ma wystarczająco czasu na tworzenie wartościowych i urozmaiconych posiłków, które byłyby bogate w ten właśnie produkt. Podobnie jest także jeśli chodzi o wiedzę – trzeba interesować się zdrowym żywieniem, żeby układać codzienne jadłospisy w oparciu o tego typu artykuły. Świetną alternatywą dla osób wygodnych oraz kompletnych laików w dziedzinie diet fit jest natomiast błonnik pokarmowy w tzw. suchej postaci, a więc sproszkowany suplement, o którym wspomnieliśmy wcześniej, w kontekście oferty przykładowego sklepu sklepswanson.pl. Taki wariant jest dużo lepszy, bowiem zmielony błonnik można dodawać do wszelkich przyrządzanych posiłków.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (48 głosów, średnia: 4,88 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. aem88  16 maja 2018 21:01

    No fajnie, tylko że należy pamiętać o bardzo ważnej rzeczy. Błonnik musi iść zawsze w parze z wodą! Jeśli zaczynamy przyjmować go w tabletkach musimy zwiększyć też ilość wypijanej wody. Inaczej zaparcia murowane 😉 Pozdrawiam, studentka pielęgniarstwa 😎

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany