Błędy w diecie – 19 pomyłek w odżywaniu przez które nie chudniesz

Pamiętasz jeszcze swoje noworoczne postanowienia? Minęło dopiero kilka miesięcy, a ty już zapomniałaś o tym, że w tym roku miałaś być naprawdę fit i wreszcie pozbyć się nadmiaru kilogramów. A może winny temu wcale nie jest słomiany zapał  a błędy w diecie? Być może masz na sumieniu któreś z najczęściej popełnianych podczas odchudzania błędów? Oto 19  uchybień na Twojej drodze do utraty kilogramów.

Błędy w diecie

 

  1. Błędy w diecie – Jesz za rzadko

Dlaczego jedzenie zalecanych przez dietetyków czterech-pięciu posiłków dziennie w około trzygodzinnych odstępach jest takie ważne? – W ten sposób nie dopuszczamy do odczuwania silnego głodu, związanego najczęściej z obniżeniem się poziomu glukozy we krwi, a także unikamy sytuacji, w której organizm karmiony nieregularnie zaczyna magazynować kalorie – tłumaczy dr Monika Dąbrowska-Molenda, dietetyk ze Szpitala Medicover.

 

  1. Błędy w diecie – Głodzisz się

Jabłko na śniadanie, marchewka na obiad i liść sałaty na kolację? Na dłuższą metę taka „dieta” nie tylko jest nie do wytrzymania, ale gwarantuje efekt jo-jo i może wyniszczająco wpłynąć na zdrowie. Pamiętaj, że istotą odchudzania nie jest głodzenie się, a takie zaplanowanie codziennego jadłospisu, by dostarczać sobie wszystkich potrzebnych witamin i składników mineralnych, wyeliminować tuczące produkty i dopasować jakość spożywanych posiłków oraz ilość energii do zapotrzebowania organizmu.

 

  1. Błędy w diecie – Odchudzasz się na własną rękę

Skomponowanie codziennego menu, które będzie smaczne i dobrze zbilansowane, a do tego pozwoli schudnąć, jest sporym wyzwaniem. Naprawdę niewielu z nas ma wiedzę, która pozwala zrobić to samodzielnie, z kolei gotowe „diety cud” nie uwzględniają naszych indywidualnych preferencji i predyspozycji. Jeśli więc bezskutecznie próbujesz schudnąć, skorzystaj z profesjonalnej pomocy – przede wszystkim dietetyka, ale nie tylko. Jeżeli zmagasz się z otyłością, konieczna może być też interwencja bariatry i psychologa żywienia. – Współpraca tych specjalistów pozwala ułożyć dietę, która uwzględnia nie tylko stan fizyczny pacjenta, ale i jego kondycję psychiczną, a także predyspozycje genetyczne, alergie i nietolerancje pokarmowe, przyzwyczajenia czy schorzenia, na które cierpi – mówi dietetyk dr Monika Dąbrowska-Molenda ze Szpital Medicover.

 

  1. Błędy w diecie – Zwracasz uwagę tylko na liczbę kilogramów

Ćwiczysz i zdrowo się odżywiasz, a kilogramów nie ubywa? To wcale nie oznacza, że nie chudniesz. Spadająca masa ciała potrafi oczywiście skutecznie motywować do wysiłku, ale pamiętaj, że waga nie pokazuje wszystkich efektów pracy nad sylwetką. Dużo lepiej obrazują je zmieniające się obwody poszczególnych części ciała.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (120 głosów, średnia: 4,78 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. martucha180  18 marca 2017 16:24

    Stres i niewyspanie to znak tych czasów.

    Odpowiedz
  2. Jaworka  19 marca 2017 12:03

    Na szczęście na razie nie muszę się odchudzać ale mam koleżankę która ciągle się odchudza a popełnia wszystkie tu wymienione błędy już nie raz zwracałam jej na to uwagę ale jakoś nie chce mnie słuchac

    Odpowiedz
  3. agasam9  19 marca 2017 21:28

    ja zdecydowanie jem za rzadko

    Odpowiedz
  4. Aneta  22 marca 2017 15:16

    Bardzo przydatne porady, nic tylko zacząć stosować! 🙂

    Odpowiedz
  5. macierzanka  24 marca 2017 15:56

    Ja nie jem śniadań i jem za rzadko.

    Odpowiedz
  6. anetaa44  6 kwietnia 2017 17:48

    Kilka błędów mi wyszło, ale na szczęście efekty mimo to są 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.